صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

در زمان‌های گذشته تنها اسباب بازی کودک ، عروسک‌های دست سازی بود که مادرها یا مادر بزرگ‌ها برای دختر بچه‌ها درست می‌کردند و یا برای پسر بچه‌ها چندین ماشین پلاستیکی رنگارنگ، می‌خریدند که در میان همان چند عروسک و ماشین‌های پلاستیکی، انواع تیله و کارت‌های فوتبالی بازی و توپ و لوازم پلاستیکی آشپزخانه هم پیدا می‌شد که حسابی بچه‌ها را سرگرم می‌کرد.

 اما کم کم کودکی بچه‌ها رنگ دیگری به خود گرفت تا جایی که خانواده‌ها قبل از به دنیا آمدن فرزندشان، اتاقی پر از انواع عروسک‌های کوچک و بزرگ، ماشین اسباب بازی‌های کنترلی و شارژی که حتی کودکان می‌توانند در آن بنشینند و حرکت کنند، لگوهای رنگارنگ و خیلی چیزهای دیگر برای او فراهم می‌کنند، اما هرچه تکنولوژی گسترده‌تر می‌شود دوره این اسباب بازی‌ها نیز در حال گذشتن است چرا که با وجود گوشی موبایل و تبلت مخصوص کودکان و کامپیوتر و لپ تاپ، بچه‌ها تمایل زیادی به وقت گذرانی با اسباب بازی ندارند.

اسباب بازی‌های مناسب انتخاب کنید

خرید اسباب بازی کودک یک قانون کلی است که باز هم بر آن تاکید می‌کنیم. هر چه اسباب‌بازی کارهای کمتری انجام دهد، کودک فرصت بیشتری برای یادگیری پیدا می‌کند. استفاده از اسباب‌بازی‌های ساده برای کودکان راحت‌تر است و به نظارت کمتری نیاز دارد.

  1.  ابتدا ایمنی

برای خرید اینترنتی اسباب بازی باید به ایمنی بودن آن توجه کنید. به عبارت دیگر اسباب‌بازی‌ها باید با سطح رشد و سن کودک مطابقت داشته باشند. آنها باید تمیز باشند و گوشه‌های تیز و قطعات کوچک و جداشونده نداشته باشند. همچنین نباید حاوی مواد غیر ایمن، سمی یا قابل اشتعال باشند.

2.  با دوام

کودک شما بارها اسباب‌بازی را به زمین خواهد کوبید، دل و روده آن را بیرون خواهد ریخت و نتیجه این است که عمر اسبا‌ب‌بازی کوتاه می‌شود. برای اینکه اسباب‌بازی جان سالم به در ببرد، باید از مواد پایدار و جامد ساخته شده باشد.

3.  استفاده آسان

کودک باید بتواند خودش با اسباب‌بازی کار کند تا از آن لذت ببرد.

4.   ارزش سرگرمی

یکی از نکات مهم زمان مراجعه به فروشگاه اینترنتی اسباب بازی کودک ، درنظر گرفتن سرگرمی کودک است. کودک باید با اسباب‌بازی سرگرم شود، بنابراین به دنبال اسباب‌بازی‌هایی باشید که کودک از بسیاری جهات می‌تواند با آنها بازی کند.

5. ارزش آموزشی

بازی به کودک می‌آموزد که فکر، خلق و تصور کند. اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که مهارت‌های نقش‌آفرینی، حل مسئله و تمرین را داشته باشند.

6. ارزش اجتماعی

برای کودکان بزرگ‌تر که به احتمال زیاد با دیگر بچه‌ها هم‌بازی می‌شوند، اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که بتوانند با دیگران استفاده کنند. برای کودکان کوچک‌تر به اندازه کافی اسباب‌بازی داشته باشید تا اشتراک‌گذاری لازم نباشد.

خرید اسباب بازی برای نوزاد

اسباب‌بازی نوزاد نباید از قطعات بسیار ریز تشکیل‌شده باشد چرا که کودکان به دلیل حس کنجکاوی ارزشمند خود سعی می‌کنند با دردهان گذاشتن وسایل ماهیت آنها را تشخیص دهند و اگر قطعات ریز از اسباب‌بازی جدا شود ممکن است باعث خفگی نوزاد شود.

اسباب‌بازی کودک نباید از مواد غیراستاندارد و به‌ اصطلاح دست‌دوم تهیه‌ شده باشد چرا که این مواد می‌توانند در نتیجه برخورد با پوست و دهان نوزاد حساسیت‌های شدیدی ایجاد کنند.

اسباب‌بازی نوزاد نباید بسیار سنگین باشد چرا که کودک زمانی که کم‌ کم توانایی استفاده از دست و انگشتان را پیدا می‌کند باید بتوان وسایل خود را در دست بگیرد.

اسباب‌بازی نباید دارای قسمت‌های تیز و برنده باشد چرا که مطمئنا برای کودک ما مشکل‌آفرین خواهد بود.

  • ۹۹/۱۰/۱۵
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی