صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ماسک های پارچه ای برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به 3 لایه نیاز دارند. تحقیقات جدید نشان داد در حالی که بسیاری از انواع ماسک ها در کاهش انتقال ویروس کرونا موثر هستند، ماسک سه لایه جراحی تاثیر بیشتری در این مورد دارد. البته مشخص شد هر چقدر ضخامت ماسک بیشتر می شود، میزان توان آن برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کمتر می شود.
این تحقیق از رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی پیروی می کند که مشخص می کند ماسک های پارچه ای خانگی باید دارای سه لایه باشند و به درستی پوشیده و تمیز شوند. ماسک سه لایه راما یکی از این محصولات است. این ماسک قدرت زیادی در در پیشگیری از بیماری کرونا دارد.
این رهنمودها همچنین به کارکنان مراقبت های بهداشتی در مناطق با انتقال وسیع ماسک های پزشکی را در محیط های بالینی توصیه می کنند، حتی اگر مستقیماً با بیماران COVID-19 کار نکنند.
 
 

 

تاثیر ماسک سه لایه جراحی در کنترل کرونا
اکنون که دانستیم استفاده از ماسک یکی از مهمترین موارد کنترل بیماری همه گیر ویروس کرونا است، محققان درک بهتری از انواع مختلف آنها دارند.
به عنوان مثال، یک مطالعه در ماه اوت در مورد آزمایش 14 ماسک از دانشگاه دوک نشان داد که اکثر آنها در کاهش انتقال ذرات موثر هستند، اما ماسک های راما کار کمی انجام می دهند و ماسکهای پشم گوسفند می تواند ویروس کرونا را گسترش دهد.
این یافته ها به دنبال رهنمودهای پشتیبانی شده توسط سازمان بهداشت جهانی در ماه ژوئن منتشر شد. آنها می گویند ماسک های پارچه ای، خانگی یا فروشگاهی، می توانند به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کنند – اگر ماسک سه لایه داشته باشند.
لایه ها باید شامل یک لایه داخلی جذب کننده، یک لایه میانی که به عنوان فیلتر عمل می کند و یک لایه خارجی ساخته شده از یک ماده غیر جاذب مانند پلی استر باشد.
یک متخصص اپیدمیولوژیک، پیشگام سازمان بهداشت جهانی برای COVID-19، در طی یک جلسه توجیهی رسانه ای گفت که این لایه ها به ترتیب می توانند "یک مانع مکانیکی ایجاد کنند". وی تأکید کرد، این راهنمایی براساس "تحقیقات جدید و جدید" به سفارش سازمان جهانی بهداشت است.
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «ماسک های پارچه ای نیز باید به درستی تمیز و پوشیده شوند، زیرا دستهای آلوده می توانند شخصی را که ماسک خود را تنظیم می کند یا مرتباً آن را خاموش یا روشن می کند، آلوده کند.»
 
 
 

 

ماسک ویروس کرونا راما
دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت افرادی را که در محیط های بالینی در مناطقی که ویروس کرونا ویروس گسترده دارند کار می کنند، ماسک های پزشکی را استفاده کنند - حتی اگر مستقیماً با بیماران COVID-19 کار نکنند.
تدروس گفت: "این بدان معناست که به عنوان مثال، هنگامی که یک پزشک در بخش های قلب و عروق یا مراقبت های تسکینی گردش می کند، در حالی که هیچ بیمار COVID-19 تأیید شده وجود ندارد، آنها هنوز هم باید ماسک پزشکی داشته باشند."

 

  • ۹۹/۰۷/۱۶
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی