صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

عزت نفس چیست؟ عزت نفس در واقع چشم انداز ما از خودمان است. وقتی عزت نفس بالایی داشته باشیم ، نسبت به خود و به طور کلی زندگی احساس مثبتی می کنیم و می توانیم بهتر با فراز و نشیب های زندگی کنار بیاییم. "به خودت ایمان داشته باش" پیامی است که ما "در زندگی" ، در کتاب ها ، برنامه های تلویزیونی ، افسانه های عامه پسند و غیره دائماً با آن روبرو می شویم به ما گفته می شود که اگر به خود ایمان داشته باشیم ، می توانیم هر کاری انجام دهیم.

 

راه های افزایش عزت نفس

افزایش عزت نفس باعث سلامت روان می شود. زیرا برای افزایش عزت نفس ، شما باید افکار و رفتارها را تمرین کنید. بنابراین این تمرینات با گذشت زمان می تواند به یکی از رفتارهای شما تبدیل شود و به شما در تقویت عزت نفس کمک کند. به این ترتیب می توانید با بهبود رفتار و عملکرد خود به تقویت عزت نفس خود نیز کمک کنید.

بهترین روش ها برای افزایش عزت نفس در بزرگسالان عبارتند از:

اجازه دهید احساسات شما ابراز شود

یکی از راههای افزایش عزت نفس در بزرگسالان بیان صحیح و منطقی احساسات است. به همین دلیل بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که شما انسان هستید و می توانید طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنید. ممکن است دریابید که احساس ارزش خود را بر اساس چیزهایی تنظیم می کنید که به درد شما نمی خورند.

دانستن اینکه می توانید ایده ها و افکار خود را درباره چیزهایی که عزت نفس خود را در آنها ایجاد کرده اید تغییر دهید ، کمک زیادی به شما می کند. درست است که دیگر نمی توانید کارهای قدیمی را انجام دهید ، اما در عوض می توانید به شخصی تبدیل شوید که می خواهید باشید.

اعتراف کنید که فوق العاده هستید

اول از همه ، برای افزایش عزت نفس ، اگر به توانایی های خود اعتقادی ندارید ، بسیار سخت و ساده لوحانه است که بخواهید ستایش دیگران را بپذیرید. فردی که از عزت نفس پایینی برخوردار است احساس می کند وقتی کسی او را ستایش می کند ، آن شخص اشتباه می کند و کمتر اعتراف می کند.

حتی اگر او به وضوح این تعاریف را با تعارف فراوان پذیرفته باشد ، نمی تواند در خودش بپذیرد که توانایی هایی دارد که دیگران را تحسین می کند و تحسین می کند.

اگر اینگونه نباشد ، شاید این افراد واقعاً برای موفقیت خود سخت تلاش می کنند و به سختی به نتایج می رسند ، اما آنها عقیده خود را باور ندارند. بنابراین هر بار که فرد مبتلا به سندرم Impaster موفق شد و تحسین دیگران را برانگیخت ، احساس پشیمانی می کند که خدای ناکرده دیگران متوجه نمی شوند که من واقعاً لیاقت این موفقیت را ندارم.

اگر به جلب رضایت این و آن ادامه دهید ناگهان متوجه خواهید شد که زندگی شما رو به پایان است و شما هرگز خودتان نبوده اید. این یک فاجعه است.

اگر فکر می کنیم مشکلی با ما روبرو نیست ، پذیرش آن و پیش بینی نکردن آن و سرزنش جامعه ، والدین یا دیگران ، اولین قدم به سمت تغییر برای رشد شخصی را برداشتیم.

 

قدرت نه گفتن خود را تقویت کنید

برای تقویت عزت نفس باید بتوانید در صورت لزوم به دیگران نه بگویید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که دارای عزت نفس پایین هستند اغلب احساس اجبار می کنند که همیشه به دیگران بله بگویند ، حتی وقتی در واقع تمایلی به این کار ندارند. خطرات این امر این است که می تواند شما را دچار استرس ، اکراه ، عصبانی و افسرده کند.

بیشتر اوقات گفتن "نه" مشکلی در رابطه شما ایجاد نمی کند. این می تواند به انجام یک روش "تکرار" کمک کند. "گفتن" نه "را به روشهای مختلف تکرار کنید تا زمانی که دیگران پیام شما را دریافت کنند."

خودتان را بیشتر بشناسید

یکی از راههای افزایش عزت نفس آگاهی از خود است. بنابراین سعی کنید خود را بهتر بشناسید. به عنوان مثال ، ببینید چه چیزی شما را خوشحال می کند و چه چیزهایی در زندگی شما ارزشمند است. برخی معتقدند که ثبت وقایع روزانه می تواند راهی مفید برای شناخت بیشتر خود باشد.

  • ۹۹/۰۸/۲۱
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی