صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

وقتی به مرحله نوشتن پایان نامه رسیدید، مشخصاً در پایان مرحله مهمی از سفر آموزشی خود هستید. هدف این مقاله نشان دادن مهارت ها و ظرفیت های شما برای انجام تحقیق در رشته انتخابی شما و ارائه نتایج از طریق یک محتوای اصلی است که ارزش جامعه علمی و علمی را فراهم می کند. شما همچنین باید پایان نامه را جالب کنید و بر خلاف مقاله علمی دیگری که قبلاً منتشر شده است، انجام دهید.

طرز فکر شما قسمت مهمی از روند کار است. به این روش فکر کنید: اگر از این راهنمای پایان نامه پیروی می کنید و هنوز موفق به نوشتن مقاله نمی شوید، همیشه می توانید به بهترین خدمات نوشتن پایان نامه اعتماد کنید. با داشتن این احساس امنیت، تمام تلاش خود را ادامه خواهید داد.

 

بیایید با تعریف شروع کنیم: پایان نامه چیست؟

پایان نامه - پروژه نهایی که داوطلبان دکترا قبل از گرفتن مدرک دکترا ارائه می دهند. اما اصطلاح پایان نامه برای آخرین پروژه ای که داوطلبان دکترا قبل از گرفتن درجه دکتری ارائه می دهند نیز استفاده می شود. فرقی نمی کند که ما در مورد پایان نامه کارشناسی یا دکترا صحبت کنیم. فرم تعیین تکلیف بسیار شبیه است، اگرچه پروژه دکترا بسیار جدی تر است.

این راهنما برای دانشجویان مقطع کارشناسی و دکترا، که روی پروژه های پایان نامه خود کار می کنند، و همچنین برای دانشجویانی که پایان نامه های خود را برای برنامه های MA ارائه می دهند، مفید خواهد بود.

چرا نوشتن پایان نامه بسیار سخت است؟

اکثر داوطلبان معمولاً با اشتیاق زیادی شروع به کار می کنند، اما این پروژه ترسناک می تواند آنها را به ناامیدی برساند. روند برنامه ریزی، تحقیق و نوشتن طولانی ترین و پیچیده ترین چالشی است که تاکنون انجام داده اید. نتیجه نهایی بسیار پاداش آور خواهد بود، اما ممکن است از موانع مختلفی عبور کنید تا به آن نقطه برسید. اینها برخی از رایج ترین مشکلاتی است که دانشجویان هنگام نوشتن پایان نامه های خود دارند:

به تأخیر انداختن آنها فکر می کنند که زمان زیادی برای کار روی پروژه وجود دارد و آنها مرتباً نقطه شروع را به تأخیر می اندازند. این یک مشکل بزرگ است، زیرا این دانش آموزان معمولاً با نزدیک شدن به مهلت مقرر خود را در فشار عصبی پیدا می کنند. به تأخیر انداختن یکی از اولین نشانه هایی است که به کمک نوشتن دانشگاهی نیاز دارید.

عدم تحقیق. دانش آموزانی که تجربه کافی در زمینه نوشتن دانشگاهی ندارند، فکر می کنند فقط کافی است منابع مربوطه کمی را جمع آوری کرده و نقل قول های مربوطه را از آنها استخراج کنند. این خیلی دور از واقعیت است. شما باید آن مطالب را کاملاً تجزیه و تحلیل کنید و در مقاله در مورد آنها بحث کنید.

عدم مهارت نوشتن. مقاله پایان نامه باید از قوانین دقیق نوشتن دانشگاه پیروی کند. شما می توانید عنوان پایان نامه غیرمعمول را انتخاب کنید، اما باید در فرم، سبک و زبان مناسب بنویسید. و اطمینان حاصل کنید که دستورالعملهای استنادی صحیح را اجرا کنید.

پایان نامه ممکن است چالشی طاقت فرسا به نظر برسد. ما نکاتی را ارائه می دهیم که به نظر می رسد پایان نامه کاری است که می توانید انجام دهید. وقتی این راهنما را در مورد نحوه نوشتن مرحله به مرحله پایان نامه دنبال کنید، به آرامی به مسیر درست خود می روید.

مرحله 1: یک پیشنهاد پایان نامه برنده بنویسید

ما قبلا توضیح دادیم مقاله پایان نامه چیست، اما پیشنهاد پایان نامه چیست؟ همانطور که خود این اصطلاح نشان می دهد، این پیشنهادی برای پروژه پایان نامه نهایی است، که باید اعضای کمیته را متقاعد کند که شما به یک سوال ارزشمند، جالب و پیچیده متعهد خواهید شد. این مقاله کوتاه تر از پایان نامه نهایی است، اما به همان اندازه مهم است زیرا این نکته زمانی است که به یک سوال مهم فکر می کنید و برنامه ای برای جمع آوری اطلاعات و نوشتن مقاله تنظیم می کنید. حتی اگر پیشنهاد در دانشگاه شما اجباری نباشد، باید باز هم آن را بنویسید و نکات را با مربی خود در میان بگذارید.

این موارد اصلی ترین نکاتی است که باید هنگام نوشتن پروپوزال پایان نامه به آنها توجه کنید:

· موضوع، سوال و عنوان را انتخاب کنید

· رساله شما با چه مشکلی روبرو خواهد شد؟

· چرا این یک مشکل برای جامعه تحقیقاتی، دانشگاهی و علمی است که شما به آن تعلق دارید؟

· چرا یافتن راه حل برای شما مهم است؟

· چگونه می خواهید پاسخ ها را جستجو کنید؟

همه این سوالات برای تعهد نهایی مهم هستند. اطمینان حاصل کنید که طوفان فکری کرده و موضوعی را انتخاب کنید که ارزشمند، منحصر به فرد و معقول باشد. شما نمی خواهید در نهایت با یک سوال خیلی پیچیده مواجه شوید که شما را در یک بن بست فریب دهد. سوالی که انتخاب می کنید باید شما را به سمت یک فرضیه قابل آزمایش سوق دهد.

 

ساختار پیشنهاد پایان نامه

اگر می خواهید طرح را قانع کننده جلوه دهید، قالب آن باید تمیز و آسان دنبال شود. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در این پیشنهاد ذکر کنید:

عنوان پایان نامه

انتخاب موضوع پایان نامه مرحله اول است. برای انتخاب موضوع موارد زیر را در نظر داشته باشید:

اهداف - حداکثر سه هدف را دنبال کنید. اگر در این مرحله خیلی گسترده باشید، به نظر می رسد که برنامه شما تمرکز ندارد، بنابراین باید آن را محدود کنید.

ادبیات - از مربی خود بخواهید که آیا انتظار می رود برخی منابع خاص را در این بخش ذکر کند. اگر اینگونه نباشد، حداقل باید زمینه های تحصیل، مدارس فکری و سایر منابع اطلاعاتی را که قرار است در مرحله تحقیق استفاده کنید، ذکر کنید.

تحقیق - این قسمت اصلی است، که در آن ایده های سوال تحقیق خود را شرح می دهید. شما به طور واضح زمینه تحقیق را ترسیم خواهید کرد.

روش شناسی - پروژه پایان نامه می تواند غیرتجربی باشد (اگر منابع از پروژه های منتشر شده قبلی باشد) یا تجربی (در صورت جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه یا روش های دیگر). در این بخش، شما باید روش های جمع آوری داده ها را توضیح دهید.

نتایج احتمالی - فکر می کنید پس از همه تحقیق و تجزیه و تحلیل به کجا می رسید؟ نتیجه ای را که انتظار دارید به آن برسید توضیح دهید.

بازه زمانی - برنامه ای ایجاد کنید که توضیح دهد چگونه همه مراحل نوشتن پایان نامه را در یک بازه زمانی خاص مدیریت خواهید کرد.

لیست منابع - از مربی خود سوال کنید که آیا قرار است این قسمت را وارد کنید یا خیر، و او دستورالعمل ها را به شما ارائه می دهد.

غالباً دانشجویان با این قسمت از پایان نامه گیر می کنند و از خدمات حرفه ای درخواست کمک مقاله نویسی پایان نامه را می کنند. این نیز اشکالی ندارد زیرا نوشتن آن بسیار دشوار است و یا هیچ وقت دیگری برای آن وجود ندارد.

مرحله 2: یک تحقیق موثر انجام دهید

مرحله تحقیق پایان نامه قرار است پیشرفت کلی پروژه شما را تعیین کند. این باید روشمند و موثر باشد، زیرا شما نمی خواهید وقت خود را صرف خواندن و تجزیه و تحلیل منابع بی ربط کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند آن را مرور کنید:

برای مرحله تحقیق جدول زمانی تهیه کنید

یافتن منابع کافی برای درک کامل پدیده ای که روی آن متمرکز شده اید مهم است، اما شما باید تحقیقات را در یک نقطه یا نقطه دیگر متوقف کنید.

بسیاری از دانشجویان در دام می افتند: آنها فکر می کنند که باید هر آنچه را که در رابطه با سوال پایان نامه ای که قرار است شرح دهند، بخوانند. قصد دارید در مرحله تحقیق چقدر زمان صرف کنید؟ یک جدول زمانی تهیه کنید و به آن پایبند باشید.

هدف از مرحله تحقیق نشان دادن این است که شما در مورد موضوع مطالعه کرده اید و تحقیقات قبلی را که انجام داده اید درک می کنید اما محدودیت های آن را نیز درک کرده اید.

مکان های مناسب را برای جستجوی منابع پیدا کنید

اینترنت در مرحله تحقیق محل شروع خوبی است. با این حال، باید بدانید که همه آنچه در اینترنت می خوانید کاملاً درست نیست. اطلاعاتی را که پیدا می کنید دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید از یک منبع قابل اعتماد به دست می آید. برای یافتن منابع علمی معتبر از GoogleScholar استفاده کنید. ویکی پدیا منبع معتبری نیست، اما اگر لیست منابع موجود در صفحات مورد علاقه خود را بررسی کنید، می تواند شما را به یک نشریه عالی برساند.

کتابداران در این مرحله از توسعه پروژه واقعاً مفید هستند. از کتابخانه واقعی اجتناب نکنید و از کتابدار بخواهید که برخی از نشریات جالب را در اختیار شما قرار دهد.

 

منابع خود را سازماندهی کنید

شما باید یادداشت کنید در غیر این صورت شما به طور جدی گیج خواهید شد و نمی دانید که استدلال مهمی را که قصد استفاده از آن را دارید در کجا قرار داده اید. از Evernote، Penzu یا یک ابزار آنلاین دیگر برای یادداشت برداری درباره برداشت های خود و همچنین منابعی که قصد دارید به آنها مراجعه کنید، استفاده کنید.

هدف از مرحله تحقیق نشان دادن این است که شما در مورد موضوع مطالعه کرده اید و تحقیقات قبلی را که انجام داده اید درک می کنید اما محدودیت های آن را نیز درک کرده اید.

مرحله 3: نوشتن پایان نامه ای ذهن آور

اکنون، مهمترین مرحله فرآیند نوشتن پایان نامه برای شما باقی مانده است: نوشتن پروژه واقعی، که محصول نهایی تمام تلاش های شما خواهد بود.

تعجب آور است که می بینیم بسیاری از دانشجویان طی دو مرحله قبلی این روند از سطح اطمینان برخوردار هستند، اما وقتی متوجه می شوند واقعاً نمی دانند چگونه یک پایان نامه بنویسند، آنها ترک می خورند. به یاد داشته باشید: شما قبلاً کار بزرگی را تا این مرحله انجام داده اید، بنابراین باید ادامه دهید. وقتی شما برنامه دارید همه چیز راحت تر است.

یک طرح کلی ایجاد کنید

شما در حال حاضر نوشتن پروپوزال پایان نامه را هم دارید، که یک طرح اولیه برای پایان نامه واقعی است. با این حال، شما هنوز هم به طرح دقیق تری برای این پروژه بزرگ نیاز دارید. آیا مرحله تحقیق شما را به سمت غیر منتظره سوق داد؟ اطمینان حاصل کنید که نکات جدید را در طرح اصلی خود قرار دهید.

این یک طرح کلی است که نوشتن پایان نامه را برای شما آسان می کند:

مقدمه

برای درک نحوه نوشتن مقدمه پایان نامه باید بدانید که این فصل باید شامل آن باشد.

پیش زمینه ای از مسئله، و بیان مسئله. سپس، هدف مطالعه و همچنین س researchال تحقیق را روشن خواهید کرد. در مرحله بعدی، شما باید تعریف های واضحی از اصطلاحات مربوط به پروژه ارائه دهید. شما همچنین فرضیات و انتظارات خود را از نتایج نهایی در معرض دید قرار خواهید داد.

بررسی ادبیات پژوهشی

در این فصل از پایان نامه، شما روند تحقیق و مهمترین تصدیقاتی را که به آن رسیده اید مرور می کنید.

روش شناسی

این قسمت از پایان نامه به نحوه قرارگیری منابع و روشهای اجرای نتایج متمرکز شده است. اگر در حال نوشتن یک پایان نامه کیفی هستید، سوالات تحقیق، تنظیمات، شرکت کنندگان، جمع آوری داده ها و فرایندهای تجزیه و تحلیل داده ها را افشا خواهید کرد. اگر از طرف دیگر، در حال نوشتن یک رساله کمی هستید، این فصل را بر روی سوالات و فرضیه های تحقیق، اطلاعات مربوط به جمعیت و نمونه، ابزار دقیق، جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها متمرکز خواهید کرد.

یافته ها

این مهمترین مرحله در کل روند نوشتن پایان نامه است، زیرا ظرفیت فکری شما را به نمایش می گذارد. در این مرحله، سوالات تحقیق را مجدداً بیان خواهید کرد و درمورد نتایجی که پیدا کرده اید، با توضیح مسیری که شما را به آن سوق داده اند، بحث خواهید کرد. به عبارت دیگر، شما به این سالات پاسخ خواهید داد.

 

نتیجه گیری

در فصل آخر پایان نامه، شما مطالعه را خلاصه می کنید و نتایج را به طور خلاصه گزارش می کنید. فراموش نکنید که شما باید توضیح دهید که چگونه یافته های شما در جامعه دانشگاهی تفاوت ایجاد می کند و چگونه در عمل تلویح می شود.

در انتهای این فصل، بخش "توصیه هایی برای تحقیقات آینده" را اضافه کنید، جایی که شما تحقیقات آینده را پیشنهاد می کنید که موضوع را بیشتر روشن می کند. توضیح دهید که چرا این تحقیق را پیشنهاد می کنید و چه شکلی باید داشته باشد.

کتابشناسی - فهرست کتب

برای رشته تحصیلی خود از سبک استناد توصیه شده استفاده کنید و مطمئن شوید که تمام منابعی را که در مراحل تحقیق و نوشتن استفاده کرده اید در آن بگنجانید.

وقت خود را مدیریت کنید

شما به جدول زمانی دیگری احتیاج دارید، اما این مورد به روند نوشتن متمرکز خواهد شد. نحوه تکمیل پایان نامه خود را فصل به فصل برنامه ریزی کنید. هنگامی که اهداف قابل دستیابی داشته باشید، نوشتن پروژه برای شما آسان تر خواهد بود بدون اینکه تحت تأثیر طول و پیچیدگی آن قرار بگیرید.

اولین پیش نویس را بنویسید

در این مرحله هیچ توصیه ای برای تغییر زندگی وجود ندارد. شما فقط باید از حواس پرتی دور شوید، به جدول زمانی خود پایبند باشید، رئوس مطالب را دنبال کنید و پیش نویس اول را تکمیل کنید. شما در حال حاضر آنچه لازم است را دارید. اکنون آماده انجام کار واقعی هستید.

مرحله یافته ها مهمترین مرحله در کل فرآیند نوشتن پایان نامه است، زیرا ظرفیت فکری شما را به نمایش می گذارد.

مرحله 4: پایان نامه را مانند یک حرفه ویرایش و اصلاح کنید

هنگامی که نحوه نوشتن پایان نامه را فهمیدید، ممکن است فکر کنید که با تلاش تمام شده اید. دانش آموزان تصور می کنند که ویرایش مرحله آسانی است که آنها قبل از تحویل پروژه خود پوشش می دهند. این کارو نکن ویرایش زمان زیادی می برد، بنابراین تا 100٪ کامل بودن پروژه خود متعهد باشید.

اکنون که اولین پیش نویس مقاله را به پایان رسانده اید، می توانید آرام باشید. به محض پایان نوشتن جمله آخر، حتی به ویرایش پایان نامه نیز فکر نکنید. باید کمی از پروژه فاصله بگیرید، بنابراین باید حداقل چند روز بین مرحله نگارش و ویرایش فاصله داشته باشید. وقتی دوباره به آن برگشتید، می توانید بیشتر ایرادات آن را متوجه شوید.

ویرایش را شروع کنید

یک تفاوت اساسی بین ویرایش و تصحیح وجود دارد: ویرایش بر اصل استوار است، و تصحیح بر فرم مقاله متمرکز است. ابتدا باید با اصل مقابله کنید، زیرا تصحیح پایان نامه تا حد کمال احمقانه است و سپس خلاص شدن از قسمت های غیر ضروری و افزودن جزئیات بیشتر.

به ارتباط منطقی هر استدلال توجه کنید. آیا در اطلاعات خلا gap وجود دارد؟ آنها را با جزئیات بیشتری که در مرحله تحقیق جمع آوری کرده اید پر کنید. ممکن است شما در بعضی مواقع با توضیحات مجذوب شده باشید؟ اطمینان حاصل کنید که از حجم آن قسمت ها کاسته و تا حد ممکن شفاف سازی کنید. موضوع کمیت نیست. این در کیفیت و وضوح است.

تصحیح پایان نامه

سرانجام، وقت آن رسیده است که چند قرائت پایانی را انجام دهید و تمام اشتباهات هجی، دستور زبان و سبک را که مرتکب شده اید، بگیرید. کلمه به کلمه، جمله به جمله را بخوانید و اگر شک دارید با فرهنگ لغت یا اصطلاح نامه مشورت کنید.

اگر مشاهده کردید که در مراحل ویرایش و تصحیح مشکل دارید، باید بدانید که تنها شما نیستید که چنین مشکلی دارید. شما بیش از حد به این پروژه وابسته هستید و مشاهده نقص در آن برای شما دشوار است. به همین دلیل به دانشجویان توصیه می شود از یک سرویس تصحیح استفاده کنند که پروژه های آنها را به کمال برساند. این یک سرمایه گذاری هوشمندانه است که پس از آن همه تلاش و استرسی که پشت سر گذاشته اید، شما را از خجالت نجات می دهد.

ویرایش بر روی متمرکز شده است

جوهر، و تصحیح بر روی فرم مقاله متمرکز شده است.

 

مرحله 5: بازخورد بگیرید

قبل از اینکه بتوانید پروژه پایان نامه را به کمیته ارسال کنید، باید بازخورد بگیرید.

با یک دوست یا همکار که در این رشته دانش دارد شروع کنید. شما باید به این شخص اعتماد کنید، زیرا پایان نامه مالکیت معنوی منحصر به فرد شما است. در مورد نظرات و پیشنهادات آنها برای بهبود سوال کنید.

سپس، پروژه را با مربی خود در میان بگذارید. او به هر نقطه ضعف احتمالی اشاره خواهد کرد، و شما قبل از آماده شدن برای ارائه، دستورالعمل هایی را درباره نحوه نهایی کردن روند دریافت خواهید کرد.

روند نوشتن پایان نامه یک چالش بزرگ است، که همه دانشجویان توانایی مقابله با آن را ندارند. شما باید به خاطر داشته باشید که در تحصیلات خود تا اینجا رسیده اید، بنابراین راهی جز پیشرفت ندارید. مرحله به مرحله پروژه را پشت سر بگذارید، و به زودی مهمترین مقاله را در کل سفر آموزشی خود به پایان خواهید رساند.

روند نوشتن پایان نامه یک چالش بزرگ است، که همه دانشجویان توانایی مقابله با آن را ندارند. شما باید به خاطر داشته باشید که در تحصیلات خود تا اینجا رسیده اید، بنابراین راهی جز پیشرفت ندارید. مرحله به مرحله پروژه را پشت سر بگذارید، و به زودی مهمترین مقاله را در کل سفر آموزشی خود به پایان خواهید رساند.

اجازه ندهید کسی به شما فکر کند نوشتن مقاله پایان نامه آسان است. اینطور نیست این ممکن است یکی از چالش برانگیزترین، طولانی ترین و وقت گیرترین پروژه هایی باشد که با آن روبرو شده اید. از طرف دیگر، در طول سفر آکادمیک خود به موفقیت های زیادی رسیده اید. این نوک کوه یخ است - آخرین مرحله ای که درهای حرفه ای را که تصور کرده اید باز می کند. تمام آنچه شما نیاز دارید انگیزه و راهنمایی است. امیدوارم بعد از خواندن راهنمای ما این مورد را دریافت کرده باشید.

  • ۹۹/۱۱/۱۷
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی