صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

۵۴ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این‌روزها با توجه به گسترش چشم‌گیر آموزش عالی در کشورمان ایران، به خصوص تحصیلات تکمیلی، بسیاری از دانشجویان این مقاطع را می‌بینیم که برای نوشتن پایان‌نامه کارشناسی‌ ارشد و بعضاً دکتری خود، سردرگم هستند. دقیقاً نقطه‌ی آغاز کار را نمی‌دانند و این امر موجب نگرانی وافری در آنها شده است.

برای شروع پایان نامه کارشناسی ارشد قبل از هر چیز باید به‌دقت به بررسی پرسش‌هایی برای نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد خود بپردازید که کار پژوهشیِ مهمی را بطلبند تا به ‌واسطه‌ کار پژوهشی‌تان، به پرسش‌های اعضای جامعه آموزشی و مخاطبان و مراجعان آن‌ها پاسخ داده شود. در پایان نامه خود، لازم است با اعتقاد راسخ و شفافیت و به‌صورت مکتوب پاسخ دهید و آن‌را تقدیم کنید تا بتوانید تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانید.

 

انتخاب موضوع پایان نامه

اولین قدم در راه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد،را باید محکم برداشت تا بتوان پایان نامه را راحتتر پیش یرد پس باید در انتخاب موضوع دقت لازم و زیرکانه عمل کرد.موضوع پایان نامه خود کارشناسی ارشد را با توجه به معیارهایی مانند نیاز جامعه، در اختیار داشتن امکانات تحقیق نظری و عملی، داشتن دانش وعلاقه در زمینه مورد نظر، آینده شغلی و مواردی از این قبیل انتخاب کنید و سعی کنید موضوع پایان نامه شما در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر تغییر زیادی نداشته باشد.

تا بتوان موضوعی مناسب و در خور پیدا کنیدکه بسیار اهمیت دارد. بهتر است در انتخاب موضوع پایان نامه علایق خود و امکاناتی را که در اختیار دارید جهت انتخاب موضوع پایان نامه خود در نظر بگیرید. موضوعی که انتخاب می کنید باید جدید باشد و نباید در گذشته انجام شده باشد. پرسش اصلی پایان نامه خود را مشخص کنید.

هر تحقیق علمی سعی دارد که پاسخی به یکی از سوال های علمی که تا کنون جوابی برای آن وجود نداشته است، حال زمانی که موضوع را انتخاب کردید نوبت به انتخاب اساتید راهنما و مشاور می رسد.

نوشتن پروپوزال

بعد از اینکه موضوع تصویب شد باید به سراغ پروپوزال نویسی بروید. پروپوزال یک گزارش و سند نوشته شده است که در آن به بررسی موضوع انتخابی و پیشنهادی خود می پردازید. به عبارت دیگر پروپوزال گزارشی است که بر اساس آن پایان نامه نگارش خواهد شد. پس از نگارش پروپوزال، اساتید شما و گروه آموزشی رشته ی شما به بررسی آن خواهند پرداخت. در صورت تایید شدن پروپوزال، کار شما برای انجام و نگارش پایان نامه شروع خواهد شد.

یک پروپوزال باید عموما شامل بخش های زیر باشد:

  • · مقدمه
  • · مطالعه ی تحقیقات قبلی
  • · روش تحقیق
  • · اهداف کلی، جزیی، عملیاتی و ... .
  • · نوآوری و مزیت های پایان نامه موجود
  • · برنامه زمانبندی

شروع نوشتن پایان نامه

بعد از تصویب پروپزال، دانشجو می تواند بر اساس اصول و قواعد نگارش پایان نامه، اقدام به تالیف آن نماید. توصیه می کنم بعد از نگارش هر فصل برای بررسی و تایید به استاد راهنما ارائه شود و بعد از به اتمام رسیدن تمام پایان نامه، ارائه یک نسخه چاپی با فرمت و چهارچوب مشخص به استاد راهنما الزامی می باشد تا با بررسی نهایی، نواقص احتمالی را مشخص نماید تا در جلسه دفاع مشکلی پیش نیاید.

فصل بندی پایان نامه کارشناسی ارشد

فصل های پایان نامه به اجزای اصلی یک مقاله شباهت زیادی دارد اما از آن کامل تر است . پایان نامه ها پس از ارائه چکیده از پنج فصل مقدمه، مرور ادبیات و پیشینه پژوهش، روش تحقیق، تجزیه و تحلیل داده ها و نتیجه گیری تشکیل شده اند. فصل های پایان نامه شامل 5 فصل است. البته قسمت منابع و رفرنس و چکیده را هم به آن اضافه کنید. فصل اول همان پروپوزالی است که قبل از شروع به نوشتن پایان نامه آن را انجام دادید.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

استرس و اضطراب غالبا به صورت مترادف بکار می روند اما در تعریف علمی این دو با هم تفاوت دارند. استرس به معنى نیرو است و هر محرکى که در انسان ایجاد تنش کند، استرس زا یا عامل استرس نامیده مى شود. تنش ایجاد شده در بدن و واکنش بدن را استرس مى گوییم به عبارتى هر عاملى موجب تنش روح و جسم و از دست دادن تعادل فرد شود، استرس زا یا عامل استرس است. البته ما در ادامه به راه های درمان استرس شدید و علائم آن می پردازیم. این مطلب را از دست ندهید.

 

علائم هشدار دهنده در مورد استرس

  • · افزایش یا کاهش وزن
  • · افزایش ضربان قلب
  • · سردرد
  • · افزایش یا کاهش اشتها
  • · احساس خستگی مفرط
  • · معده درد شدید
  • · احساس تنش عضلانی
  • · احساس سرگیجه و عدم تعادل
  • · سوزش معده و دچار شدن به انواع مشکلات گوارشی
  • · عرق سرد در کف دست و پا
  • · دچار شدن به دردهای جسمانی مبهم
  • · دچار شدن به انواع کژ کاری های جنسی
  • · دچار شدن به مشکلات خواب

راهکارهای درمان استرس شدید

برای برطرف کردن استرس شدید راه های زیر موثر هستند:

مدیتیشن انجام دهید

در پاسخ به راه های کاهش استرس چیست ؟ باید گفت که مدیتیشن باعث کنترل استرس فوری می‌شود و همچنین مزایای بسیاری برای مدیریت و درمان استرس در طولانی مدت دارد. انواع مختلفی از مدیتیشن برای امتحان کردن وجود دارد که هرکدام از آن‌ها بی‌نظیر هستند و جذابیت خاص خود را به همراه دارند.

با نفس کشیدن‌های عمیق و آهسته، مانترا ایجاد کنید و آن را در ذهن خود تکرار کنید. یا می‌توانید چند دقیقه مراقبه کنید. به‌سادگی به آنچه می‌بینید، می‌شنوید، می‌چشید، لمس می‌کنید و بو می‌کنید، توجه کنید.

 

معلومات خود را بیان کنید

باید فهرستی از معلومات خود آماده داشته باشید تا وقتی که دچار استرس شدید بتوانید آن‌ها را تکرار کنید. لزومی ندارد پیچیده باشند. فقط مثل سرود برای خود بیان کنید: من می‌توانم با این مشکل کنار بیایم. از همه افراد این جمع، بیشتر از این موضوع سر در می‌آورم. با انجام این‌کار، واکنش بدن شما نسبت به استرس، نفس زدن و سرد شدن دست‌ها، از بین می‌رود و نیروی عقلانی شما، بخشی از وجود شما که واقعاً از عهده استرس بر می‌آید، واکنش معقولی به آن نشان می‌دهد. در نتیجه شما خونسردی خود را به دست می‌آورید.

10 دقیقه نفس عمیق بکشید

نفس عمیق یکی از بهترین روشهای کاهش استرس و دور نگه داشتن بدن از اسپاسمهای عصبی و تنش است. ورزشهای هوازی فعالیت سیستم عصبی و تولید گلبولهای سفید خون را افزایش می‌دهند. مکان مناسبی را پیدا کنید و دستانتان را بر روی قفسه سینه و شکمتان قرار دهید. بر روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید و بالا و پایین رفتن شکمتان را احساس کنید. پیشنهاد من این است که این تکنیک را به منظور رضایتمندی در هنگام انجام آن یاد بگیرید. این روش آرام بخش، بسیار موثر و مفید است و باعث می‌شود در هنگام انجام آن استرس و عصبانیت را فراموش کنید.

تماشای ماهی های آکواریوم

تماشای یک ماهی که دور یک کاسه شنا می کند، می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید، روی چیزی غیر از استرس خود تمرکز کنید، و برای چند دقیقه آرام بگیرید.

طرز فکر خود را تغییر دهید

به نظر من مهم‌ترین نکته راجع به استرس این است که در بسیاری از موارد، استرس مشکل را نشان نمی‌دهد بلکه در واکنش شما، استرس را نشان می‌دهد و نحوه درک شماست که موجب این واکنش می‌شود. اگر در کار خود با وظیفه دشواری روبرو شدید با تغییر عقیده آن را به فال نیک بگیرید که از این طریق مهارت‌های شما تقویت می‌شود. می‌توان یک زندگی پر از استرس و ناراحتی را به یک زندگی پر تکاپو و مهیج تبدیل کرد.

 

نوشیدن چای سبز

همراه یک لیوان چای سبز بنشینید و برنامه ریزی روز پیش رویتان و یا فردایتان را انجام دهید. این کار می تواند یک استراحت خوب و آرام را به شما هدیه کند و فواید سلامتی چای سبز را نیز تجربه خواهید کرد.

گفتگو درمانی و رفتاردرمانی شناختی

صحبت کردن با یک روان‌شناس مجرب می‌تواند به شما در درمان استرس با استفاده از شناسایی عامل و یادگیری روش‌های سازگاری با مشکلات و نیز آگاهی از الگوی تفکر و احساس کمک کند. رفتاردرمانی شناختی به شما کمک می‌کند که الگوی فکری خود را بشناسید، محرک‌ها را شناسایی کنید و اقدامات مثبت جهت مقابله با آنها را بشناسید.

این نوع از روان‌درمانی شامل ترکیب درمان رفتاری و درمان شناختی است و هدف آن شناسایی باورها و رفتارهای ناسالم و منفی و جایگزین کردن آنها با رفتارها و باورهای سالم‌تر است. در این روش درمانی معمولاً تکالیف خانگی نیز به بیمار داده می‌شود.

سایت خودساخته به طور مفصل به موضوع استرس پرداخته است.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

به نظر شما موفقیت یعنی چه؟ پاسخ همه به این سوال اعتقادات و برداشت های درونی آنها است. شاید باورتان نشود ، اما موفقیت برای شما به معنای درک درونی شما از اعتقادات و انتظاراتتان است و هیچ کس به جز شما نمی تواند این موضوع را درک کند. حتی دیگران نمی توانند به شما بگویند که خوشبخت یا موفق هستید در حالی که خودتان را باور ندارید. مخالفش هم درست است. مهمترین ویژگی موفقیت داشتن هدف است که در سایت خودساخته هم به آن پرداخته شده است.

 

سپس داشتن راه های درست برای رسیدن به هدف اهمیت دارد.

آیا شما بعد از بیدار شدن هر روز به باشگاه می روید؟ آیا روز قبل لیست کارهایی دارید؟ هدف از تعریف موفقیت از دیدگاه شما این است که بر اساس انتظارات و شرایط خود زندگی کنید. وقت و انرژی خود را صرف انجام کارهایی کنید که رضایت ، پیشرفت ، کمال و خدمات را برای شما به همراه داشته باشد.

خصوصیات افراد موفق چیست؟

آیا باهوش ترین ها همیشه موفق می شوند؟ نه اصلا. آندرس اریکسون ، استاد روانشناسی در دانشگاه فلوریدا می گوید: "افراد موفق ممکن است یک برتری نسبت به دیگران داشته باشند ، اما این به این معنی نیست که آنها هوش بیشتری دارند." وقتی با بهترین شطرنج بازان جهان صحبت کرد ، متوجه شد که هیچ ارتباطی بین ضریب هوشی و موفقیت وجود ندارد. شاید بازیکنان با هوش پایین عملکرد بهتری داشته باشند. نکته جالب دیگر این که افراد باهوش اغلب در مسابقات شکست می خوردند زیرا فکر می کردند برای بردن مجبور نیستند سخت کار کنند.

ویژگی اصلی که افراد موفق را از یکدیگر متمایز می کند ، توانایی درک و کار با مردم است. از خود بپرسید که چگونه با دیگران کار می کنید. اگر کار تیمی شما خوب است و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید ، خوب است. در غیر این صورت شما باید مهارت های اجتماعی خود را بهبود بخشید و روابط خود را با افراد دیگر بهبود بخشید.

 

رمز موفقیت از دیدگاه افراد موفق

پول تنها شاخص ارزش شما در بازار اقتصادی است. برخی فکر می کنند افرادی که درآمد زیادی کسب می کنند موفق هستند ، اما هرگز اینگونه نیست. همانطور که قبلاً گفته شد ، موفقیت در زندگی با داشتن یک برنامه ارتباط مستقیم دارد. در اینجا چند نکته از افراد موفق در پاسخ به س ،ال "موفقیت به چه معناست؟" آورده شده است:

موفقیت چیزی نیست که شما دنبالش کنید ، بلکه چیزی است که از طریق شخصیتی که به دست می آورید به شما می رسد.

هرچه بیشتر فعال و عملی باشید ، احساس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

یکی از مهمترین رازهای موفقیت این است که صبح با خنده از خواب بیدار شوید و بدانید که روز زیبایی را پشت سر خواهید گذاشت.

موفقیت هدفی نیست که شما به آن می رسید بلکه کیفیت راهی است که قدم می گذارید.

 

مهمترین اصول موفقیت چیست؟

  • آنچه را که از روند کار آموخته اید ، یادداشت کنید.
  • گاهی اوقات تلاش را متوقف کنید و ابزار خود را تیز کنید.
  • وسایل مورد نیاز خود را در طول مسیر تهیه کنید.
  • با افراد موفق ملاقات کنید و بایستید.
  • از کمک مشاوران موفقیت استفاده کنید.
  • برای رسیدن به هدف برنامه ریزی دقیق داشته باشید.
  • بارها و بارها خود را برای شکست های بزرگ آماده کنید.
  • درباره شغل و مسیری که طی می کنید چیزهای زیادی بیاموزید.
  • برای کاهش خطر شکست اقتصادی از کوچک شروع کنید.
  • از تجربه افرادی که این مسیر را قبل از شما طی کرده اند استفاده کنید.
  • به تنهایی وارد مسیر موفقیت نشوید و از کمک دوستان خود استفاده کنید.
  • روی روشهای غلط نگذارید و در صورت لزوم مسیر یا روشها را تغییر دهید.
  • خطر موفقیت و هزینه آن را محاسبه کنید و برای پرداخت هزینه های آن کاملا آماده باشید.
  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

انتشار مقالات در ژورنال های داخلی و خارجی یکی از موثرترین راه ها برای تقویت رزومه کاری و کاری شماست. در بین مجلات خارجی، مجلات JCR از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار هستند. اما دست کشیدن از تجربه این مجلات دشوار است. اما در بین مجلات محلی برخی از مجلات علمی پژوهشی وجود دارد. در سطح ژورنال های JCR قرار دارند. به همین دلیل، بسیاری از دانشمندان، دانشجویان و محققان تلاش می کنند.

البته هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی هم یکی از معضلات برای دانشجویان است. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

 

انتخاب مجله زیر برای چاپ مقالات در نسخه های محلی

به دنبال نگارش مقاله و رعایت قوانین نگارش مقاله، نویسنده سعی در انتشار نتایج تحقیقات خود دارد. برای چاپ مقاله در یک نسخه محلی، ابتدا باید یک مجله معتبر تأسیس کنید. برای شروع، مجلات مرتبط با رشته خود و مقالاتی را که در این مجلات خوانده اید لیست کنید. برای این منظور، می توانید به منابعی که استفاده کرده اید مراجعه کرده و ببینید که محققان دیگر در منطقه شما در کدام مجلات مقالات منتشر کرده اند. همچنین مجله هایی را که دوستان، همکاران و استادان شما در این مقاله منتشر کرده اند، یادداشت کنید. مجله هایی که به آنها برخورد می کنید، یکی یکی را مرور کنید و سپس یکی را انتخاب کنید. برای دیدن لیستی از کلیه مجلات علمی پژوهشی و مجلات توسعه علمی مورد تأیید وزارت علوم در منطقه خود، به لیست ژورنال های داخلی برای چاپ مقاله مراجعه کنید.

هزینه هایی که جستجوگران برای انتشار مقالات در مجلات دریافت می کنند:

هزینه های پردازش یک مورد خاص را هزینه پردازش یا هزینه حمل و نقل می نامند. در واقع، هزینه ای است که برخی از مجلات (از جمله مجلات محلی برای تحقیقات علمی) از نویسندگان دریافت می کنند، به طوری که مقاله مطابق با راهنمای ژورنال قالب بندی می شود تا در یک ژورنال چاپ شود. ارسال این هزینه به معنای پذیرش مقاله در آن ژورنال نیست.

هزینه دسترسی رایگان یا آزاد، هنگام پرداخت این هزینه، مقاله شما به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می گیرد و مجله هزینه دسترسی به این مقاله را از خوانندگان دریافت نمی کند. این گزینه شانس نقل قول را افزایش می دهد، زیرا همیشه دسترسی آسان به مقاله شما را امکان پذیر می کند.

هزینه های بررسی سریع بعضی اوقات برای پردازش مقالات تا 3 تا 6 ماه کسر می شود، در این صورت مجلات مقاله را برای مدت زمان کوتاه تری از طریق هزینه تسریع شده مرور می کنند. لطفا توجه داشته باشید که ارزیابی سریع به این معنی نیست که مقاله خود را در مجله دریافت خواهید کرد!

هزینه های انتشار گاهی اوقات مجلات پس از تأیید مقالات، هزینه جداگانه ای را برای چاپ مقاله پرداخت می کنند.

انتشار مقاله در یک مجله محلی می تواند به شما در تکمیل رزومه علمی و تخصصی خود کمک کند. اگر می خواهید برای مصاحبه شغلی در یکی از سازمانهای خود آماده شوید، ارائه مقالات منتشر شده می تواند تأثیر بسزایی در نظر کارفرما داشته باشد. مقالات در سازمانهای دولتی اهمیت فزاینده ای دارند. مطمئناً شما باید هزینه چاپ مقاله در یک مجله محلی را به عنوان روند کار تأمین کنید.

 

چاپ مقاله در یک مجله محلی چقدر طول می کشد؟

مبلغی که برای چاپ مقاله در یکی از مجلات محلی باید بپردازید، به نوع مجله و حوزه آموزش بستگی دارد. برخی از مجلات پس از مشورت با نویسنده اطلاعات بیشتری در مورد گلهای مقاله می خوانند. البته برخی از مجلات محلی هزینه کمتری دریافت می کنند. قابلیت اطمینان مجله برای چاپ مقاله بسیار مهم است.

هدف مجله از انتشار مقاله چیست؟

بسیاری از مجلات محلی در این سایت وجود دارند که مقالات کاندیداها (استادان و دانشجویان) را منتشر می کنند. پایایی این پایان نامه ها برابر نیست. جالب است بدانید که اگر مقاله خاصی اعتبار بیشتری داشته باشد، تأثیر بیشتری در CV شما خواهد داشت. چاپ مقاله در این نوع مجلات همیشه دشوارتر است.

 

به جز مقالات علمی پژوهشی در مجلات معتبر

براساس نظر پروژه دونی برای چاپ مقاله در معتبرترین مجلات باید مدت ها منتظر بمانید. پس از ارزیابی اولیه، مشکلات مقاله برای شما ارسال می شود. پس از آن شما باید این مشکلات را به طور کامل حل کنید. بخاطر داشته باشید که برای دریافت و دریافت مقاله باید مقاله ای کامل، صحیح و علمی بنویسید.

تمام کپی برداری ها در مقاله منجر به اخراج وی خواهد شد. بنابراین دیگر نمی توانید مقاله ای در این مجله منتشر کنید. نکته مهم دیگر در مورد هزینه هایی که برای چاپ مقاله باید بپردازید، زمان دریافت و چاپ است. در واقع، شما نباید مالیات دریافت کنید، زیرا مقاله شما پذیرفته نمی شود.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

اعتماد به نفس نظر شما در مورد خود و توانایی هایتان است. می تواند زیاد، کم یا جایی بین آن باشد. در حالی که هر کس گهگاهی در مورد خود شک دارد، اعتماد به نفس پایین می تواند احساس ناامنی و بی انگیزگی در شما ایجاد کند. شاید بتوانید مواردی را که در عقیده شما درباره خود تأثیر می گذارد شناسایی کنید (شاید مورد آزار و اذیت قرار می گیرید، یا اینکه احساس تنهایی می کنید)، یا این می تواند یک رمز و راز باشد. حالا اگر نمیدانید چگونه اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید، در اینجا برخی از نکات برتر ما آورده شده است.

 

1. با خود خوب باشید

صدای کوچکی که به شما می گوید شما آن را می کشید (یا نه) بسیار قدرتمندتر از آن است که فکرش را بکنید. سعی کنید با خود مهربان باشید و در صورت لغزش، سعی کنید هرگونه افکار منفی را به چالش بکشید. یک قانون خوب این است که با خود صحبت کنید همان روشی که با همسرانتان صحبت می کنید. این ممکن است در ابتدا واقعاً سخت باشد، اما تمرین کامل می شود. اگر چند نشانگر می خواهید، نکات ما را برای صحبت در مورد خود بررسی کنید.

2. روی دستاورد خود تمرکز کنید

مقایسه خود با افراد دیگر روشی مطمئن برای شروع احساس پوستی است. سعی کنید روی اهداف و دستاوردهای خود تمرکز کنید، نه اینکه آنها را با اهداف دیگران بسنجید. هیچ کس به این نوع فشارها احتیاج ندارد!

3. متحرک باشد و فعالیت کنید

ورزش یک روش عالی برای افزایش انگیزه، تعیین اهداف و ایجاد اعتماد به نفس است. عرق شکستن همچنین باعث ترشح اندورفین، هورمون های خوب بدن می شود.

4. باور کنید هیچ کس کامل نیست

همیشه تلاش کنید بهترین نسخه از خود باشید، اما پذیرفتن اینکه کمال یک هدف غیرواقعی است نیز مهم است.

5- به یاد داشته باشید که همه اشتباه می کنند

برای یادگیری و رشد شما باید مرتکب اشتباه شوید، بنابراین اگر فراموش کردید CTRL + S را برای یک وظیفه فوق العاده مهم بزنید، خود را کتک نزنید همه آنجا بوده اند.

6. بر آنچه می توانید تغییر دهید تمرکز کنید

آسان است که به همه چیزهایی که از کنترل شما خارج نیستند آویز شوید، اما به موفقیت های زیادی نخواهد رسید. در عوض، سعی کنید انرژی خود را معطوف به شناسایی مواردی کنید که تحت کنترل شما هستند و ببینید چه کاری می توانید در مورد آنها انجام دهید. درباره چگونگی پذیرش چیزهایی که از کنترل شما خارج نیست بیشتر بخوانید.

 

7. کاری را انجام دهید که شما را خوشحال کند

اگر وقت خود را صرف انجام کارهایی کنید که از آنها لذت می برید، احتمالاً مثبت فکر خواهید کرد. سعی کنید هر روز در زمان کمی برنامه ریزی کنید. این که آیا وقت صرف خواندن، پخت و پز یا فقط کمی روی نیمکت کردن است، اگر باعث خوشحالی شما می شود، برای آن وقت بگذارید.

8. چیزهای کوچک را جشن بگیرید

امروز صبح به موقع بلند شدی. تیک بزن تخمهایت را به کمال شکار کردی. برنده شدن جشن پیروزی های کوچک راهی عالی برای ایجاد اعتماد به نفس و احساس بهتر نسبت به خودتان است.

سعی کنید: نوشتن سه کاری که در پایان هر روز به خوبی انجام داده اید.

9. کف دست باشید

مفید و ملاحظه کار بودن برای دیگران مطمئنا روحیه آنها را تقویت می کند، اما همچنین باعث می شود شما نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید

10. خود را با یک جوخه حامی محاصره کنید

افرادی را پیدا کنید که باعث می شوند شما نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید و از کسانی که تمایل دارند تفکر منفی شما را تحریک کنند اجتناب کنید.

الان چیکار میتونم بکنم؟

نکات ما را برای تمرین گفتگوی مثبت با خود بخوانید. نکات ما را برای احساس بهتر در مورد خود بررسی کنید. ضربه اندورفین دریافت کنید. دویدن در اطراف بلوک، شنا در اقیانوس یا بوگی در اتاق نشیمن خود را امتحان کنید. برای افزایش اعتماد به نفس با selfmade همراه شوید.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

بخش روش ها اقداماتی را که باید برای بررسی یک مسئله تحقیقاتی انجام شود و منطق استفاده از روشهای خاص یا تکنیک های مورد استفاده برای شناسایی، انتخاب، پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شده برای درک مسئله، توصیف می کند. بنابراین به خواننده اجازه می دهد تا ارزیابی انتقادی روایی و پایایی کلی مطالعه. بخش روش شناسی یک پایان نامه تحقیقاتی به دو سوال اصلی پاسخ می دهد: داده ها چگونه جمع آوری شده یا تولید شده اند؟ و چگونه آنالیز شد؟ نوشته باید مستقیم و دقیق باشد و همیشه به صورت گذشته نوشته شود.

موسسه پروژه دونی چندین نکته مهم را برای نوشتن پایان نامه در نظر گرفته است که می گوید:

اهمیت یک بخش روش شناسی خوب

شما باید به دلایل زیر نحوه دستیابی و تحلیل نتایج خود را توضیح دهید:

خوانندگان باید بدانند که چگونه داده ها بدست آمده اند زیرا روشی که انتخاب کرده اید نتایج را تحت تأثیر قرار می دهد، و به طور گسترده ای، چگونه اهمیت آنها را در بخش بحث پایان نامه خود تفسیر می کنید.

روش شناسی برای هر شاخه ای از بورس تحصیلی بسیار مهم است زیرا یک روش غیر قابل اعتماد نتایج غیر قابل اعتماد ایجاد می کند و در نتیجه ارزش تحلیل شما از یافته ها را تضعیف می کند.

در بیشتر موارد، انواع مختلفی از روش ها وجود دارد که می توانید برای بررسی یک مسئله تحقیقاتی انتخاب کنید. پایان نامه پایان نامه روش شما باید به روشنی دلایل انتخاب روش یا روش خاصی را بیان کند.

خواننده می خواهد بداند که داده ها به روشی جمع آوری یا تولید شده اند که با عمل پذیرفته شده در زمینه مطالعه سازگار است. به عنوان مثال، اگر از یک پرسشنامه چند گزینه ای استفاده می کنید، خوانندگان باید بدانند که این پاسخ به پاسخ دهندگان شما پاسخ مناسبی را برای انتخاب داده است.

 

این روش باید برای تحقق اهداف کلی مطالعه مناسب باشد. به عنوان مثال، شما باید اطمینان حاصل کنید که اندازه نمونه به اندازه کافی بزرگ دارید تا بتوانید بر اساس یافته ها تعمیم داده و توصیه هایی را ارائه دهید.

در این روش باید مشکلات پیش بینی شده و مراحلی که برای جلوگیری از بروز آنها برداشته اید، بحث شود. برای هر مشکلی که پیش می آید، باید روشهایی را که به حداقل رسانده اند توضیح دهید یا اینکه چرا این مشکلات به هیچ وجه معنی دار بر تفسیر شما از یافته ها تأثیر نمی گذارد.

در علوم اجتماعی و رفتاری، مهم است که همیشه اطلاعات کافی ارائه دهید تا سایر پژوهشگران بتوانند روش شما را اتخاذ یا تکرار کنند. این اطلاعات به ویژه هنگامی که یک روش جدید توسعه یافته یا استفاده ابتکاری از یک روش موجود استفاده شده است، بسیار مهم است.

ساختار و سبک نوشتن

در علوم اجتماعی دو گروه اصلی روش تحقیق وجود دارد:

گروه تجربی - تحلیلی به روش مشابهی که محققان علوم طبیعی را مطالعه می کنند، به مطالعه علوم اجتماعی نزدیک می شوند. این نوع تحقیق بر دانش عینی، سوالات تحقیق است که می تواند بله یا خیر پاسخ داده شود و تعاریف عملیاتی متغیرها قابل اندازه گیری است. گروه تجربی - تحلیلی از استدلال قیاسی استفاده می کنند که از نظریه موجود به عنوان پایه و اساسی برای تدوین فرضیه هایی استفاده می کنند که باید آزمایش شوند. این روش متمرکز بر توضیح است.

گروه تفسیری روشها در درک پدیده به روشی جامع و جامع متمرکز شده اند. روشهای تفسیری معطوف به تجزیه و تحلیل شیوه های معنی سازی موضوعات انسانی [چرا، چگونه یا با چه وسیله ای افراد کاری را انجام می دهند]، ضمن نشان دادن چگونگی ترتیب این روشها به گونه ای که بتوان از آنها برای تولید نتایج قابل مشاهده استفاده کرد. روش های تفسیری به شما امکان می دهد ارتباط خود را با پدیده های مورد بررسی تشخیص دهید. با این حال، گروه تفسیری نیاز به بررسی دقیق متغیرها دارد زیرا بیشتر بر دانش ذهنی تمرکز دارد.

توجه به محتوای پایان نامه

برای انجام پایان نامه مقدمه ای در بخش روش شما باید با بیان مجدد مسئله تحقیق و مفروضات اساسی و اساسی مطالعه شما آغاز شود. به دنبال آن تعیین موقعیت روشهایی که برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات در "سنت" کلی رشته تحصیلی خود و در طرح تحقیق خاصی که برای مطالعه مسئله انتخاب کرده اید، استفاده می کنید. اگر روشی که انتخاب می کنید خارج از سنت رشته شما باشد [به عنوان مثال، بررسی ادبیات نشان می دهد که معمولاً از این روش استفاده نمی شود]، توجیهی برای نحوه انتخاب روش شما به طور خاص برای حل مسئله تحقیق به روش هایی ارائه دهید که در مطالعات قبلی استفاده شده است.

در باید موارد زیر را توصیف کند:

تصمیماتی که در انتخاب داده هایی که تجزیه و تحلیل کرده اید یا در مورد تحقیق کیفی، موضوعات و تحقیقاتی که بررسی کرده اید، گرفته شده است

ابزارها و روشهای مورد استفاده برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات و نحوه شناسایی متغیرهای مربوطه، روشهای پردازش داده ها و روشهایی که برای تجزیه و تحلیل این داده ها استفاده کردید.

ابزارها یا استراتژی های تحقیقاتی ویژه ای که برای مطالعه فرضیه اساسی و سوالات تحقیق استفاده کردید.

علاوه بر این، یک بخش متدولوژی نوشته شده به طور موثر باید:

رویکرد کلی روش را برای بررسی مشکل تحقیق خود معرفی کنید. آیا مطالعه شما کیفی است یا کمی یا ترکیبی از هر دو (روش مختلط) است؟ آیا می خواهید رویکرد خاصی مانند اقدام پژوهی یا موضع خنثی تری داشته باشید؟

چگونگی متناسب بودن رویکرد با طرح کلی تحقیق را مشخص کنید. روش های شما برای جمع آوری داده ها باید ارتباط روشنی با مشکل تحقیق شما داشته باشد. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که روشهای شما در واقع مشکل را برطرف می کنند. یکی از رایج ترین نقایص موجود در مقالات پژوهشی این است که روش پیشنهادی برای دستیابی به هدف اعلام شده پایان نامه شما مناسب نیست.

 

روش های خاص جمع آوری داده هایی را که می خواهید استفاده کنید، مانند نظرسنجی ها، مصاحبه ها، پرسشنامه ها، مشاهده، تحقیقات بایگانی، توصیف کنید. اگر داده های موجود مانند مجموعه داده یا اسناد بایگانی را تجزیه و تحلیل می کنید، نحوه ایجاد یا جمع آوری آنها در ابتدا و توسط چه کسی را توصیف کنید. همچنین حتماً توضیح دهید که چگونه داده های قدیمی هنوز برای بررسی مسئله تحقیق فعلی مرتبط هستند.

توضیح دهید که چگونه می خواهید نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید. آیا از تجزیه و تحلیل آماری استفاده خواهید کرد؟ آیا از دیدگاه های نظری خاصی برای کمک به شما در تحلیل متن یا توضیح رفتارهای مشاهده شده استفاده خواهید کرد؟ توصیف کنید که چگونه می خواهید ارزیابی دقیقی از روابط، الگوها، روندها، توزیع ها و تناقضات احتمالی موجود در داده ها بدست آورید.

زمینه و منطقی برای متدولوژی هایی که برای خوانندگان شما ناآشنا هستند ارائه دهید. اغلب در علوم اجتماعی، مشکلات پژوهشی و روشهای بررسی آنها بیش از قواعد پذیرفته شده گسترده در زمینه علوم طبیعی و فیزیکی، نیاز به توضیح / منطق بیشتری دارند. در توضیحات خود روشن و مختصر باشید.

توجیهی برای انتخاب موضوع و روش نمونه گیری ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر شما قصد انجام مصاحبه را دارید، چگونه می خواهید جمعیت نمونه را انتخاب کنید؟ اگر در حال تحلیل متن هستید، کدام متن را انتخاب کرده اید و چرا؟ اگر از آمار استفاده می کنید، چرا از این مجموعه داده استفاده می شود؟ اگر منابع داده دیگری وجود دارد، توضیح دهید که چرا داده های انتخابی شما برای پرداختن به مسئله تحقیق مناسب ترین است.

توجیهی برای انتخاب مطالعه موردی ارائه دهید. یک روش معمول برای تجزیه و تحلیل مشکلات تحقیق در علوم اجتماعی، تجزیه و تحلیل موارد خاص است. اینها می توانند یک شخص، مکان، واقعه، پدیده یا نوع دیگری از موضوع تجزیه و تحلیل باشند که یا به عنوان یک موضوع منفرد بررسی عمیق بررسی شوند یا چندین موضوع تحقیق برای مطالعه مقایسه یا تضاد یافته ها مورد بررسی قرار گیرند. در هر دو روش، باید توضیح دهید که چرا یک مورد یا مواردی انتخاب شده اند و چگونه آنها به طور خاص با مسئله تحقیق ارتباط دارند.

محدودیت های بالقوه را توصیف کنید. آیا محدودیت های عملی وجود دارد که بتواند بر جمع آوری اطلاعات شما تأثیر بگذارد؟ چگونه می توانید متغیرها و خطاهای احتمالی مخدوش کننده را کنترل کنید؟ اگر روش شما ممکن است منجر به مشکلاتی شود که می توانید پیش بینی کنید، این را صریح بیان کنید و نشان دهید که چرا دنبال کردن این روش بیش از خطر رشد این مشکلات است.

توجه: هنگامی که همه عناصر بخش روش ها را نوشتید، بازنگری های بعدی باید بر روی چگونگی ارائه آن عناصر به صورت واضح و منطقی تا حد ممکن متمرکز شود. شرح چگونگی آمادگی برای مطالعه مسئله تحقیق، چگونگی جمع آوری داده ها و پروتکل تجزیه و تحلیل داده ها باید به ترتیب زمانی تنظیم شود. برای شفافیت، وقتی باید مقدار زیادی جزئیات ارائه شود، اطلاعات باید در بخشهای مختلف با توجه به موضوع ارائه شود. در صورت لزوم، از پیوست ها برای داده های خام استفاده کنید.

نکته دیگر: اگر شما در حال انجام یک تجزیه و تحلیل کیفی از یک مسئله تحقیقاتی هستید، بخش روش به طور کلی نیاز به توصیف دقیق تری از روش های استفاده شده و همچنین توضیح فرآیندهای اعمال شده برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها نسبت به آنچه که معمولاً برای مطالعات استفاده می شود، دارد. روشهای کمی از آنجا که شما ابزار اصلی برای تولید داده ها هستید (به عنوان مثال، از طریق مصاحبه یا مشاهدات)، روند جمع آوری این داده ها تأثیر قابل توجهی در تولید یافته ها دارد. بنابراین، تحقیقات کیفی نیاز به توصیف دقیق تری از روشهای مورد استفاده دارد.

یادداشت دیگری: اگر مطالعه شما شامل مصاحبه، مشاهدات یا سایر روشهای کیفی مربوط به موضوعات انسانی باشد، ممکن است لازم باشد از دفتر دانشگاه تأیید کنید برای محافظت از افراد تحقیق قبل از شروع تحقیق این روش معمول برای اکثر وظایف تحقیقاتی دانشجویان در مقطع کارشناسی نیست. با این حال، اگر استاد شما اعلام کرد که شما نیاز به تأیید دارید، باید در بخش روش های خود بیانیه ای را تأیید کنید که تایید رسمی و رضایت کافی آگاهانه را از دفتر دریافت کرده اید و ارزیابی دقیق و به حداقل رساندن خطرات شرکت کنندگان و دانشگاه وجود دارد. این بیانیه به خواننده اطلاع می دهد که مطالعه شما به روشی اخلاقی و مسئولانه انجام شده است. در بعضی موارد، اخطار تأیید به عنوان ضمیمه پایان نامه شما درج می شود.

 

حذف جزئیات بی ربط

پایان نامه پایان نامه شما باید کاملاً دقیق و مختصر باشد. هیچ اطلاعات پیش زمینه ای را که مستقیماً به خواننده کمک نمی کند درک کند چرا یک روش خاص، نحوه جمع آوری یا بدست آوردن داده ها و چگونگی تجزیه و تحلیل داده ها در رابطه با مسئله تحقیق ارائه ندهید نحوه تفسیر یافته ها را برای بخش بحث ذخیره کنید]. با توجه به این نکته، طول صفحه بخش روش های شما به غیر از نتیجه گیری، معمولاً از سایر بخش های پایان نامه شما کمتر خواهد بود.

توضیح غیرضروری روشهای اساسی

به یاد داشته باشید که شما در حال نوشتن راهنمای چگونگی روش خاصی نیستید. شما باید این فرض را داشته باشید که خوانندگان درک اساسی از چگونگی بررسی مسئله تحقیق به تنهایی دارند و بنابراین، لازم نیست جزئیات زیادی در مورد روشهای روش شناختی خاص ارائه دهید. تمرکز باید بر روی نحوه استفاده از یک روش باشد، نه در مکانیک انجام یک روش. اگر رویکرد غیر متعارف روش شناختی را انتخاب کنید، یک استثنا در این قانون وجود دارد. اگر این مورد است، حتماً توضیح دهید که چرا این روش انتخاب شده و چگونه روند کلی کشف را افزایش می دهد.

برطرف کردن ایرادات ویرایشی

برای نوشتن پایان نامه تقریباً مسلم است که هنگام جمع آوری یا تولید داده های خود با مشکل روبرو خواهید شد، یا شکاف هایی در داده های موجود یا مطالب بایگانی وجود خواهد داشت. این مشکلات را نادیده نگیرید و یا وانمود نکنید که رخ نداده اند. اغلب، مستند سازی نحوه غلبه بر موانع می تواند قسمت جالبی از روش را تشکیل دهد. این به خواننده نشان می دهد که می توانید منطقی منطقی برای تصمیماتی که گرفته اید ارائه دهید تا تأثیر هر مشکلی را به حداقل برسانید.

بررسی ادبیات تحقیق

برای نوشتن پایان نامه همانطور که بخش بررسی ادبیات پایان نامه شما، مروری بر منابعی است که شما هنگام تحقیق درباره یک موضوع خاص بررسی کرده اید، در بخش روش شناسی نیز باید منابعی را ذکر کنید که از انتخاب شما و استفاده از یک روش خاص مطلع شده اند [یعنی انتخاب نظرسنجی باید شامل هرگونه استناد به آثاری که برای کمک به ساخت نظرسنجی استفاده کرده اید].

این بیش از منابع اطلاعات است!

توصیف روش مطالعه تحقیق نباید با توصیف منابع اطلاعات اشتباه شود. چنین لیستی از منابع به خودی خود مفید است، خصوصاً اگر با توضیحی در مورد انتخاب و استفاده از منابع همراه باشد. شرح متدلوژی پروژه از آنجا که سازمان و تفسیر اطلاعات ناشی از آن منابع را مشخص می کند، لیستی از منابع را تکمیل می کند.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

نوشتن پایان نامه یکی از نگرانی های دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا ، بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند بارها کتاب بخوانند ، اما تحقیق نمی کنند. در حالی که نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد یکی از مهمترین قسمتهای این درجه است. به همین دلیل است که آنها به موسساتی می روند که این کار را با پرداخت هزینه انجام می دهند. قیمت پایان نامه کارشناسی ارشد بر اساس معیارهای مختلف تعیین می شود.

معیارهای تعیین قیمت برای نوشتن پایان نامه چیست؟

معیارهای زیادی برای تعیین قیمت پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکترا وجود دارد. مهمترین معیارهای موثر بر قیمت پایان نامه عبارتند از:

رشته تحصیلی

یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت پایان نامه ، رشته مورد مطالعه است. به عبارت دیگر ، رشته هایی که کسب اطلاعات از طریق روش کتابخانه در آنها ارزان تر است. به عنوان مثال در علوم انسانی هزینه پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری کمتر است زیرا نیازی به تحقیقات میدانی نیست.

موضوع پایان نامه

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری موضوع است. برخی از موضوعات روز به تحقیق و تلاش بیشتر برای جمع آوری اطلاعات نیاز دارند. از طرف دیگر ، اگر مباحث جدید باشد تا منابع کمتری در دسترس آنها قرار گیرد ، هزینه این کار بیشتر خواهد بود.

مقطع تحصیلی

یکی از عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری ، مدرک تحصیلی است. در بعضی از زمینه ها مانند روانشناسی یا مدیریت دانشجویی و اقتصاد ، پایان نامه باید توسط دانشجو ارائه شود. اما قیمت این پایان نامه کمتر از پایان نامه ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد است.

در سطح کارشناسی ارشد قیمت پایان نامه کمتر از سطح دکتر است. اما هرچه درجه دانشجو بالاتر باشد قیمت پایان نامه نیز بالاتر است.

دانشگاهی که دانشجو در آن تحصیل می کند

برخی از دانشگاه های معتبر مانند دانشگاه تهران ، دانشگاه فنی شریف ، دانشگاه امیرکبیر و ... که دارای اعتبار بالایی هستند ، نیاز به پایان نامه های قوی تری دارند. به همین دلیل ، اگر پایان نامه برای چنین دانشگاه هایی معتبر باشد ، هزینه پایان نامه افزایش می یابد.

در برخی از دانشگاه ها با رتبه و رتبه پایین تر ، هزینه پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری کمتر محاسبه می شود.

مقاله را از پایان نامه استخراج کنید

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت پایان نامه کارشناسی ارشد استخراج مقاله است. می توانید یک مقاله تحقیقاتی یا یک مقاله ISI از پایان نامه خود استخراج کنید. این کار رزومه و حرفه شما را کامل می کند. با این حال ، اگر قصد ادامه تحصیل دارید ، به مقاله ای نیاز دارید که در یک مجله معتبر منتشر شده باشد.

در پایان

برای گرفتن پایان نامه بهتر در دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید ، از م institutionsسسات آموزشی معتبری مانند پروژه دونی دیدن کنید. در این موسسات قیمت پایان نامه با توجه به کیفیت کاری که به شما تحویل می دهند تعیین می شود. از طرف دیگر ، در پایان می توانید مقالات با کیفیت از پایان نامه خود را به مجلات مشهور ارسال کنید.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

اعتماد به نفس جنسی از درون به وجود می آید، و یادگیری پیشرفت اعتماد به نفس می تواند کار زیادی را انجام دهد. به دلیل ضعف تصویر بدن یا عدم تجربه جنسی، ممکن است اعتماد به نفس جنسی ضعیفی داشته باشید. با این حال، اعتماد به نفس برای بالا بردن جنسیت شما به سطوح جدید بسیار مهم است! شما باید خود را بشناسید و بدانید که می خواهید اعتماد جنسی واقعی داشته باشید. این که آیا شما در یک رابطه طولانی مدت هستید یا مجرد و آمیخته هستید، ایجاد اعتماد به نفس جنسی درونی و بیرونی احتمالاً باعث می شود کل زندگی شما را راضی تر کند.

افزایش اعتماد به نفس در زنان با فواید زیر همره می شود:

برقرار کردن ارتباطات مفید با اطرافیان

تحقیقات زیادی نشان می دهد زنانی که اعتماد به نفس بالا دارند می‌توانند ارتباطات مفید خود را وسعت بخشند. آن‌ها فقط برای چرخ زدن و وقت گذرانی وارد رابطه نمی‌شوند بلکه برایشان مهم است که در رابطه چیزی به دست آورند و آن چیز به هیچ وجه پول نیست. زنان با اعتماد به نفس بالا در رابطه‌های خود دنبال یاد دادن و یاد گرفتن هستند.

مسئولیت پذیری و تعهد

افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، برای اشتباه‌های خود دلیل‌تراشی می‌کنند و سعی دارند روی آنها سرپوش بگذارند. باید پذیرفت که همه اشتباه می‌کنند. نکته مهم این است که مسئولیت آنچه انجام داده‌ایم را بپذیریم، چه کارهای درست و چه اشتباه؛ این کار باعث می‌شود شما برای اطرافیان‌تان با اعتماد به نفس بیشتری جلوه کنید. به یاد داشته باشید شما تنها فردی هستید که می‌توانید اتفاقات زندگی خود را بسازید. شما می‌توانید از این قدرت برای هدایت زندگی خود به سمت بهتر یا بدتر‌شدن استفاده کنید. وقتی اشتباه خود را بپذیرید، دفعه‌ی بعد آن را تکرار نمی‌کنید. این نکته ساده باعث موفقیت و کامیابی در زندگی می‌شود.

مثبت اندیشی زنان با اعتماد به نفس

اعتمادبه‌نفس در ذهن انسان شکل می‌گیرد و فکر کردن به آن کمک می‌کند تا شما باور کنید به خودتان اطمینان دارید. می‌توانید این کار را با گفتن جمله‌های مثبت انجام دهید؛ به‌عنوان مثال به خودتان بگویید «من لایق آن شغل هستم» یا «من یک سخنرانی عالی خواهم داشت». داشتن آمادگی فکری نیز یکی دیگر از مواردی است که به شما کمک زیادی می‌کند.

به‌عنوان مثال سعی کنید در مورد به دست آوردن چیزهایی که برایتان مهم هستند اما باعث نگرانی‌تان می‌شوند، فکر کنید تا از این راه آمادگی ذهنی خود را بالا ببرید. شاید انجام این کار سخت باشد؛ اما با کمی تمرین می‌توانید از عهده آن برآیید و به یاد داشته باشید که داشتن طرز تفکر مثبت و مطمئن به شما کمک می‌کند تا این اطمینان در عملکردتان نیز تأثیر بگذارید.

 

کسب موفقیت در زندگی

زنان با مردان ‌از همه لحاظ برابرند و حتی در مواقعی هوش و زکاوتی از مردان بیشتر ولی در یک مورد با هم متفاوت دارد و آن مواجه با سختی و پیچیدگی های کار است که مردان با مواجه با آن تلاش خود را مضاعف می کنند ولی اکثر زنان هوشمند اول توانایی خود را زیر سئوال می برند و اعتماد به نفسشان را از دست می دهند و در نتیجه کارایی کمتری از خود نشان می دهند.

در زنان مسائلی چون حقوق پائین، توجه کم و استفاده کمتر از آن ها در محل کار نمی تواند عزت نفس آنان را خدشه دار کند ولی متأسفانه خود آنانند که راه را برای خود تنگ کرده و در مقایسه با مردان با روبرویی با مشکلات اعتماد به نفس خود را از دست داده و توانایی کمتری از خود نشان می دهند.

اگر به مطالب این چنینی علاقمند هستید سایت خودساخته را دنبال کنید.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

بیانیه پایان نامه جمله ای است که نکته اصلی مقاله یا مقاله شما را خلاصه می کند. معمولاً به پایان معرفی شما نزدیک می شود.. بسته به نوع مقاله ای که می نویسید پایان نامه شما کمی متفاوت به نظر می رسد. اما بیانیه تز باید همیشه ایده اصلی را که می خواهید به آن بپردازید به روشنی بیان کند. همه موارد دیگر در مقاله شما باید به این ایده بازگردند.

شما باید در اوایل مراحل نوشتن یک پایان نامه اولیه، که گاهی اوقات آن را یک پایان نامه کار می نامند، تهیه کنید. به محض این که در مورد موضوع مقاله خود تصمیم گرفتید، باید در مورد آنچه می خواهید در مورد آن بگویید کار کنید - یک پایان نامه روشن جهت و ساختار مقاله شما را ارائه می دهد. اگر میخواهید با روش نوشتن پایان نامه آشنا شوید این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

مرحله 1: با یک سوال شروع کنید

ممکن است از قبل سوالی در تکالیف خود داشته باشید، اما اگر اینگونه نیست، سعی کنید سوال خود را مطرح کنید. دوست دارید درباره موضوع خود چه چیزی را بدانید یا تصمیم بگیرید؟

در اینجا مثالی از یک سوال مقاله استدلالی وجود دارد که از شما می خواهد در یک بحث طرف باشید:

آیا اینترنت تأثیر مثبت یا منفی بر آموزش داشته است؟

اگر مجبور باشید یک مقاله نمایشی درباره یک اختراع مهم بنویسید، ممکن است بپرسید:

چگونه اختراع چاپخانه جامعه اروپا را تغییر داد؟

در مقاله تحلیلی ادبی درباره رمان Frankenstein، سsteinال شما می تواند این باشد:

مری شلی چگونه شخصیت ویکتور فرانکشتاین را به تصویر می کشد؟

مرحله 2: پاسخ اولیه خود را بنویسید

پس از برخی تحقیقات اولیه، می توانید پاسخ آزمایشی این سوال را تنظیم کنید. در این مرحله می تواند ساده باشد و باید فرایند تحقیق و نوشتن را راهنمایی کند.

اگر در حال نوشتن یک مقاله استدلالی هستید، پاسخ باید یک طرف باشد و در مورد موضوع موضع گیری کند.

اینترنت بیش از تأثیر منفی بر آموزش تأثیر مثبت داشته است.

اختراع چاپخانه به معنای دسترسی بیشتر افراد به اطلاعات بود.

شلی ویکتور فرانکشتاین را با نگاهی منفی به تصویر می کشد.

 

مرحله 3: پاسخ خود را توسعه دهید

اکنون باید در نظر بگیرید که چرا این پاسخ شماست و چگونه خواننده خود را متقاعد می کنید که با شما موافق باشد.

همانطور که درباره موضوع خود بیشتر می خوانید و شروع به نوشتن می کنید، پاسخ شما باید جزئیات بیشتری داشته باشد. بیانیه پایان نامه نهایی فقط موضع شما را بیان نمی کند، بلکه استدلال کلی شما را خلاصه می کند.

در مقاله ما درباره اینترنت و آموزش، پایان نامه موقعیت ما را بیان می کند و استدلال های اصلی را که برای پشتیبانی از آن استفاده خواهیم کرد، بیان می کند.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

فصل 3 پایان نامه روش های خاصی را که نویسنده برای تحقیق در مورد یک مسئله انتخاب کرده است بیان می کند. ارائه اطلاعات کافی ضروری است تا یک محقق باتجربه بتواند مطالعه را تکرار کند. شما باید توضیح دهید که چه تکنیک هایی برای جمع آوری داده ها استفاده شده و تجزیه و تحلیل نتایج را برای پاسخ به سوالات تحقیق خود ارائه دهید.

علاوه بر این، شما باید روش های انتخاب شده را توضیح دهید و آنها را توجیه کنید، محیط تحقیق را توصیف کنید، و توضیحات مفصلی درباره نحوه استفاده از این روش ها در مطالعه خود بدهید. در ادامه به نکاتی درباره نحوه نوشتن فصل سوم پایان نامه می پردازیم.

 

مراحل نوشتن فصل 3 پایان نامه

مقدمه، بیان هدف قسمت، معرفی روشها و تشریح سازمان بخش.

سوالات، فرضیه ها و متغیرهای تحقیق.

طراحی تحقیق - توصیف روش تحقیق و توجیه روشهای خاص انتخاب شده، با استناد به ادبیات مربوطه.

تنظیم مطالعه - توصیف نقش محقق در جمع آوری داده ها.

شرکت کنندگان و منابع داده ها را مطالعه کنید - معیارها و استراتژی های مورد استفاده در هنگام انتخاب شرکت کنندگان را توضیح دهید و سیستم هایی را که برای جمع آوری و ذخیره اطلاعات استفاده می شود توصیف کنید.

روش ها و ابزارها - روش ها را نشان دهید و هر مرحله را برای انجام مطالعه با جزئیات بیان کنید.

تجزیه و تحلیل داده ها - در مورد ابزارها و روش های آماری استفاده شده برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و اقدامات برای افزایش اعتبار بحث کنید.

نحوه نوشتن فصل سوم پایان نامه

دانشجویان هنگام گزارش در مورد مطالعات جدید خود، همیشه باید به 2 سوال اصلی پاسخ دهند:

چگونهآخرین اطلاعات جمع آوری یا تولید شده است؟

از کدام تکنیک ها و رویه های خاص هنگام تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است؟

بسیاری از تکنیک ها و روش های مختلف وجود دارد که می توانید برای بررسی یک مسئله خاص تحقیقاتی انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید: انتخاب روش مناسب برای موفقیت هر مطالعه حیاتی است.

اگر یک روش غیر قابل اعتماد را انتخاب کنید، در هنگام تفسیر یافته های شما نتایج نادرستی ایجاد می کند. این نتیجه ای نیست که شما می خواهید.

روشهای اولیه جمع آوری اطلاعات دو گروه است: کیفی و کمی.

تکنیک های تحقیق کیفی شامل هیچ محاسبه و عدد ریاضی نیست.

آنها به شدت با احساسات، کلمات، احساسات، اصوات ارتباط دارند. مطالعه کیفی، تحقیق عمیق و سطح بالاتری از درک مسئله را تضمین می کند.

تحقیقات کیفی شامل مصاحبه، مطالعات موردی، نقش آفرینی، بازی ها، مشاهدات، گروه های متمرکز و پرسشنامه با سوالات باز است.

تکنیک های کمی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس محاسبات ریاضی در انواع مختلف و آمار است.

آنها شامل روش های همبستگی و رگرسیون، پرسشنامه هایی با سوالات نزدیک، میانه، حالت و میانگین و رویه ها هستند.

این روش ها نسبت به روش های کیفی ارزان تر هستند. برای اجرا به زمان کمتری نیاز دارند. آنها بسیار استاندارد هستند و در نتیجه، دانشمندان می توانند یافته ها را به راحتی مقایسه کنند.

نمی دانید کدام روش را برای پوشش دادن به سوال تحقیق خود انتخاب کنید؟ این به منطقه تحقیق و اهداف خاص بستگی دارد.

 

برای نوشتن فصل سوم پایان نامه فکر کنید

در فصل سوم پایان نامه، که به همان شیوه بخشی از روش پایان نامه نوشته شده است، شما در مورد چگونگی انجام مطالعه با جزئیات کامل بحث می کنید. معمولاً شامل همان عناصر است و ساختاری مشابه دارد.

برای پایان نامه می توانید از مثال کلی این بخش استفاده کنید اما باید در نظر بگیرید که ساختار آن باید روش تحقیق و طراحی مطالعه خاص شما را نشان دهد.

به همین دلیل باید مراقب باشید و فقط عناصر مربوطه را در بخش روش خود بگنجانید.

همانطور که مشاهده می کنید، پایان نامه فصل 3 قسمت قابل توجهی از مقاله علمی طولانی است که دانشجویان برای دریافت مدرک خود می نویسند.

باید مانند یک دستورالعمل نوشته شود تا هر کسی بتواند تکنیک های شما را در پیش بگیرد و تحقیقات شما را تکرار کند.

این امر به مهارتهای تفکر تحلیلی و انتقادی قوی، فداکاری و ساعتها خواندن و نوشتن نیاز دارد.

انتخاب رویکرد صحیح برای انتخاب و توضیح روشهای تحقیق ضروری است.

ما امیدواریم که این راهنمای سریع پروژه دونی به شما کمک کند تا یک بخش متدولوژیک چشمگیر از پروژه دانشگاهی نهایی خود ایجاد کنید.

 

  • زاگرس بی باک