صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

۲۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای نوشتن پایان نامه اصل بر این است که دانشجو خودش به تنهایی تلاش کند. اما گاهی این کار ممکن نیست. بنابراین به مشاوره های یک موسسه انجام پایان نامه نیاز پیدا می کند. هر چند استاد راهنما هم تلاش می کند با راهنمایی دانشجو پروژه را به پیش ببرد. اما در بسیاری از مواقع دانشجو با ابهامات زیادی روبرو می شود. به همین دلیل به کمک بهترین موسسه نوشتن پایان نامه نیاز دارد. در همین راستا پروژه دونی یکی از موسساتی است که به دانشجویان راهنمایی های لازم را می دهد.

 

در موسسه انجام پروژه چه خدماتی ارائه می شود؟

در یک موسسه انجام پایان نامه، ترجمه مقالات و یا چاپ مقاله علمی پژوهشی خدمات زیر ارائه می شود:

  • · نوع پژوهش انجام پایان نامه.
  • · جامعه پژوهش سفارش پایان نامه.
  • · محیط پژوهش .
  • · نمونه پژوهش .
  • · روش نمونه گیری .
  • · حجم نمونه و روش محاسبه آن .
  • · تعریف متغیر ها .
  • · مشخصات واحد پژوهش و معیارهای ورود و خروج مطالعه .
  • · توضیح ابزار گردآوری اطلاعات و روایی و پایایی ابزار .
  • · روش گردآوری اطلاعات .
  • · روش تجزیه و تحلیل داده ها .
  • · محدودیتهای پژوهش و ملاحظات اخلاقی است .

انجام پایان نامه برای مقطع دکتری

یک موسسه انجام پایان نامه باید بتواند در کنار نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد، در مقطع دکتری هم فعالیت کند. چرا یکی از مقاطعی که در دنیای امروز و به ویژه در ایران اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این مقطع را میتوان مقطع یکی دشوارترین مقاطع تحصیلی دانست. از سوی دیگر برای دانشجویان این مقطع یکی از دشوارترین فعالیت ها انجام پایان نامه است.

در یک موسسه انجام پایان نامه با در اختیار گرفتن برترین ها در این رشته میتوان تولید محصولات را به گونه ای پیش برد که بسیار سود آور باشد. اما دانشجویان دکتری باید بر اهمیت پایان نامه های خود مهارت های بسیار زیادی داشته باشند تا بتوانند محصولاتی که آینده تولید خواهند کرد بسیار موثر باشد.

توجه به ترجمه و نگارش صحیح در موسسه

یکی از اصول مهم یک موسسه انجام پایان نامه توجه به اصول نگارشی و ترجمه صحیح است. نگارش پایان نامه امری است بسیار تخصصی و در صورتی که به منظور انجام آن برای اولین بار فرد تلاش به نگارش پایان نامه کند باید زمان زیادی را صرف آموزش، گردآوری، تحلیل و نگارش پایان نامه کند.

از این رو موسسه ای مثل پروژه دونی فرآهم آوردن بستری مناسب، متخصصان مجرب و حرفه ای فارغ التحصیل دانشگاه های بزرگ تهران و کشور را گرد هم می آورد. هدف اینست تا در سریع ترین زمان و با بالاترین کیفیت جوابگوی مشتریان گرامی باشد.

نحوه همکاری با موسسه انجام پایان نامه چطور است؟

این موسسات برحسب فصول وپروپوزال با دانشجویان همکاری می کنند. بر این اساس فصول پایان نامه عبارتند از:

فصل اول : کلیات تحقیق

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

فصل چهارم : یافته های تحقیق

فصل پنجم: نتیجه گیری تحقیق

پس موسسه 5 بار فصل ها را به دانشجو تحویل می دهد. در انتهای هر فصل دانشجو موظف است تا هزینه را با موسسه تسویه کند.

هزینه پایان نامه برچه اساسی تعیین می شود؟

هزینه انجام پایان نامه ارشد هزینه نگارش و انجام پایان نامه کارشناسی ارشد به موارد زیر بستگی دارد:

 

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

هزینه ای که برای نوشتن پایان نامه دریافت میشه به چندین عامل بستگی داره که عبارتند از:

- رشته و گرایش، (رشته های علوم انسانی ارزان تر هستند)

- دانشگاه محل تحصیل (هر چه سطح دانشگاه بالاتر باشد قیمت بالاتر است).

- موضوع پایان نامه و حجم موارد مطروح شده در پروپوزال،

- تاثیر مقطع تحصیلی در قیمت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری

- تعداد ساعات توافق شده برای آموزش پایان نامه،

- نرم افزار و یا نرم افزارهایی که در انجام پایان نامه ارشد مطرح شده است،

- استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و پذیرش مقاله.

 

 

تاثیر موضوع در تعیین هزینه

موضوع پایان نامه را می توان یکی از مهمترین عوامل در هزینه انجام پایان نامه کارشناسی ارشد بحساب آورد. موضوع پایان نامه شما بسته به وجود منابع و کافی و دسترسی سخت و آسان می تواند شرایط آموزش متفاوتی را شامل میشود. در برخی موارد دانشجویان تصمیم می گیرند تا از پایان نامه نوشته شده مقاله ای استخراج کنند که در هزینه انجام پایان نامه و آموزش تاثیر گذار خواهد بود.

لازم به گفتن است که برای تعیین هزینه انجام پایان نامه و آموزش تمام موارد فوق بررسی شده و بسته به شرایط موجود هزینه ها مشخص می شود.

نوشتن طرح و پلان علمی یا شورت پروپوزال برای پذیرش در دانشگاه های خارجی از ضرورت ها محسوب میشود، مهمترین زمان هزینه ای که در ریسرچ پروپوزال اپلای صرف میشه هزینه فرصتی است که برای نوشتن پلان مبتنی بر نوآوری ها، درک ریسرچ گپ، تجاری سازی طرح و .. در نظر گرفته میشود.

رشته‌های علوم انسانی قیمت کمتری دارند مخصوصاً اگر بخواهید کار پایان‌نامه فقط کیفی باشد و آمار و ارقام واردش نشود. مثلاً مطالعات فرهنگی یک میلیون و پانصد است تازه اگر پروپوزال را هم خودتان بنویسید به شما تخفیف ویژه داده می شود.

عوامل موثر در تعیین قیمت پایان نامه

ضمناً منابع هر مطلبی که در این فصل ارائه می شود با توجه به نوع نگارش پایان نامه منابع و مأخذ نویسی در متن با شماره و یا با ذکر نویسنده، تاریخ مشخص می شود ( جهت آشنایی بیشتر به بخش انتهایی این راهنما رجوع شود).

اهداف باید صریح، روشن، بدون ابهام و واقع بینانه باشد و بصورت منطقی و با افعال رفتاری بیان شود. اهداف باید با عنوان، یان مساله، فرضیه و سوالات پژوهش هماهنگ باشد. پروژه آنلاین بهترین موسسه انجام پایان نامه در این امر کنار شماست .

به صورت یک جمله خبری و حتی المقدور جهت دار نوشته شود و زیربنای علمی داشته باشد. در مطالعات توصیفی به جای فرضیات سوالات تحقیق ذکر می شود.

 

مراحل دریافت هزینه پایان نامه

دریافت هزینه پایان نامه به صورت مرحله به مرحله است. در این صورت شما بعد از هر مرحله باید هزینه را پرداخت کنید که به صورت زیر است:

مرحله اول: نگارش و تحویل فصل اول و انجام اصلاحات احتمالی

مرحله دوم: نگارش و تحویل فصل دوم و انجام اصلاحات احتمالی (استفاده از منابع لاتین و به روز برای نگارش ادبیات نظری و پژوهشی موضوع)

مرحله سوم: نگارش و تحویل فصل سوم، تشریح روش پژوهش، طراحی پرسشنامه یا ساخت ابزار اندازه گیری

مرحله چهارم: انجام کلیه کارهای آماری، شبیه سازی، مدل سازی و انجام اصلاحات احتمالی فصل چهار

مرحله پنجم: نگارش فصل پنج و انجام اصلاحات احتمالی

بنا بر ضرورت و درخواست مشتری در هر مرحله امکان برگزاری جلسه رفع اشکال وجود دارد.

در پایان بنابر درخواست دانشجو پاورپوینت دفاع آماده شده و آموزش گام به گام جلسه دفاع ارایه می شود.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

نوشتن پایان نامه کار راحتی نیست. در مقطع کارشناسی برخی از رشته های به پایان نامه نیاز دارند. در مقاطع ارشد و دکتری هم همین روند ادامه دارد. دانشجو با کمک استاد راهنما می تواند پایان نامه خود را به راحتی انجام دهد. اما گاهی دسترسی به استاد راهنما ممکن نیست. از سوی دیگر به دلیل اینکه اولین بار این کار را انجام می دهید. به مشاوره های یک موسسه انجام پایان نامه مثل پروژه دونی نیاز دارید. از جمله خدمات این موسسات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره و آموزش رایگان رساله نویسی و پروپوزال نویسی
  • مشاوره و آموزش رایگان مقاله نویسی
  • ترجمه و چاپ کتاب
  • ترجمه مقالات فارسی به زبان انگلیسی و برعکس
  • مشاوره و آموزش نوشتن مقالات ISI، ISC، Scopus و همچنین علمی پژوهشی و علمی تخصصی
  • مشاوره و آموزش رایگان تحلیل های آماری و نرم افزارهای آماری

 

 

موسسه انجام پایان نامه چقدر به ما کمک می کند؟

موسسه انجام پایان نامه می تواند در تمامی مراحل زیر مشاوره های لازم را به دانشجویان ارائه دهد:

  • · مقدمه
  • · مروری بر پیشینه ی تحقیق
  • · روش تحقیق
  • · نتایج
  • · بحث و پیشنهادات

مزیت کمک گرفتن از مشاوره های موسسه پایان نامه چیست؟

سرعت گرفتن کار و انجام سریع تر پروژه مهم ترین مزیت مشورت با موسه انجام پایان نامه است. از جمله موسسات انجام پایان نامه می توان به پروژه دونی اشاره کرد. این موسسه با داشتن بخش های تخصصی برای نوشتن پایان نامه بدون در نظر گرفتن مقطع و رشته تحصیلی گزینه های زیر را به شما ارائه می دهند:

  • - ترجمه مقاله
  • - نوشتن مقاله علمی پژوهشی یا مقالات isi
  • - نوشتن پروپوزال دکتری و یا کارشناسی ارشد
  • - انتخاب موضوع پایان نامه
  • - نوشتن پایان نامه

میزان تخصص یک موسسه انجام پایان نامه چقدر است؟

مطالعات تحقیقی چارچوبی از دانش زمینه ای دارند که پایه های مطالعه را تشکیل می دهد. موسسه انجام پایان نامه همه مطالعات روی مدل پنداشتی یا تئوری پایه گذاری می کند. بلکه هر مطالعه ای یک چارچوب دارد. پس اگر مطالعه بر اساس مدل پنداشتی ویژه ای طراحی شده باشد، به آن چهارچوب پنداشتی گفته می شود. بنابراین موسسه به همین جهت حرکت می کند. در واقع سعی دارد بر اساس تئوری خاصی برنامه ریزی شده چارچوب نظری یا مبانی نظری تحقیق برای شما حاضر کند.

 

چطور از مشاوره ها استفاده کنیم؟

فراموش نکنید مشاوره و آموزش برای نوشتن پایان نامه ارشد یا رساله دکتری توسط دانشجو و رفع ابهامات دانشجو اهمیت زیادی دارد. در موسسه انجام پایان نامه مثل پروژه دونی نوشتن پروژه به صورت مرحله به مرحله برای ارائه به دانشگاه و قسط بندی کل مبلغ در هر مرحله صورت می گیرد.

مشاوره و آموزش نحوه استفاده بدون کپی برداری از بیش از ۴۰ منبع در تدوین پروپزال پایان نامه ارشد یا رساله دکتری و ۱۰۰ منبع صورت می گیرد. سپس در تدوین کل پایان نامه ارشد یا رساله دکتری و دانلود مقالات مورد نیاز دانشجو جهت پیش بردن تحقیق در تمامی رشته و گرایش های مختلف علوم انسانی، علوم پزشکی و دامپزشکی، علوم پایه، علوم مهندسی، هنر و معماری انجام می شود.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

به عنوان دانشجوی دکتری باید اهداف تحقیق و روش‌هایی که می‌خواهید در ارزیابی موضوع خود استفاده کنید را به روشنی توضیح دهید. برای داشتن یک پایان نامه با کیفیت و رسیدن به نتایج بهتر انتخاب استاد راهنمای خوب نیز ملاکی در نوشتن محسوب می شود. چرا که پروپوزال اساس پایان نامه و شاید مهمترین مرحله از انجام پایان نامه است. در نحوه نوشتن پروپوزال دکتری باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

 

انتخاب موضوع پایان نامه برای نوشتن پروپوزال

در زمان نوشتن پروپوزال باید موضوعی را برای تحقیق انتخاب کنید که بدان علاقمند و نسبت به آن هیجان‌زده هستید. زمانی که شما شروع به نوشتن پروپوزال می‌کنید، ممکن است استاد مشاورتان به شما در انتخاب مقالات پایان‌نامه کمک کند.

مهمترین توصیه‌ای که دانشجویان فارغ‌التحصیل سابق داده‌اند این است که موضوع پایان‌نامه‌ی شما باید در حوزه‌هایی باشد که شما نسبت بدان‌ها واقعاٌ شوق تحقیق کردن دارید. با این حال، صرف نظر از حوزه‌ی علاقه‌ی شما، انتظار روزهای خوب و روزهای بد را داشته باشید.

در روزهای خوب شما مشتاقید و انگیزه‌ی بالایی برای ادامه‌ی کار دارید. در روزهای بد، ممکن است شک کنید که آیا اساساً تحقیق شما معنای می‌دهد یا خیر، و حتی ممکن است فکر کنید برای فارغ التحصیلی قابلیت کافی ندارید.

ساختار را رعایت کنید

در نحوه نوشتن پروپوزال برای مقطع دکتری باید تلاش کنید که سیال عمل کنید. با وجود اینکه باید چارچوب پروپوزال را رعایت کنید اما باید تلاش برای پویا نوشتن را هم فراموش نکنید تا متن حالت یکنواختی به خود نگیرد. برای نگارش یک پروپوزال دکتری خوب، اولین اصل این است که از کپی کردن خودداری کنید.

شاید با خود بگویید که آوردن جملات با ذکر منبع نمی‌تواند کپی محسوب شود، اما بهتر است از کنار هم قرار دادن جملات کپی شده حتی با ذکر منبع هم خودداری کنید. این کار سبب می‌شود نوشته شما حالت مکانیکی پیدا کرده و یکنواختی آن، توانایی علمی شما در نگارش را زیر سوال ببرد.

در واقع اگر ۶-۵ محور اصلی درباره نوشتن پروپوزال دکتری که تعریف شد به درستی و با دقت صورت بگیرند، کوتاهی و سهل انگاری در آن نشود، می‌توانید یک پروپوزال خوب و قابل ارائه بنویسید.

 

کسب اطلاعات در مورد مقررات آموزشی دانشگاه

کسب آگاهی در مورد سیاست ها و مقررات آموزشی دانشگاه در زمینه انجام پروپوزال دکتری و مدت زمان مورد نیاز برای ارائه تا تصویب نهایی آن اهمیت زیادی دارد.

همچنین باید مورد امکان وجود یک قالب یکسان و تعریف شده از طرف دانشگاه برای نگارش پروپوزال بررسی های لازم را انجام دهید. در برخی از دانشگاه ها در مقاطع ارشد و دکتری با ارائه فرم های آماده (WORD و یا PDF ) قصد در یکسان سازی فرمت پروپوزال نویسی به دانشجویان ارائه می شود. شما می توانید این فرم ها را دریافت کنید.

بررسی مقالات و موضوع انتخاب شده

مقالات و منابع مختلف و انتخاب موضوع را به منظور ارائه به اساتید مشاور و راهنما بررسی کنید. همچنین باید موضوع انتخاب شده را از نظر میزان نوآوری و هماهنگی با اساتید به منظور ارزیابی کلیات تحقیق و محدوده زمانی و مکانی آن ارزیابی کنید.

بررسی پیشینه پژوهش و مشخص کردن روش تحقیق و گردآوری داده ها اهمیت زیادی دارد. نباید سرسری از این موضوع بگذرید. اگر نیاز به کمک داشتید میتونید از مشاوره های پروژه دونی استفاده کنید.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

برای به پایان رساندن هر مقطع تحصیلی دانشجو باید تحقیقاتی همچون پروپوزال که طرح پژوهشی دانشجو محسوب میشود جهت معرفی تحقیق و مساله تحقیق به موسسه آموزشی جهت تایید ارائه کند.در این طرح پژوهشی مسائلی همچون، بیان اهمیت موضوع تحقیق، جایگاه موضوع در رشته تحصیلی، نتایج تحقیق و چشم اندازی که پژوهش در زندگی بشر دارد بیان می شود. به همین دلیل آشنایی با نحوه نوشتن پروپوزال دکتری برای دانشجویان این مقطع لازم و ضروری است.

 

 

 

انتخاب موضوع برای پایان نامه دکتری

قبل از نوشتن پروپوزال باید موضوع پایان نامه را مشخص کنید. برای این کار حتما موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

· موضوع به اندازه کافی روشن و دقیق باشد.

· عنوان تحقیق فشرده شده اما با معنی باشد. عنوان باید بتواند اهمیت کار و مساله تحقیق را نشان دهد.

· برای انتخاب عنوان دقت شود تا قسمت اصلی و هدف پروژه از فرعیات قابل فهم باشد.

· از کلمات و عبارات اضافی استفاده نشود.

· موضوع انتخابی برای خوانندگان کلی ، عام و جذاب باشد.

 

یک نکته مهم: توجه به مسائل مالی

بحث‌های مالی پروژه شما جزء مهم‌ترین بحث‌های انتخاب موضوع است. چنانچه رساله دکتری شما هزینه‌بر است و به تأمین مالی زیادی نیازمندید و نمی‌توانید به‌صورت شخصی آن را پرداخت کنید. پس در ابتدا دنبال مؤسسات مطالعاتی و پژوهش‌محوری باشید که تأمین‌کننده این هزینه هستند و چنانچه این کار مقدور نشد بهتر است موضوع خود را تغییر دهید.

 

 

 

اشتباه نگارشی ممنوع

توجه داشته باشید که پروپوزال بدون اشتباهات دستوری و نگارشی بنویسید. در واقع نباید هیچ‌گونه خطای نوشتاری و دستوری در پروپوزال دکتری شما وجود داشته باشد. چرا که ممکن است بعداً بخواهید رساله دکتری خود را به شکل کتاب چاپ کنید و با رعایت این موضوع گامی مؤثر در تدوین نهایی آن برداشته‌اید.

 

چرا نوشتن پروپوزوال دکتری اهمیت دارد؟

دانشجو سعی دارد به واسطه ارائه پروپوزال، مسیر پژوهش را برای خود و تیم تحقیقش به صورت مستند و قابل اجرا درآورده و ذهن داوران، ناظران، مشاوران و راهنمایان را برای نظارت یا مشاوره روشن تر کند. هرچه گام های ابتدایی در انجام پروپوزال دقیق تر و تخصصی تر برداشته شود.

در نهایت نتیجه کار یک پایان نامه و رساله با کیفیت تر خواهد بود. و صد البته پایان نامه با کیفیت به معنای کسب نمره بالاتر در مقطع ارشد و دکتری، امکان استخراج مقالات ISI و همچنین تقویت روزمه کاری و علمی دانشجو خواهد بود.

نکاتی برای نوشتن پروپوزال دکتری

· یک تم، سوال و عنوان انتخاب کنید

· تز یا رساله شما قرار است چه مشکلی را بیان کند؟

· چرا چنین موضوعی در جامعه علمی، پژوهشی که شما به آن تعلق دارید یک چالش یا مشکل بحساب می آید؟

· چرا برای شما مهم است که راه حلی برای آن بیابید؟

· چطور می ­خواهید به دنبال پاسخ آن باشید؟

مطرح کردن این سوالات برای اینکه به یک نتیجه و پاسخ نهایی برسید مهم است بنابراین به خوبی به روی آن­ ها فکر کنید تا به موضوعی برسید که ارزشمند، منحصر به فرد و جدید است.

اما این سوالات نباید به قدری پیچیده و پراکنده باشند که در نهایت با پاسخ دادن به آن ها به بن بست برسید بلکه باید پاسخ این سوالات شما را به یک فرضیه برساند که شما بتوانید آن را مطرح کرده و به خوبی درباره آن بحث و گفتگو کنید.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

اعتماد به نفس بالا یکی از نیاز های مهم هر فردی است و هر فرد باید در زندگی خود از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد تا احساس مفید بودن و خوشبختی کند،باید بدانید خانم ها نسبت به آقایان بیشتر درگیر این مشکل هستند. در راه های افزایش اعتماد به نفس قرار نیست کارهای پیچیده و سختی برای بالا بردن اعتماد به نفس انجام شود کافیست راه های ساده بدست آوردن آن را برای تقویت خود بکار برید تا فردی موفق و مفید در جامعه و زندگی شخصی خود باشید.

 

این نکات را مدنظر قرار دهید:

1. سعی کنید هر بار که به خودتان می‌گویید، نمی‌توانید چیزی را داشته باشید یا چیزی را به دست نخواهید آورد یا به اندازه‌ی کافی برای به دست آوردن خواسته‌هایتان خوب نیستید، جلوی این افکار را بگیرید.

2. از تصمیم‌های بدون اراده اجتناب کنید. بر اساس آنچه واقعا برایتان اهمیت دارد، تصمیمات سنجیده بگیرید.

3. دفعه‌ی بعد که در مقابل یک ریسک یا چالش مقاوت کردید، به صدای درونیتان گوش دهید و به دنبال راهی برای اصلاح آن باشید. از خودتان بپرسید «چه چیز این را آسان‌تر می‌کند؟»

4. از احمق به نظر رسیدن می‌ترسید؟ همه همین‌طور هستند، اما چیز مهمی نیست، پس اجازه ندهید مانع شما شود. با خودتان تکرار کنید: «اهمیتی ندارد».

 

خود را آراسته کنید

شاید بدیهی به نظر برسد، اما آراستگی می‌تواند تاثیرات چشمگیری روی بالابردن اعتماد به نفس و خودپندارۀ شما داشته باشد. روزهای فراوانی بوده که فقط با انجام همین کار، خُلق خود را کاملاً تغییر داده‌ام.

 

مسئولیت کاری داشته باشید

برای افزایش اعتماد به نفس بدون توجه به نتیجه کار، تمامی نیروی خویش را به کار گیرید تا مسئولیتی که به عهده شماست، به برترین نحو انجام پذیرد. در واقع اولین هدف در انجام وظایفتان باید، داشتن وجدان کاری، دقت و کوشش باشد. با انتخاب این الگو، حتی درصورتی که به موفقیت هم نائل نشوید، وجدانی اسوده خواهید داشت و لطمه ای به اعتماد به نفس شما وارد نخواهد گردید.

 

کارها را نصفه نیمه رها نکنید

به خاطر داشته باشید راهی که آغاز کرده‌اید را به پایان برسانید. برای خودتان هدف مشخص کنید. راهی که بدون داشتن هدف مشخص آغاز شود، به قول قدیمی‌ترها به ترکستان ختم خواهد شد.

 

 

با ترس‌های خود روبرو شوید

هیچ چیز مانند تسلیم شدن در برابر ترس‌ها نمی‌تواند اعتماد به نفس شما را نابود کند. همه‌ی ما در زمان‌های گوناگون ترس را احساس کرده‌ایم. ما به عنوان پیشرفته‌ترین مخلوقات جهان هستی می‌توانیم با تقویت نیروی شجاعت در برابر مشکلات بایستیم.

 

نه گفتن را یاد بگیرید

یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس گفتن نه در مواقع ضروری است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که هر چقدر نه گفتن برایتان دشوارتر باشد، احتمال اینکه به اضطراب، فرسودگی شغلی و حتی افسردگی دچار شوید، بیشتر می شود و همه ی این عوامل باعث کاهش اعتماد به نفس در شما خواهند شد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند به خوبی می دانند که "نه" گفتن، به نفع آنهاست. این افراد چنان عزت نفسی دارند که مخالفت خود را به وضوح بیان می کنند.

وقتی زمان نه گفتن فرا می رسد، آنها از جملاتی مانند "فکر نمی کنم بتوانم انجام دهم" یا "شک دارم" استفاده نمی کنند. این افراد با اعتماد به نفس "نه" می گویند زیرا می دانند نه گفتن به یک تعهد جدید، احترام به تعهدات فعلی شان است و به آنها فرصت می دهد تا با خیال راحت، وظایف قبلی شان را انجام دهند

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

رشته ها و گرایش های مختلف می توانند در نحوه نوشتن پایان نامه و فصول آن باهم تفاوت هایی داشته باشند. مطالب این مقاله به شکلی تنظیم شده است تا برای درصد زیادی از دانشجویان در رشته ها و گرایش های مختلف قابل استفاده باشد. برای نوشتن پایان نامه تضمینی استاندارد از 5 فصل اصلی تشکیل می شود که عبارتند از:

  • مقدمه

  • مروری بر پیشینه ی تحقیق

  • روش تحقیق

  • نتایج

  • بحث و پیشنهادات

 

 

 

روش تحقیق

در این بخش شما باید بیان کنید که از طریق چه ابزار و مکانیزمی می خواهید پایان نامه ی خود را انجام دهید و به نتیجه برسید:

اگر پایان نامه و پژوهش شما آزمایشگاهی و عملیاتی است و  کار آزمایشگاهی و عملیاتی انجام می دهید باید بیان کنید که از چه ابزار، مواد و مصالح، دستگاه و تجهیزاتی برای تحلیل، آنالیز و تولید اطلاعات و دیتا استفاده می کنید.

چنانچه هرگونه سوال یا درخواستی در زمینه نگارش پایان نامه گرایشهای حقوق دارید و یا حتی نیاز به هرگونه راهنمایی تلفنی دارید با واحد حقوق شرکت ایران داکیومنت تماس بگیرید. ما پس از سالها تجربه ارزنده؛ اکنون تمام معضلات موجود در راه نگارش پایان نامه شما را می دانیم و از انتخاب موضوع تا ارائه کار در جلسه دفاع؛ مشتاقانه پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم.

 

 

 

تصمیم گیری در مورد ساختار پایان نامه

ساختار همه پایان نامه ها یکسان نیست – در واقع ساختار تحقیق بستگی به موقعیت، رشته، موضوع و رویکرد شما دارد. به عنوان مثال، در حوزه علوم انسانی، پایان نامه بیشتر شبیه به یک مقاله طولانی است که با فصل هایی که حول موضوعات مختلف یا مطالعات موردی سازمان یافته اند، استدلالی کلی برای پشتیبانی از  ایده مرکزی ایجاد می کند. اما اگر تحقیقی تجربی در حوزه علوم یا علوم اجتماعی انجام شود، پایان نامه باید شامل همه عناصر زیر باشد. در بسیاری از موارد، هر بخش فصلی جداگانه خواهد بود، اما بعضی اوقات ممکن است فصل ها با هم ترکیب شوند. به عنوان مثال، در انواع خاصی از علوم اجتماعی کیفی، نتایج و بحث به جای دو فصل جدا، با هم ترکیب می شوند. همچنین ترتیب بخش ها می تواند بین رشته ها و کشورها متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی دانشگاه ها توصیه می کنند که نتیجه گیری قبل از بحث باشد. در صورت تردید در ساختار پایان نامه یا رساله خود، دستورالعمل های دانشکده خود را بررسی کرده و با استاد راهنمای خود مشورت کنید.

 

نوشتن قسمت تقدیر و تشکر

معمولاً این بخش از پایان نامه اختیاری است و فرصتی را برای شما فراهم می کند تا از همه کسانی که در نوشتن پایان نامه به شما کمک کردند تشکر کنید. این تشکر می تواند از استاد راهنما، شرکت کنندگان در تحقیق و دوستان یا خانواده حامی شما باشد.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

رشته ی روانشناسی به طور کلی یکی از رشته های دانشگاهی پر طرفدار می باشد. و همینطور دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته در مقاطع ارشد و دکتری تمایل زیادی دارند. رشته ی روانشناسی در مقطع ارشد دارای گرایش های بالینی، روانسنجی، سازمانی، بالینی کودک و نوجوان، اسلامی و تربیتی می باشد. نوشتن پایان نامه روانشناسی مثل سایر رشه هاست و کار سختی نیست. ما قصد داریم در ادامه به همین موضوع بپردازیم.

 

چطوری پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی را بنویسیم؟

پایان نامه روانشناسی مانند سایر رشته ها دارای پنج فصل مجزا می باشد. در مورد نگارش فصول اول و دوم پایان نامه روانشناسی فرآیند تحقیق مشابه رشته های دیگر است. در فصل اول مقدمه ای از فرآیند تحقیق و روش تحقیق به شکل خلاصه مورد اشاره قرار می گیرد. در حقیقت فصل اول پایان نامه شباهت زیادی با پروپوزال اولیه دارد.

در فصل دوم، ادبیات نظری تحقیق و پیشینه تحقیق ارائه می شود. نگارش فصل سوم پایان نامه روانشناسی به گونه ای است که فرآیند جمع آوری اطلاعات میدانی را معرفی می کند. چون در اکثر موضوعات پایان نامه روانشناسی از جمع آوری اطلاعات به شکل میدانی استفاده می شود. ابزار جمع آوری اطلاعات این پایان نامه ها پرسشنامه می باشد.

در فصل چهارم به ارائه نتایج پرسشنامه و تحلیل آنها پرداخته می شود. که معمولا تحلیل نتایج با استفاده از نرم افزارهای آماری مانند Spss، Lisrel، Eviews و....انجام می شود. فصل پنجم نیز به ارائه نتیجه گیری و پیشنهادات می پردازد. در ادامه موضوعات پیشنهادی برای برخی گرایش های رشته روانشناسی ارائه شده است.

1. روانشناسی بالینی

گرایش بالینی به بررسی انواع اختلالات روانی و عوامل موثر بر آن و شیوه های گوناگون درمانی می پردازد.

از حوزه های پژوهشی در گرایش بالینی می توان به تاثیر شبکه اجتماعی برسلامت روان، تاثیر مثبت اندیشی بر شادکامی، تاثیر مداخلات روانشناسی بر سلامت جنسی، ارزیابی ویژگی های روانشناسی در مشکلات بالینی اشاره کرد.

2. روانشناسی سازمانی

در گرایش روانشناسی سازمانی به بررسی عوامل موثر بر رفتار فرد در محیط کار پرداخته می شود. از حوزه های مورد علاقه محققان در این گرایش می توان تاثیر رفتار سازمانی مثبت گرای عملکرد، عوامل موثر بر بهداشت روانی کار، تاثیر شخصیت روی رفتار سازمانی را نام برد.

 

3. روانشناسی تربیتی

گرایش روانشناسی تربیتی به ارائه راهکار برای بهبود روابط در حوزه آموزش و تربیت می پردازد. از حوزه های تحقیقاتی در این گرایش می توان عوامل موثر بر بهبود روانشناسی مثبت نگر، تاثیر رابطه در خانواده بر مهارت آموزی، تاثیر واگذاری امتیازات برنامه ریزی درس به دانشگاهها بر عملکرد تربیتی را نام برد.

4. روانشناسی اسلامی

در قرآن از روانشناسی به عنوان علم رفتار انسان نام برده می شود. در پروژه دونی هم به طور مفصل به این موضوع پرداخته شده است. از زمینه های تحقیقاتی در این گرایش می توان به بررسی حقوق زوجین در اسلام، مقایسه نظریات رشد قرآنی در روانشناسی، بررسی شخصیت از دیدگاه غرب اشاره کرد.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

پایگاه ISC( ( Islamic world science citation center یا پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به عنوان معتبرترین مرجع مجلات علمی چاپ مقاله در کشورهای اسلامی به فعالیت می پردازد. دبیرخانه این پایگاه علمی در شهر شیراز واقع شده است. برای نمایه شدن مجلات داخلی نیاز است که ابتدا توسط کمیته علمی پایگاه استنادی مورد ارزیابی قرار گیرد.

برای شروع فرآیند ارزیابی ژورنال های چاپ مقاله نیاز است که مجلات دارای شرایط حداقلی مانند شماره شاپا، سایت مستقل، انتشار حداقل 3 شماره از نشریه، داشتن حداقل 24 مقاله در سال و داشتن حداقل 7 عضو هیئت تحریریه باشند، در ادامه بخش های مختلف پایگاه ISC معرفی می شود.

 

1. سامانه نشریات علمی

در این بخش می توان به عنوان نشریات نمایه شده در سامانه ISC دسترسی پیدا کرد. جستجو در این قسمت می تواند به صورت جستجو فهرست الفبایی، جستجو در عناوین و یا جستجو در موضوعات مجلات نمایه شده انجام شود. به روز رسانی عناوین نشریات معمولا به شکل سالانه انجام می شود. دسترسی به موضوعات نشریات تخصصی می تواند به عنوان یک منبع برای محققان برای دستیابی به فهرست مجلات در حوزه مورد نظر باشد. این بخش از جستجو به 5 زبان مختلف قابل انجام است.

 

2. فهرست مندرجات نشریات فارسی

در این قسمت می توان به مقالات چاپ شده در نشریات نمایه شده به زبان فارسی دسترسی پیدا کرد. این جستجو می تواند بر اساس سال انتشار، عنوان مقاله، نام نویسنده و کلمات کلیدی باشد. این بخش به محققان کمک می کند که بتوانند با بررسی سیر تحقیقات انجام شده در یک موضوع مشخص تحقیقات انجام شده و نتایج حاصله را با هم مقایسه کنند.

 

 

 

3. سامانه جامع ثبت و اطلاع رسانی همایش های معتبر

در این قسمت عناوین و فهرست همایش های در حال برگزاری که مقالات چاپ شده در آنها در پایگاه ISC شده، قابل دسترسی باشد. بدین ترتیب متقاضیان می توانند برای نمایه شدن مقاله خود در ISC یک کنفرانس و یا همایش تخصصی پیدا کنند و با ارسال مقاله خود برای آن همایش، مقاله خود را در ISC نمایه کنند. از نظر امتیاز پژوهشی در مقطع ارشد و دکتری نمایه شدن مقاله در پایگاه ISC نصف امتیاز نمایه شدن مقاله در ISI را دارد.

 

4. فهرست نشریات نامعتبر و جعلی

در این بخش نام و مشخصات مجلاتی که از اعتبار علمی لازم برخوردار نیستند، ارائه شده است. محققان با جستجوی نام ژورنالی که قصد ارسال مقاله را برای آن دارند در این بخش، می توانند به معتبر بودن یا نبودن آن آگاه شوند. البته این فهرست توسط موسسات گوناگون مانند وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به شکل سالیانه اعلام می شود که طبیعتا جامع ترین فهرست مربوط به فهرست اعلامی وزارت علوم می باشد و بهتر است به آن فهرست استناد شود.

 

 

 

5. جایگاه دانشگاهی کشور در سطح بین المللی

این قسمت با توجه به مقالات منتشر شده از محققان دارای وابستگی به مراکز تحقیقاتی داخلی جایگاه علمی کشور را به شکل سالیانه معرفی کرده است. طبق بررسی پروژه دونی در سه سال گذشته بیشترین تعداد مقالات نمایه شده در پایگاه استنادی جهان اسلام متعلق به دانشگاه تهران بوده است.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

برای کسب بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی شرایط گوناگونی وجود دارد. در مقطع لیسانس برای دریافت بورسیه تحصیلی بیشترین موارد دارای اهمیت نمره زبان و معدل دیپلم می باشد. نوشتن مقاله برای بورسیه در مقاطع تحصیلی بالاتر علاوه بر نمره آزمون معتبر زبان و معدل دوره تحصیلی قبلی، داشتن مقاله علمی می تواند شانس دریافت بورسیه را افزایش دهد.

در مقاطع دکتری و پسا دکتری در اکثر دانشگاههای معتبر دنیا بورسیه تحصیلی به زمینه های تحقیقاتی تعلق می گیرد، بنابراین داشتن مقالات ISI در ژورنال های با اعتبار بالا، کمک زیادی به دریافت بورسیه تحصیلی می کند. در ادامه مراحل نوشتن مقاله علمی برای بورسیه اشاره شده است.

 

 

 

1. یافتن زمینه تحقیقاتی برای مقاله ISI

برای نوشتن مقاله برای بورسیه ابتدا لازم است با مراجعه به فرصت های تحصیلی موجود و در دسترس با زمینه ی تحقیقاتی در دانشگاههای مورد نظر آشنایی پیدا کرد. در تعدادی از فرصت های تحصیلی مستقیما زمینه پژوهشی اعلام می شود و در تعدادی دیگر از بورسیه های تحصیلی باید با بررسی سوابق علمی اساتید در دانشگاه مورد نظر، زمینه تحقیقاتی مورد علاقه در آن مرکز علمی را یافت.

 

2. پیدا کردن موضوع برای مقاله ISI

برای این بخش لازم است پس از پیدا کردن زمینه پژوهشی، با بررسی حوزه تحقیقاتی در سایت های جستجوی مقالات علمی و مطالعه تعدادی از مقالات با زمینه مشترک، یک موضوع برای مقاله که دارای نوآوری در تحقیق مشخص کرد. موضوع تعیین شده باید به لیست تحقیقات قبلی دارای یک نوآوری و تغییرات در شیوه تحقیق باشد.

 

 

 

3. نگارش مقاله ISIودریافت اکسپت

پس از انتخاب موضوع مقاله، فرآیند نگارش آغاز می شود. فرآیند نگارش مقاله ISI شامل جمع آوری ومطالعه منابع علمی، تعیین روش تحقیق، انجام تحقیق عملی یا میدانی، جمع آوری نتایج و تحلیل آنها و در نهایت نوشتن مقاله می باشد. برای نگارش مقاله ISI نیاز است از کمک و راهنمایی اساتید دانشگاه و متخصصان صنعتی و عملی استفاده شود. در حوزه نگارش مقاله ISI ، مبحث جمع آوری نتایج و تحلیل صحیح نتایج با توجه به منابع اطلاعاتی دارای بیشترین اهمیت در پذیرش مقاله می باشد. بعد از نگارش مقاله ISI و اصلاح آن با توجه به نظر استاد راهنما، نیاز به استفاده از ترجمه تخصصی می باشد. در قسمت بعدی باید ژورنال های تخصصی و با اعتبار را مشخص کرد. بهتر است ژورنال هایی که دارای اعتبار بیشتری هستند در اولویت برای ارسال مقاله قرار گیرند.

بعد از ارسال مقاله و اصلاح ایرادات مطابق نظر داوران می توان با ارائه نسخه چاپ شده مقاله ISI شانس دریافت بورسیه تحصیلی را افزایش داد. مسلما با داشتن تعدا بیشتری مقالات ISI در ژورنال های معتبر، شانس دریافت بورسیه مخصوصا در مقاطع دکتری تخصصی و پسا دکتری افزایش پیدا می کند.

  • زاگرس بی باک