صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

۶ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

موسسه انجام پایان نامه جایی است که می توانید از آن برای نوشتن پروژه های دانشجویی خود مشاوره دریافت کنید. در این موسسات برخی از مشاوره ها در ازای پرداخت هزینه به دانشجویان ارائه می شود. بخش دیگری از مشاوره ها هم رایگان است. برای مثال، انتخاب موضوع پایان نامه یکی از مشاوره های رایگان بهترین موسسات انجام پایان نامه است.

دلیل راه اندازی موسسات انجام پایان نامه چیست؟

نوشتن مقالات علمی و پایان نامه به تخصص، مهارت و تجربه نیاز دارد. در سیستم آموزشی ایران، کتاب خواندن و امتحان دادن بیشتر مورد توجه است. به همین دلیل دانشجویان در مقطع کارشناسی با روش استاندارد مقاله نویسی و پایان نامه آشنایی ندارند. حتی با وجود طی کردن درس روش تحقیق، بسیاری از دانشجویان توانایی نوشتن یک پروپوزال اصولی را ندارند.

طبق گفته بسیاری از دانشجویان، درس خواندن و امتحان دادن برایشان از انجام پایان نامه و نوشتن مقاله راحت تر است. این موضوع باعث شده تا موسسات انجام پایان نامه برای راهنمایی و کمک به دانشجویان راه اندازی شوند.

در این موسسات خدمات ارزنده ای در رابطه با نوشتن پایان نامه، پروپوزال، مقاله isi و مقالات علمی پژوهشی به دانشجویان می شود.

دریافت مشاوره های رایگان برای انجام پایان نامه

نوشتن پایان نامه یکی از دشوارترین پروژه های دانشجویی است. بعد برای نوشتن پایان نامه ارشد حداقل به 4 ماه زمان نیاز دارید. در طی این مدت باید حداقل 10 پایان نامه و بیش از 30 کتاب و چندین مقاله را مطالعه کنید. اما این مطالعه کردن کافی نیست. در کنار افزایش اطلاعات در مورد موضوع، باید با نحوه انجام پایان نامه هم آشنایی کامل داشته باشید.

طبق گفته موسسه انجام پایان نامه  دانشجویان برای نوشتن این پروژه باید مراحل زیر را پشت سر بگذارند:

  • انتخاب موضوع پایان نامه
  • ثبت موضوع در ایرانداک برای تکراری نبودن آن
  • نوشتن پروپوزال
  • نوشتن فصل های پایان نامه (5 فصل مجزا)
  • نوشتن چکیده  (به زبان فارسی و انگلیسی)
  • استخراج مقاله علمی پژوهشی از پایان نامه
  • ثبت پایان نامه در ایرانداک (برای جلوگیری از تکرار موضوع)

اگرچه 7 مرحله را برای نوشتن پایان نامه نیاز دارید، اما همه راه نیست. بلکه نوشتن این پروژه به نکات ریز و درشت دیگری هم نیاز دارد. در واقع باید اطلاعات بیشتری را در مورد پایان نامه داشته باشید. برای مثال فرق بین چکیده با بیان مساله، نحوه نوشتن مقدمه، نحوه نوشتن پروپوزال، توجه به سوابق پژوهشی و ... همه نکات ریزی است که در طی این مراحل باید از آن اطلاع کافی داشته باشید.

یک موسسه نوشتن پایان نامه می توانید در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد. یعنی با کمک یک متخصص در رشته تحصیلی خود می توانید گام به گام پایان نامه خود را بنویسید.

مشاوره انتخاب موضوع پایان نامه و مقاله

یکی از مشاوره های رایگان موسسات انجام پایان نامه برای انتخاب موضوع پایان نامه و مقاله است. موضوع یکی از مهم ترین معیارهای سنجش و ارزیابی یک مقاله و پایان نامه محسوب می شود. وقتی برای پایان نامه موضوع انتخاب می کنید یعنی قرار است به مدت حداقل 4 تا 6 ماه با یک موضوع زندگی کنید.

از سوی دیگر اگر به سراغ موضوعات کاربردی بروید که برای حل یک معضل یا مشکل انتخاب شده باشند، تاثیر بیشتری در رزومه شغلی و تحصیلی شما دارد. به هر حال جامعه علمی با هدف حل مشکلات جامعه بشری اقدام به نوشتن مقالات و پایان نامه ها می کند. پس اگر بتوانید موضوعی را انتخاب کنید که به روز باشد و برای حل یک مشکل اساسی نوشته شود، مزیت های زیادی را برایتان به همراه دارد.

موسسه نوشتن پایان نامه می تواند در انتخاب موضوع پایان نامه و مقاله به شما مشاوره رایگان دهد. توجه داشته باشید برخی از موضوعات سخت و دشوار هستند و به دلیل نداشتن منبع، باید مدت زمان طولانی برای نوشتن آنها وقت صرف کنید. حالا به جای این کار به سراغ یک فرد متخصص بروید تا با چشم انداز مشخصی از آینده موضوعات، به شما مشاوره ارائه دهد.

دریافت مشاوره برای مراحل نوشتن پروژه دانشجویی

در بهترین موسسه انجام پایان نامه در تمامی مراحل نوشتن پروژه باید طبق استانداردهای دانشگاه محل تحصیل خود عمل کنید. هر گونه بی دقتی یا بی توجهی به این قواعد باعث برگشت پایان نامه یا مقاله می شود. اگر قصد دارید مقاله را برای یک مجله علمی پژوهشی داخلی بفرستید، ابتدا باید قواعد نوشتن مقاله را از این مجله دریافت کنید.

سپس برای انتخاب موضوع، پیدا کردن منابع، نحوه طی کردن مراحل انجام مقاله و رفرنس دهی را با کمک یک مشاور انجام دهید. در موسسات نوشتن پایان نامه فارغ التحصیلان رشته های مختلف فعالیت دارند. برای مثال اگر در رشته حسابداری تحصیل می کنید، می توانید با یک مشاور فارغ التحصیل رشته حسابداری ارتباط برقرار کنید. به هر حال این فرد با نرم افزارهای انجام پروژه های حسابداری و مراحل انجام پروژه های این رشته آشنایی کامل دارد.

در پایان

برای اینکه پروژه های دانشجویی خود را بدون نقص و به هدر دادن وقت به اتمام برسانید، به سراغ موسساتی بروید که از اعتبار بالایی برخوردار هستند. ضمن اینکه این موسسات باید شما را به فارغ التحصیلانی مطابق با رشته تحصیلی تان مرتبط کنند. یکی از موسسات پروژه دونی است.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری از 5 فصل تشکیل شده است. هر یک از این فصل ها به طور مجزا به یک موضوع خاص می پردازند. برای نوشتن فصل های پایان نامه باید با توجه به فرمت عمل کنید. فصل های پایان نامه به اجزای اصلی یک مقاله شباهت زیادی دارد اما از آن کامل تر است. پایان نامه ها پس از ارائه چکیده از پنج فصل مقدمه، مرور ادبیات و پیشینه پژوهش، روش تحقیق، تجزیه و تحلیل داده ها و نتیجه گیری تشکیل شده اند. در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

نحوه نوشتن فصل اول پایان نامه

ساختار فصل اول پایان نامه کارشناسی ارشد شباهت زیادی به پروپوزال دارد. در مقطع دکتری نوشتن فصل اول پایان نامه بیشتر به بیان مساله و مقدمه ای از طرح پژوهش می پردازد. نوشتن فصل اول پایان نامه فرصت زیادی از دانشجو نمی‌گیرد. پس می توان با استفاده از مطالب قبلی پروپوزال آن را نوشت. البته بعد که به سراغ نوشتن فصل دوم و فصل سوم پایان نامه می روید به اطلاعات و داده های بیشتری نیاز دارید.

این بخش از پایان نامه در نهایت با 20 صفحه نوشته می شود. شما می توانید از اطلاعات و داده های پروپوزال برای نوشتن فصل اول استفاده کنید. اما نحوه نگارش فصل اول پایان نامه چگونه است؟ در ادامه بخش های گوناگون فصل اول پایان نامه معرفی می شوند.

نحوه نگارش فصل دوم پایان نامه

روش نوشتن فصل دوم پایان نامه با نوشتن فصل اول کمی تفاوت دارد. این فصل از دو بخش تشکیل می شود:

قسمت اول شامل ادبیات نظری تحقیق

در این قسمت از نحوه نوشتن فصل دوم پایان نامه مباحثی در مورد سیر تاریخی طی شده در موضوع تحقیق مطرح می شود. همچنین باید تئوری های مطرح شده در مورد موضوع و کلمات و واژگان کلیدی تحقیق را ارائه دهید.

قسمت دوم بیان کننده پیشینه تحقیق

قسمت پیشینه تحقیق به دو دسته پیشینه تحقیق انجام شده در داخل کشور و خارج کشور تقسیم می شود. در بخش پیشینه تحقیق به بخش هایی مانند مورد مطالعاتی، روش تحقیق، نتایج و نتیجه گیری هر تحقیق به طور مختصر پرداخته می شود. به طور کلی مراحل نگارش فصل دوم در ادامه مطلب ارائه می شود.

هزینه نوشتن فصل دوم پایان نامه نسبت به فصل اول بیشتر محاسبه می شود. البته رشته تحصیلی هم در تعیین هزینه این فصل تاثیرگذار است.

نوشتن فصل سوم پایان‌نامه

فصل سوم پایان نامه هم یکی دیگر از قسمت های مهم در نوشتن فصل های پایان نامه است. در این فصل تحلیل داده های پایان نامه انجام می شود. به شکل کلی ابتدا باید مقدمه فصل سوم پایان نامه نوشته شود. سپس روش تحقیق آن را انجام دهید. در مورد مقدمه و روش تحقیق باید با استاد راهنما مشورت های لازم را انجام دهید. زیرا این دو قسمت باید مورد تایید استاد راهنما قرار بگیرد.

به طور کلی شما در زمان نوشتن فصل سوم پایان نامه باید به موارد زیر بپردازید:

  • پرداختن به فرضیه های تحقیق
  • مشخص کردن ابزار جمع آوری اطلاعات
  • بررسی جامعه و نمونه آماری

نحوه نوشتن فصل 4 و 5

برای اینکه بدانید نوشتن فصل چهارم پایان نامه و فصل 5 به چه چیزی اختصاص دارد و چطور باید آن را بنویسید، بهتر است به projedoni مراجعه کنید.

در پایان

آنچه که از نوشتن فصل های پایان نامه بیان کردیم، مختصری از روش نوشتن هر یک از قسمت های پروژه دانشجویی است. در هر یک از فصل ها باید به شکل متفاوتی عمل کنید. در این مطلب ما به طور خلاصه کارهایی را که باید در زمان نوشتن هر یک از فصل ها انجام دهید، برایتان به طور مختصر بیان کردیم.

در صورتی که برای نوشتن هر یک از فصل های پایان نامه خود دچار مشکل شدید، می توانید به قسمت « انجام پایان نامه » بروید. بعد از تکمیل فرم مربوطه در پایین صفحه و در قسمت پایان نامه موردنظر، کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

برندینگ دیجیتال (Digital Branding) یا برندسازی دیجیتال مقوله‌ی نسبتا جدیدی است که امروزه با صنعتی شدن جوامع و مدرن شدن سبک زندگی اهمیت آن چندین برابر شده است. در اینجا تلاش کرده‌ایم شما را با چگونگی پیدایش و تاریخچه و آمارهای این حوزه آشنا کنیم تا با استفاده از این روش، برندهایی ماندگار بر بستر اینترنت ایجاد کرده و یا توسعه دهید.

دیجیتال برندینگ به چه معناست؟

فعالیت‌ها، راه‌ها و روش‌های مختلفی را که جهت ارتقاء جایگاه کالا/خدمات در ذهن مشتری انجام می‌گیرند، برندینگ می‌نامیم. شما از طریق برندینگ‌ قادر خواهید بود یک رویه استاندارد و پیش برنده را برای انجام تمامی امور در کسب و کار خود تعریف و اجرا کنید.

برندینگ دیجیتال مارکتینگ و برندسازی، فرآیندی خلاق و استراتژیک در بیان و توضیحِ مسائلی به مشتریان بالقوه است. مسائلی نظیر این که شرکت شما کلاً در چه موردی کار می کند، شما چه کسی هستید، از چه چیزی مراقبت می کنید، چرا آنها باید با شما کار کنند و آنها می توانند چه انتظاری از شما داشته باشند. پس از اینکه شما کسب و کاری را ایجاد کرده یا اولین محصول خود را تولید کردید، ساختن هویت یک برند باید اولویت شماره ی یک شما باشد.

چطوری استراتژی برندینگ را روی کسب و کارمان اجرا کنیم؟

فرآیند برندینگ محصول باید توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام شود. برندسازی دیجیتالی، نحوه ی طراحی و ایجاد آنلاین برندتان از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو و غیره می باشد. برندسازی دیجیتالی شامل ترکیبی از بازاریابی دیجیتالی و برندسازی اینترنتی برای توسعه ی آنلاین یک برند است.

در این باره 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا بوسیله آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازید:

  • تبلیغات
  • روابط عمومی
  • پیشبرد فروش
  • بازاریابی مستقیم
  • فروش شخصی
  • بسته بندی
  • رویدادها و اسپانسرینگ
  • خدمات مشتری

مزیت های انجام دیجیتال برندینگ

اکنون در برخی منابع بین المللی ابزارهای بیشتری دسته بندی می شود که بررسی و مطالعه این رویکرد های جدید خالی از لطف نیست.

توسعه یک برند قدرتمند در عصر دیجیتال ضروری است. البته، برندینگ و مدیریت برند همواره مهم بوده است، ولی زمانی که محیط آنلاین و تغییر رفتارهای کاربر را درنظر می‌گیریم، می‌توانیم متوجه مزایای دیجیتال برندینگ شویم. از جمله مزایای برندسازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اهل رقابت

تبلیغات برندینگ ابزاری برای توسعه و حفظ مزیت رقابتی است. در دنیای پرسروصدای رسانه‌های دیجیتال، در رقابت ماندن حتی از کارهای روزمره سخت‌تر است.

بهترین باشید

طبق گفته آژمان برندینگ کاربرهای آنلاین استقلال بیشتری از گذشته دارند، آنها اطلاعات زیادی دارند و از قبل درباره محصول و خدمات شما می‌دادند. برای اینکه محصولات یا خدمات شما از محصولات و خدمات دیگران بهتر باشد، به یک استراتژی مناسب در برندینگ دیجیتال نیاز دارید.

ارتباط برقرار کنید

 برندینگ فقط مربوط به محصول یا خدمات شما نیست، بلکه درباره مشارکت اجتماعی، خدمات مشتریان، فرایند فروش، کارمندان شما و چیزهای دیگر هم هست. دیجیتال برندینگ همه این موارد را به نوعی تغییر داده است. برندینگ همواره به ارتباط و ایجاد پیوند می‌پردازد و دیجیتال برندینگ پیوند برند و مردم را افزایش می‌دهد.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

در زمان‌های گذشته تنها اسباب بازی کودک ، عروسک‌های دست سازی بود که مادرها یا مادر بزرگ‌ها برای دختر بچه‌ها درست می‌کردند و یا برای پسر بچه‌ها چندین ماشین پلاستیکی رنگارنگ، می‌خریدند که در میان همان چند عروسک و ماشین‌های پلاستیکی، انواع تیله و کارت‌های فوتبالی بازی و توپ و لوازم پلاستیکی آشپزخانه هم پیدا می‌شد که حسابی بچه‌ها را سرگرم می‌کرد.

 اما کم کم کودکی بچه‌ها رنگ دیگری به خود گرفت تا جایی که خانواده‌ها قبل از به دنیا آمدن فرزندشان، اتاقی پر از انواع عروسک‌های کوچک و بزرگ، ماشین اسباب بازی‌های کنترلی و شارژی که حتی کودکان می‌توانند در آن بنشینند و حرکت کنند، لگوهای رنگارنگ و خیلی چیزهای دیگر برای او فراهم می‌کنند، اما هرچه تکنولوژی گسترده‌تر می‌شود دوره این اسباب بازی‌ها نیز در حال گذشتن است چرا که با وجود گوشی موبایل و تبلت مخصوص کودکان و کامپیوتر و لپ تاپ، بچه‌ها تمایل زیادی به وقت گذرانی با اسباب بازی ندارند.

اسباب بازی‌های مناسب انتخاب کنید

خرید اسباب بازی کودک یک قانون کلی است که باز هم بر آن تاکید می‌کنیم. هر چه اسباب‌بازی کارهای کمتری انجام دهد، کودک فرصت بیشتری برای یادگیری پیدا می‌کند. استفاده از اسباب‌بازی‌های ساده برای کودکان راحت‌تر است و به نظارت کمتری نیاز دارد.

  1.  ابتدا ایمنی

برای خرید اینترنتی اسباب بازی باید به ایمنی بودن آن توجه کنید. به عبارت دیگر اسباب‌بازی‌ها باید با سطح رشد و سن کودک مطابقت داشته باشند. آنها باید تمیز باشند و گوشه‌های تیز و قطعات کوچک و جداشونده نداشته باشند. همچنین نباید حاوی مواد غیر ایمن، سمی یا قابل اشتعال باشند.

2.  با دوام

کودک شما بارها اسباب‌بازی را به زمین خواهد کوبید، دل و روده آن را بیرون خواهد ریخت و نتیجه این است که عمر اسبا‌ب‌بازی کوتاه می‌شود. برای اینکه اسباب‌بازی جان سالم به در ببرد، باید از مواد پایدار و جامد ساخته شده باشد.

3.  استفاده آسان

کودک باید بتواند خودش با اسباب‌بازی کار کند تا از آن لذت ببرد.

4.   ارزش سرگرمی

یکی از نکات مهم زمان مراجعه به فروشگاه اینترنتی اسباب بازی کودک ، درنظر گرفتن سرگرمی کودک است. کودک باید با اسباب‌بازی سرگرم شود، بنابراین به دنبال اسباب‌بازی‌هایی باشید که کودک از بسیاری جهات می‌تواند با آنها بازی کند.

5. ارزش آموزشی

بازی به کودک می‌آموزد که فکر، خلق و تصور کند. اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که مهارت‌های نقش‌آفرینی، حل مسئله و تمرین را داشته باشند.

6. ارزش اجتماعی

برای کودکان بزرگ‌تر که به احتمال زیاد با دیگر بچه‌ها هم‌بازی می‌شوند، اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که بتوانند با دیگران استفاده کنند. برای کودکان کوچک‌تر به اندازه کافی اسباب‌بازی داشته باشید تا اشتراک‌گذاری لازم نباشد.

خرید اسباب بازی برای نوزاد

اسباب‌بازی نوزاد نباید از قطعات بسیار ریز تشکیل‌شده باشد چرا که کودکان به دلیل حس کنجکاوی ارزشمند خود سعی می‌کنند با دردهان گذاشتن وسایل ماهیت آنها را تشخیص دهند و اگر قطعات ریز از اسباب‌بازی جدا شود ممکن است باعث خفگی نوزاد شود.

اسباب‌بازی کودک نباید از مواد غیراستاندارد و به‌ اصطلاح دست‌دوم تهیه‌ شده باشد چرا که این مواد می‌توانند در نتیجه برخورد با پوست و دهان نوزاد حساسیت‌های شدیدی ایجاد کنند.

اسباب‌بازی نوزاد نباید بسیار سنگین باشد چرا که کودک زمانی که کم‌ کم توانایی استفاده از دست و انگشتان را پیدا می‌کند باید بتوان وسایل خود را در دست بگیرد.

اسباب‌بازی نباید دارای قسمت‌های تیز و برنده باشد چرا که مطمئنا برای کودک ما مشکل‌آفرین خواهد بود.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

در زمان‌های گذشته تنها اسباب بازی کودک ، عروسک‌های دست سازی بود که مادرها یا مادر بزرگ‌ها برای دختر بچه‌ها درست می‌کردند و یا برای پسر بچه‌ها چندین ماشین پلاستیکی رنگارنگ، می‌خریدند که در میان همان چند عروسک و ماشین‌های پلاستیکی، انواع تیله و کارت‌های فوتبالی بازی و توپ و لوازم پلاستیکی آشپزخانه هم پیدا می‌شد که حسابی بچه‌ها را سرگرم می‌کرد.

 اما کم کم کودکی بچه‌ها رنگ دیگری به خود گرفت تا جایی که خانواده‌ها قبل از به دنیا آمدن فرزندشان، اتاقی پر از انواع عروسک‌های کوچک و بزرگ، ماشین اسباب بازی‌های کنترلی و شارژی که حتی کودکان می‌توانند در آن بنشینند و حرکت کنند، لگوهای رنگارنگ و خیلی چیزهای دیگر برای او فراهم می‌کنند، اما هرچه تکنولوژی گسترده‌تر می‌شود دوره این اسباب بازی‌ها نیز در حال گذشتن است چرا که با وجود گوشی موبایل و تبلت مخصوص کودکان و کامپیوتر و لپ تاپ، بچه‌ها تمایل زیادی به وقت گذرانی با اسباب بازی ندارند.

اسباب بازی‌های مناسب انتخاب کنید

خرید اسباب بازی کودک یک قانون کلی است که باز هم بر آن تاکید می‌کنیم. هر چه اسباب‌بازی کارهای کمتری انجام دهد، کودک فرصت بیشتری برای یادگیری پیدا می‌کند. استفاده از اسباب‌بازی‌های ساده برای کودکان راحت‌تر است و به نظارت کمتری نیاز دارد.

  1.  ابتدا ایمنی

برای خرید اینترنتی اسباب بازی باید به ایمنی بودن آن توجه کنید. به عبارت دیگر اسباب‌بازی‌ها باید با سطح رشد و سن کودک مطابقت داشته باشند. آنها باید تمیز باشند و گوشه‌های تیز و قطعات کوچک و جداشونده نداشته باشند. همچنین نباید حاوی مواد غیر ایمن، سمی یا قابل اشتعال باشند.

2.  با دوام

کودک شما بارها اسباب‌بازی را به زمین خواهد کوبید، دل و روده آن را بیرون خواهد ریخت و نتیجه این است که عمر اسبا‌ب‌بازی کوتاه می‌شود. برای اینکه اسباب‌بازی جان سالم به در ببرد، باید از مواد پایدار و جامد ساخته شده باشد.

3.  استفاده آسان

کودک باید بتواند خودش با اسباب‌بازی کار کند تا از آن لذت ببرد.

4.   ارزش سرگرمی

یکی از نکات مهم زمان مراجعه به فروشگاه اینترنتی اسباب بازی کودک ، درنظر گرفتن سرگرمی کودک است. کودک باید با اسباب‌بازی سرگرم شود، بنابراین به دنبال اسباب‌بازی‌هایی باشید که کودک از بسیاری جهات می‌تواند با آنها بازی کند.

5. ارزش آموزشی

بازی به کودک می‌آموزد که فکر، خلق و تصور کند. اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که مهارت‌های نقش‌آفرینی، حل مسئله و تمرین را داشته باشند.

6. ارزش اجتماعی

برای کودکان بزرگ‌تر که به احتمال زیاد با دیگر بچه‌ها هم‌بازی می‌شوند، اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که بتوانند با دیگران استفاده کنند. برای کودکان کوچک‌تر به اندازه کافی اسباب‌بازی داشته باشید تا اشتراک‌گذاری لازم نباشد.

خرید اسباب بازی برای نوزاد

اسباب‌بازی نوزاد نباید از قطعات بسیار ریز تشکیل‌شده باشد چرا که کودکان به دلیل حس کنجکاوی ارزشمند خود سعی می‌کنند با دردهان گذاشتن وسایل ماهیت آنها را تشخیص دهند و اگر قطعات ریز از اسباب‌بازی جدا شود ممکن است باعث خفگی نوزاد شود.

اسباب‌بازی کودک نباید از مواد غیراستاندارد و به‌ اصطلاح دست‌دوم تهیه‌ شده باشد چرا که این مواد می‌توانند در نتیجه برخورد با پوست و دهان نوزاد حساسیت‌های شدیدی ایجاد کنند.

اسباب‌بازی نوزاد نباید بسیار سنگین باشد چرا که کودک زمانی که کم‌ کم توانایی استفاده از دست و انگشتان را پیدا می‌کند باید بتوان وسایل خود را در دست بگیرد.

اسباب‌بازی نباید دارای قسمت‌های تیز و برنده باشد چرا که مطمئنا برای کودک ما مشکل‌آفرین خواهد بود.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

نخستین قدم در انتخاب موضوع پایان نامه ، شناسایی منابع هسته (کتاب، مجله و هر منبعی که بیشترین استنادها را به خود اختصاص می­دهد) است. این منابع معمولا بیشترین تاثیر را در رشته مورد نظر شما دارند. برای یافتن این منابع نیز باید به مطالعات زیادی بپردازید، معمولا در فصل آخر پایان­ نامه­ ها بخشی به نام “پیشنهادهایی برای پژوهش­ های بیشتر” وجود دارد که می ­توانید آن­ها را مطالعه کنید و منابعی که در پایان ­نامه­ های مرتبط با رشته شما ذکر شده است را بررسی کنید.

اصول انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکتری

برای انتخاب موضوع پایان‌نامه باید موارد زیر را درنظر داشته باشید:

  • · مطالعه اجمالی در برخی زمینه های مورد علاقه و مهم اهمیت زیادی دارد.
  • · صرف وقت بیشتر و مطالعه عمیق تر و تحلیلی تر در باره موضوع های مطرح
  • · مشورت با استادان و سایر دانشجویان آگاه و منتقد در مورد موضوع های قابل قبول و مطرح
  • · جستجو در برخی پایگاه ها و نیز اینترنت تحت عبارت “research topics” و یا “research priorities” و یا ” issues for research ” در حوزه های دلخواه برای آگاهی از موضوع های بالقوه مناسب
  • · مطالعه و وارسی “پیشنهادهایی برای پژوهشهای بیشتر” در فصل آخر پایان نامه ها برای آگاهی از موضوع های بالقوه مناسب

داشتن علاقه کافی به موضوع

یکی از اصول انتخاب موضوع پایان نامه توجه به علاقه خودتان است. به عبارت دیگر، برای انتخاب موضوع پایان نامه ارشد یا دکتری باید علاقه خود را در اولویت قرار دهید. صرفا انتخاب یک موضوع بخاطر یوونیک بودن آن کافی نیست. در نظر گرفتن توانایی ها و امکانات فردی مثلاً قدرت تجزیه و تحلیل، توانایی تحلیل آماری، توانایی برقراری ارتباط با جامعه ی مورد تحقیق، و… بسیار مهم می باشد. مثلا اگر شما دانشجوی رشته ژنتیک هستید، و میخواهید بر روی موضوع سرطان کار کنید، باید در نظر داشته باشید که آیا می توانید با حیوانات آزمایشگاهی کار کنید یا نه، در غیر این صورت باید به سراغ موضوعی بروید که نیاز به کار با حیوانات نداشته باشید.

تکراری نبودن موضوع پایان نامه

یک نکته مهم در زمان انتخاب موضوع پایان نامه نو بودن آن است. گاهی ممکن است یک موضوعی بصورت منطقه ای کار شده باشد، مثل بررسی شیوع یک بیماری در یکی از استان های کشود. در چنین موضوعاتی اجازه تکرار آن اما در یک منطقه دیگر وجود دارد و بعنوان یک موضوع تکراری مطرح نمی شود.

گاهی ممکن است موضوعی نظر ما را بخود جلب کند و بنظر موضوع جدیدی بیاید که تا بحال به گوشتان نخورده است. در این مرحله صرفا به بررسی های خود اعتماد نکنید و سعی کنید حتما از اساتید و افراد با تجربه در خصوص موضوع انتخابی خود صحبت کنید. زیرا ارزش کار پژوهش شما، به نو بودن و ناب بودن آن می باشد. زیرا اگر شما یک موضوع تکراری را انتخاب نمایید و برای مطاله در خصوص آن وقت صرف کنید بدون آنکه از نو بودن آن مطلع شوید، در هنگام ثبت پرپوزال خود، موضوع شما در صورت تکراری بودن در جلسه بررسی موضوعات پایان نامه دانشگاه رد خواهد شد.

روش اطلاع از تکراری نبودن موضوع پایان نامه

سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، که به سایت ایرانداک مشهور است که در انتخاب موضوع پایان نامه ،راهنمای خوبی برای محققان و دانشجویان است.تمامی دانشجویان دوره ی کارشناسی ارشد و دکتری می بایست با مراجعه به سایت ایرانداک ازجدید بودن موضوع خود مطمئن شوند و پس از اتمام پایان نامه ی خود ، یک نسخه از آن را در سایت بارگزاری کنند.تا دانشجویان دیگر از این موضوع برای پایان نامه ی خود استفاده نکنند.

جزئی بودن موضوع پژوهشی

برای انتخاب کردن موضوع پایان نامه باید آن را جزئی انتخاب کنید تا زمان کار راحت تر عمل کنید. در واقع نباید عنوان پژوهش خود را در یک سطح گسترده ، انتخاب نکنید. این مورد بیشتر برای پژوهشگرانی اتفاق می افتد که تجربه کمتری در کارهای تحقیقاتی دارند. در واقع موضوع باید به گونه ای انتخاب شود که در فرصت موجود امکان بررسی و ارائه راهکار وجود داشته باشد. برای این کار ، موضوع باید ساده تر و محدودتر انتخاب شود.

اگر به دنبال یک موسسه نوشتن پایان نامه هستید، به سراغ پروژه دونی بروید.

  • زاگرس بی باک