برندینگ دیجیتال (Digital Branding) یا برندسازی دیجیتال مقولهی نسبتا جدیدی است که امروزه با صنعتی شدن جوامع و مدرن شدن سبک زندگی اهمیت آن چندین برابر شده است. در اینجا تلاش کردهایم شما را با چگونگی پیدایش و تاریخچه و آمارهای این حوزه آشنا کنیم تا با استفاده از این روش، برندهایی ماندگار بر بستر اینترنت ایجاد کرده و یا توسعه دهید.
دیجیتال برندینگ به چه معناست؟
فعالیتها، راهها و روشهای مختلفی را که جهت ارتقاء جایگاه کالا/خدمات در ذهن مشتری انجام میگیرند، برندینگ مینامیم. شما از طریق برندینگ قادر خواهید بود یک رویه استاندارد و پیش برنده را برای انجام تمامی امور در کسب و کار خود تعریف و اجرا کنید.
برندینگ دیجیتال مارکتینگ و برندسازی، فرآیندی خلاق و استراتژیک در بیان و توضیحِ مسائلی به مشتریان بالقوه است. مسائلی نظیر این که شرکت شما کلاً در چه موردی کار می کند، شما چه کسی هستید، از چه چیزی مراقبت می کنید، چرا آنها باید با شما کار کنند و آنها می توانند چه انتظاری از شما داشته باشند. پس از اینکه شما کسب و کاری را ایجاد کرده یا اولین محصول خود را تولید کردید، ساختن هویت یک برند باید اولویت شماره ی یک شما باشد.
چطوری استراتژی برندینگ را روی کسب و کارمان اجرا کنیم؟
فرآیند برندینگ محصول باید توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام شود. برندسازی دیجیتالی، نحوه ی طراحی و ایجاد آنلاین برندتان از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو و غیره می باشد. برندسازی دیجیتالی شامل ترکیبی از بازاریابی دیجیتالی و برندسازی اینترنتی برای توسعه ی آنلاین یک برند است.
در این باره 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا بوسیله آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازید:
- تبلیغات
- روابط عمومی
- پیشبرد فروش
- بازاریابی مستقیم
- فروش شخصی
- بسته بندی
- رویدادها و اسپانسرینگ
- خدمات مشتری
مزیت های انجام دیجیتال برندینگ
اکنون در برخی منابع بین المللی ابزارهای بیشتری دسته بندی می شود که بررسی و مطالعه این رویکرد های جدید خالی از لطف نیست.
توسعه یک برند قدرتمند در عصر دیجیتال ضروری است. البته، برندینگ و مدیریت برند همواره مهم بوده است، ولی زمانی که محیط آنلاین و تغییر رفتارهای کاربر را درنظر میگیریم، میتوانیم متوجه مزایای دیجیتال برندینگ شویم. از جمله مزایای برندسازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
اهل رقابت
تبلیغات برندینگ ابزاری برای توسعه و حفظ مزیت رقابتی است. در دنیای پرسروصدای رسانههای دیجیتال، در رقابت ماندن حتی از کارهای روزمره سختتر است.
بهترین باشید
طبق گفته آژمان برندینگ کاربرهای آنلاین استقلال بیشتری از گذشته دارند، آنها اطلاعات زیادی دارند و از قبل درباره محصول و خدمات شما میدادند. برای اینکه محصولات یا خدمات شما از محصولات و خدمات دیگران بهتر باشد، به یک استراتژی مناسب در برندینگ دیجیتال نیاز دارید.
ارتباط برقرار کنید
برندینگ فقط مربوط به محصول یا خدمات شما نیست، بلکه درباره مشارکت اجتماعی، خدمات مشتریان، فرایند فروش، کارمندان شما و چیزهای دیگر هم هست. دیجیتال برندینگ همه این موارد را به نوعی تغییر داده است. برندینگ همواره به ارتباط و ایجاد پیوند میپردازد و دیجیتال برندینگ پیوند برند و مردم را افزایش میدهد.
- ۹۹/۱۰/۱۶
خیلی کاربردی بود