صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت لازم است که ابتدا عنوان را انتخاب کنید. انتخاب اولیه موضوع باید در چارچوب های خاصی صورت پذیرد.

اولین قدم در این راستا، تعیین زمینه تخصصی برای انتخاب موضوع است. این انتخاب زمینه با توجه به گرایش تخصصی تحصیلی دانشجو و استاد راهنما انجام می پذیرد. همچنین در آن شرایط عملی وآزمایشگاه های در دسترس و شرایط مالی انجام پروژه نیز تاثیرگذار است.

بررسی سوابق علمی موضوعات انتخابی

بعد از انتخاب موضوع پروپوزال کارشناسی ارشد نیاز است که پیشینه علمی این موضوعات مورد بررسی قرار بگیرد. بررسی پیشینه علمی در این بخش ضرورت دارد. چون در راستای وجود نوآوری در موضوع پایان نامه از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است تمام تحقیقات، مقالات، پایان نامه ها با موضوعات مشابه و نزدیک به موضوع انتخابی مورد بررسی قرار بگیرند.

چگونه پروپوزال ارشد مدیریت بنویسیم / نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت

تعیین یک مقاله بیس برای موضوع

توصیه می کنیم از بین تحقیقات قبلی مشابه موضوع، یک تحقیق را که از نظر روش تحقیق و مورد مطالعاتی و … جدیدتر است، انتخاب کنید. این مقاله پایه، می تواند ساختار پایان نامه ارشد مدیریت  را در ادامه فرآیند تعیین کند.

تغییر و اصلاح عنوان و ایجاد نو آوری

این بخش مهمترین قسمت انتخاب موضوع پروپوزال ارشد مدیریت است. این بخش نو آوری در تعیین موضوع می تواند در بخش روش تحقیق، مورد مطالعاتی یا ابزار تحقیق باشد. اولویت اول در نوآوری در موضوع پایان نامه می تواند در استفاده از یک روش تحقیق جدید باشد. ولی اگر این موضوع میسر نباشد می توان با تغییر در مورد مطالعاتی یا ابزار تحقیق هم یک نوآوری در فرآیند تحقیق ایجاد کرد.

در نحوه نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد مدیریت، بعد از تعیین موضوع، بحث نگارش متن پروپوزال آغاز می شود. ساختار پروپوزال ارشد مدیریت شباهت زیادی به پروپوزال کارشناسی ارشد دارد. فقط از نظر حجم نوشته نیاز است مفصل تر باشد. در عین حال بخش های بیان مساله، ادبیات نظری تحقیق و پیشینه تحقیق به شکل کاملتری بیان شوند. در ادامه مطلب نکاتی درباره ی نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت مورد اشاره قرار می گیرد.

برای نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای اینکه پروپوزال بهتری بنویسید، دقت به این نکات ضرورت دارد:

 

 رعایت اصول نگارشی و ویرایشی متن

از آنجایی که دانشجو در مقطع ارشد مدیریت یکبار قبلا در مقطع ارشد پایان نامه تحصیلی نگارش کرده است، باید در مقطع ارشد مدیریت برای بار دوم نگارش پروپوزال، اصول نگارشی و ویرایش  متن را تماما رعایت کند. در این مقطع اصلاحات فقط از نظر املاست نه نگارشی.

استفاده از کلمات دقیق، حتما و… بجای کلمات حدودا، شاید و…(بیان مطالب علمی با قطعیت) در مقطع ارشد مدیریت نیاز است. پس باید متن پروپوزال شامل مطالب علمی دقیق باشد.

در عین حال برای نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت از ارائه مطالبی که در مورد آن محققین به قطعیت و یک نتیجه کامل دست پیدا نکرده اند، خودداری کنید.

بیان مطالب علمی برای تمام مطالب

در زمان نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت لازم است که تمام مطالب ارائه شده دارای یک منبع علمی باشند. ضمن اینکه باید منبع علمی آن در متن پروپوزال مورد اشاره قرار بگیرد.

گاهی نیاز است که برای انتخاب عنوان پروپوزال بیش از 80 یا 100منبع بررسی شود. در این صورت می توانید یک موضوع بکر، جذاب و موثر را انتخاب کنید.

نکته پایانی

اکنون شما می توانید به سوال چگونه پروپوزال ارشد مدیریت بنویسیم پاسخ دهید. اما فراموش نکنید برای انتخاب عنوان پروپوزال به سراغ موضوعات با منابع بیشتر بروید. زیرا در زمان نگارش پایان نامه ارشد مدیریت باید از منابع مختلف استفاده کنید. در صورت نبود رفرنس با مشکل روبرو می شوید.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

خودساخته بودن کار سختی نیست. کافیست به آنچه در سر دارید ایمان بیاورید. برای تحقق رویاهایتان بجنگید. بر روی پای خودتان قرار بگیرید. خودساخته بودن به سالها تلاش نیاز دارد. قوه تصمیم گیری خود را تقویت کنید. باید به تنهایی بار مشکلات زندگی‌تان را بر دوش بکشید. سایت انگیزشی خودساخته نیز برای همین منظور راه‌اندازی شده است.

موفقیت چیزی نیست که یک شبه بدست بیاید. لازم است سالها برای آن تلاش کنید. زحمت بکشید. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. سایت irselfmade برای افزایش اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند. با خواندن مقالات این سایت می‌توانید اعتماد به نفس و روحیه خود باوری را در خود تقویت کنید.

شما می توانید با کمک اعتماد به نفس، روش های کاهش استرس و افزایش انگیزه به افرادی خودساخته و موفق تبدیل شوید.

طی کردن مسیر موفقیت با افراد خودساخته

وقتی سرگذشت افراد موفق را بخوانید به این نتیجه پی می برید آنها با وجود سختی ها و مشکلات زیاد باز هم موفق شدند به آنچه که می‌خواهند دست پیدا کنند. افرادی مثل مانی خوشبین، استیو جابز، جک ما، بیل گیتس، راک و ... همگی در ردیف افراد موفق و خودساخته هستند.

در irselfmade شما با سرگذشت افراد خودساخته آشنا می‌شوید. شنیدن قصه زندگی آدمهایی که سختی های زیادی را تحمل کرده اند تا به موفقیت رسیده اند، می تواند دلنشین ترین کار دنیا باشد.

افزایش قدرت خودباوری

برای اینکه یک فرد بتواند روی پای خودش بماند، نیاز دارد خودش را باور کند. اعتماد به نفس و خودباوری به شما قدرت حرکت کردن می‌دهد. اما متاسفانه اغلب ما به دلیل قرار گرفتن در کنار آدمهای حسود، اعتماد به نفس خود را از دست می دهیم. گاهی هم خودمان باعث از دست دادن اعتماد به نفسمان می شویم. در واقع با مقایسه کردن و سرزنش کردن بیش از حد خود، اعتماد به نفسمان کاهش می یابد.

اما در سایت خودساخته سعی می شود روحیه خودباوری در شما تقویت شود.

افزایش انگیزه برای نیل به هدف

برای دستیابی به هدف داشتن انگیزه درست مثل یک موتور قدرتمند است که شما را به سمت هدف هدایت می کند. شما اگر انگیزه کافی برای ورزش کردن نداشته باشید، چرا باید صبح زود از خواب بیدار شوید و به کوه بروید؟ این میل و اشتیاق به تناسب اندام است که باعث می شود شما صبح زود از رختخواب جدا شوید.

انگیزه و انرژی را می توانید در مقالات و سرگذشت افراد موفق بخوانید. در سایت خودساخته به همین موارد به کرات اشاره شده است.

کاهش استرس

استرس یکی از مشکلات جامعه امروز است. ماشینی شدن و ورود تکنولوژی اگر چه باعث پیشرفت در خیلی از جهات شده است. از سوی دیگر زندگی را برایمان آسان کرده است. اما از سوی دیگر میزان نگرانی، تشویش و استرس را بالا برده است. اکنون یکی از مشکلات بشر امروز استرس است.

برای درمان استرس می توانید به سایت انگیزشی خودساخته سر بزنید.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

هنوز هم توتم پرستیم. هرکسی توتم خودش را دارد. از میان اشیاء عالم، هر کسی خود را با یکی از آنها خویشاوند می یابد و احساس می کند که میان او و آن پیوندی مرموز حس می شود و در وصف نمی گنجد و آن توتم اوست. شخصیت خویش را در توتم خویش احساس می کند؛ خود را در آن می بیند: جایگاه آن خود حقیقی و راستین و پنهانی و صمیمیش را در توتمش می یابد. «توتم» هر کسی «خود» اوست که در خارج از وی، وجود یافته و مجسم شده است.

توتم پرستی- نوشته دکتر علی شریعتی- صفحه 1

 

#یک_دقیقه_مطالعه

#بریده_های_کتاب

دل چیست؟ دل آن آدم فهمیده اهل دردِ خوبِ با حالتِ لطیف و .... است که در اعماق درون بعضی موجودات راست بالای دو پا مخفی است.

اما آن تکه ماهیچه خون آلود تلمبه مانند هم که جزء احشا جاندار است و مثل یک مشتِ خونین، توی قفسه سینه همه آدمها و حیوانها هست، اسمش را دل گذاشته اند تا آنها که دل ندارند و اصلا نمی فهمند چیست، عقده پیدا نکنند و خیال کنند که دل همان رفیق قلوه است...

توتم پرستی-دکتر علی شریعتی- صفحه 9

 #یک_دقیقه_مطالعه

#بریده_های_کتاب

راستی این ترازودار عدالت چرا چشمهایش بسته است؟ چشمهایش را بسته اند تا نفهمد که در ترازویش چیست؟ اگر می دید که عدالت این همه ابلهانه و زشت نمی بود. عدالت را می گویم و نه ستم را. ستم که حسابش پاک است. ستم که چشمهایش بسته نیست؛ چهار چشمی دنیا را می بیند و همه را می پاید و هرگز اشتباه نمی کند.

آن فرشته عدالت است که مثل خر عصاری و اسب درشکه، چشمهایش را بسته اند تا نبیند که دیو در ترازویش چه می گذارد و کفه ها را عوضی می چیند. تا هرگز نفهمد که شاهک ترازو به دست او، چه ها که نمی کند. تا نبیند که ترازویش را زنجیر کرده اند و از آن کاخ کج آویخته اند!

توتم پرستی-دکتر شریعتی- 13

 

عقل فقط دو کار بلد است: یکی اینکه می تواند «بداند»؛ دوم اینکه می تواند «کلکی سوار کند» و همین!

« فهمیدن کار عقل نیست» کار دل است!

توتم پرستی-دکتر شریعتی-  صفحه 10

 

 

اما آنها نماز اجاره ای می خوانند، روزه اجاره ای می گیرند. مثلا یکسال نماز به صد تومان! یکسال روزه به دویست تومان .... برای امواتی که در حیاتشان وقت نداشته اند خودشان انجام دهند ولی پولی داشته اند که بدهند و به نمازخوان ها و روزه گیرهای حرفه ای برایشان انجام دهند.

پدر پول بسوزد که در دستگاه خدا هم کار می کند، آن هم چه کاری!  جانشین پرستش می شود و پولدار همانگونه که برای دنیایشان کار نمی کرد و می خورد و بازوی کار را می خرید و کارگر را استثمار می کرد، پول می داد تا دیگران کار کنند، برای دینش هم این پرولترهای مذهبی را اجیر می کند و شکم روزه و اندام نماز و زبان قرآن را می خرد و پول می دهد تا دیگران بجایش خدا را عبادت کنند و او به بهشت می رود و ثواب نماز، روزه و قرآن و پاداش پرستندگان را در قیامت بچاپد.

توتم پرستی- دکتر علی شریعتی – صفحه 18

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

خوشبختانه همه آدم های مذهبی بیشعور نیستند و چه بسیارند آدم هایی که بر طبق آموزه های دینی شان کارهای خوب و مفید زیادی انجام می دهند. اما با این وجود، نباید از فجایعی که بیشعورهای مقدس مآب به اسم دین و مذهب انجام می دهند، غافل شد.

همانند هر چیز خوب دیگری، زمانی که دین هم اگر به دست آدم های نابکار بیفتد، به بیراهه خواهد رفت. بیشعورهای مقدس مآب با دو مشخصه از دیگر بیشعورها متمایز می شوند:

1-      بیشعورهای مقدس مآب می توانند هم از خدا و هم از شیطان برای ترور دشمنانشان یاری جویند.

2-      آنها گمان می کنند وظیفه اخلاقی دارند تا تا افسرده حالی خودشان را به دیگران منتقل کنند. آنها تلاش زیادی می کنند تا همه آدم ها را هم مسلک خود کنند.

بیشعوری – خاویر کرمنت – صفحه 124

مقدس مآب ها برای منکوب کردن دیگران از کتاب مقدس استفاده می کنند و در عین حال اصرار دارند که فقط و فقط برداشت دُگم و تنگ نظرانه آنها درست است و هر کسی با آنها مجادله کند، قطعا شیطان در جلد او رفته است.

این نوع بیشعورها مهارت شگفت انگیزی در ساختن نقل و قول های من درآوردی و انتساب آنها به کتاب مقدس دارند و روی مسائلی تکیه می کنند که مومنان هرگز درباره اش سوالی نمی پرسند و بی ایمان ها هم چندان از آنها سر در نمی آورند که بتوانند اشکالی بگیرند.

بیشعوری- خاویر کرمنت- صفحه 125

 

برخی بیشعورها هم هستند که نسبت به سایر بیشعورها کمبودهای عاطفی بیشتری دارند. آنها مثل شوره سر می مانند که دائما به محیطی تیره می چسبند و اگر از آنجا هم به زور اخراج شوند، باز به جای دیگری می چسبند.

این افراد در جمع خانوادگی و دوستان همیشه سعی می کنند برای تسلط بر دیگران به زورگویی متوسل شوند. نوعی ترحم خواهی قلدرمآبانه و ارعابی. آنها انتظار دارند تا دیگران جانشان را نیز برای مراقبت از آنها فدا کنند.

اما اگر به آن میزانی که انتظار دارند به خواسته هایشان نرسند آنقدر تمارض می کنند تا دیگران مجبور شوند کارشان را رها و به آنها توجه کنند.

دیوانه سازی حربه این بیشعورهاست که با هوشمندی و استمرار در خواسته های غیرعقلانی، بلهوسی، نالیدن مدام و اشکال گیری دائمی انجام می شود. آنها به طور مداوم از اطرافیان گلایه دارند که هرگز برای آنها کاری نکرده اند و دیگران را به این دلیل که برای آنها کاری نکرده و وقت کافی صرفش نکرده اند، ملامت می کنند.

بیشعوری – خاویر کرمنت. صفحه 140 و 141

 

بیشعوری در رسانه

رسانه و مطبوعات خودخواهانه اعتقاد دارند که متولی انحصاری حقایق هستند و حقایق صرفا همان هایی‌اند که آنها پوشش می دهند.... به خاطر همین عقیده نادرست است که خود را برای حضور در حمله پلیس به قاچاقچیان، جلسات شورای شهر، دادگاه ها و یا حمله های نظامی مجاز می داند.

رسانه ها شهوت قدرت دارند. اما چون قدرت واقعی ندارند، بردن آبرو و اعتبار آدم هایی که به طور حسادت برانگیزی قدرت و اعتبار دارند، برایشان در حکم تسویه حساب و نوعی نمایش قدرت محسوب می شود.

همین امر رسانه ها را به سمت عقده گشایی سوق می دهد. بیشتر وقت رسانه را صرف خبررسانی از حواشی آدمهای مهم، یعنی آدم هایی که به نظر مهم می رسند، می شود.

بیشعوری – خاویر کرمنت – صفحه 171

 

 

گاهی مدارس هم در برآوردن نیازهای جامعه ناموفق اند. به این معنا که در خدمت امیال و خواسته های گروه های خاصی قرار می گیرد که سعی دارند تا از نظام آموزشی متمرکز، دولتی و فراگیر برای تغییر دادن جامعه بهره ببرند.

باید بپذیریم که هر کس یا هر گروهی که یک نسل از بچه ها را از آموزش و پرورش خوب محروم می کند تا به اهداف خود برسد، بیشعور تمام عیار است.

تنها راه بهبود کیفیت آموزشی، بیرون کردن بیشعورها از نظام آموزشی و بازگرداندن اهداف اصلی آموزش و پرورش، یعنی آموختن فکر کردن، خواندن و نوشته به بچه ها است.

بیشعوری – خاویر کرمنت – صفحه 168

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

1- ممکن است بیشعورها از بستگان ما باشند و به همین دلیل چندان تمایلی به قبول بیشعوری آنها نداشته باشیم. هر چند رفتارشان آزارمن دهد، اما به دلیل رابطه عاطفی که با آنها داریم، حاضر به پذیرش بیشعوری آنها نیستیم. کمتر کسی حاضر است قبول کند که مادرش یا خواهرش یک بیشعور است.

2- ممکن است آنها را به عنوان بهترین دوستان خود برگزیده باشیم و از اینرو، قبول این اشتباه چندان خوشایند نیست. هیچ کس خوشش نمی آید که به این نتیجه برسد که با یک بیشعور ازدواج کرده است. چرا که پذیرش این امر، مستلزم قبول اشتباه خودش در انتخاب هم می شود.

3- ممکن است برخوردهای نادری با این اشخاص داشته باشیم. اگر خود ما بیشعور نباشیم، معمولاً میلی نداریم که بر مبنای یک یا دو برخورد نتیجه بگیریم که پیشخدمت فلان رستوران بیشعور است. ما معمولا دوست داریم نیمه پر لیوان را ببینیم. اما گاهی رفتار یکی آنقدر غیرقابل تحمل می شود که بر اساس یک برخورد، در مورد او حکم قطعی را صادر می کنیم.

خلاصه بیشعوری خاویر کرمنت

بسیاری از بیشعورها به رفتار خود واقف نیستند. اگر آنها می دانستند که رفتارشان و حرفهایشان چقدر آزاردهنده است، سریعا برای تغییر اقدام می کردند. اما از آنجا که تصور می کنند انسانهای کاملی هستند و هیچ عیب و ایرادی در آنها وجود ندارد، تلاشی برای تغییر خود نمی کنند.

اگر دیگران هم ایرادات رفتاری و گفتاری را به آنها گوشزد کنند، سریع کولی بازی در می آورند و جبهه می گیرند.

اگر میزان بیشعوری در یک فرد بیش از حد باشد به طوری که رفتار او غیرقابل تحمل شود و بیماری روانی را به دنبال داشته باشد، بهترین کار این است که از فرد بیشعور فاصله بگیرید. با این کار حداقل روان شما آسوده می ماند.

وقتی که رفتار غیراخلاقی بیشعورها به رویشان آورده می شود، بلافاصله جبهه می گیرند و طلبکار هم می شوند. بیشعورها در مقابل کسی که به آنها انتقاد کرده است، شروع به انتقادهای غرض ورزانه می کنند و نقد آنها را توطئه و دسیسه می نامند.

در اجلالس سال 1960 سازمان ملل، نیکیتا خروشچف پس از آنکه نمایند فلیپین از سیاست های شوروی در مورد کشورهای اروپای شرقی انتقاد کرد، به شدت عصبانی شد و کفش خود را در آورده و آن را محکم بر روی میز سازمان ملل کوبید. سپس درباره اضمحلال غرب و امپریالیسم و آینده درخشان شوروی و جهان کمونیسم حرفهای بامزه ای زد که به حرکات بامزده اش می آمد.

خروشچف در جواب انتقادات رئیس جمهور آمریکا از این رفتارش گفته بود: «نزاکت هایی که شما به آن پایبند هستید از نوع نزاکت کاپیتالیستی است. یک سوسیالیست نقش بازی نمی کند و هر چه را در دل دارد، آشکار می کند. ما نمی خواهیم کسی را فریب دهیم. در ظاهر لبخند بزنیم، دست بدهیم و تعظیم کنیم و در باطن خنجر بزنیم. فرهنگ سوسیالیستی با فرهنگ کاپیتالیستی فرق دارد و در نتیجه دیپلماسی طرفین با هم تفاوت دارد....»

این نحوه برخورد خروشچف نمونه تمام عیار بیشعوری در مقابل انتقادات دیگران است. حفظ نزاکت ادبی حتی برخلاف اندیشه عقاید انسانها، احترام به افرادی است که در یک مکان گرد هم آمده اند. حال این مکان می تواند محدود باشد که یک جلسه دیپلماتیک باشد و یا در سطح کلان و یک جامعه باشد.

فرقی نمی کند انسان در کجا قرار بگیرد، گاهی رفتار کردن بر خلاف خواسته ها و افکار خود به معنای نقش بازی کردن نیست، بلکه کنار زدن رگه های بیشعوری است.

 

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

اعتماد به نفس لازمه بزرگ منشی هر شخصیت اعم از زن یا مرد است. متاسفانه در جوامع بسیاری، زنان دچار خودکم بینی می شود. هر جامعه ای که به این مشکل دچار شود، نسل آینده او تحت تاثیر قرار می گیرد. زنان مهم ترین معلم های یک جامعه محسوب می شوند. اگر برای افزایش اعتماد به نفس در زنان و مردان تلاشی نکنیم، مشکلات اخلاقی زیادی در جامعه ایجاد می شود.

برای داشتن نسلی سالم، پرانرژی و با اعتماد به نفس ما به زنانی قدرتمند و خودساخته نیاز داریم. پس چرا نباید برای بهبود وضعیت روحی این قشر مهم از جامعه تلاش کنیم. راهکارهای زیر می تواند به افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران کمک کنید.

مسئولیت کارهای خود را بر عهده بگیرید

زنانی که اعتماد به نفس کافی ندارند، برای اشتباه های خود دلیل تراشی می کنند. آنها سعی دارند روی کارهایشان سرپوش بگذارند. باید بپذیرید که همه اشتباه می کنند. اما نکته مهم این است که مسئولیت آنچه را که انجام داده اید، بپذیرید؛ چه کارهای درست و چه اشتباه.

این کار باعث می شود شما برای اطرافیان تان فردی با اعتماد به نفس و قوی باشید. فراموش نکنید کنی شما تنها فردی هستید که می توانید اتفاقات زندگی خود را تغییر دهید. سرنوشت شما بدست خودتان است. بنابراین می توانید از این قدرت برای هدایت زندگی خود به سمت بهتر یا بدتر شدن استفاده کنید.

وقتی اشتباه خود را بپذیرید، بار دیگر آن را تکرار نمی کنید. این نکته ساده باعث موفقیت و کامیابی بسیاری از زنان می شود.

 

از قضاوت دیگران نترسید

متاسفانه یکی از دلایلی که مانع از افزایش اعتماد به نفس در مردان و زنان می شود، ترس از قضاوت شدن است. احتمالا شما هم تجربه چنین چیزی را داشته ایت که با اعتماد به نفس رفتار کنید اما دیگران برداشت خوبی از این رفتارتان نداشته اند. این واکنش های ناخوشایند موجب شده که بعد از آن تلاش چندانی برای نشان دادن اعتماد به نفس تان نکنید.

اشتباهتان همین جاست! فراموش نکنید آنچه بر رفتارتان تاثیر می گذارد، تصور دیگران نیست. بلکه تصور شما از تصور آنها درباره خودتان است. پس نسبت به قضاوت های آنها خیلی حساس نشوید.

فکر کردن در مورد قضاوت پسر مورد علاقه تان و امید داشتن به این که او از شما خوشش آمده باشد، یک تله است. اگر با اعتماد به نفس رفتار کنید، ذهن تان را درگیر تصورات خیالی طرف مقابل تان نخواهید کرد.

به ظاهر خود رسیدگی کنید

قرار نیست فقط وقتی در مقابل دیگران قرار دارید زیبا و شیک پوش باشید. حتی در خانه هم به ظاهر خود رسیدگی کنید تا در خلوت و در آینه از زیبایی خود حس خوبی داشته باشید.

رسیدگی به ظاهر به معنای زیبای مطلق نیست. بلکه به این معنا است که در هر موقعیتی در بهترین وضعیت قرار بگیرید. لباس‌های خوب بپوشید به موها و چهره‌تان رسیدگی کنید. با این روش خواهید دید که اعتماد به نفستان بالا می‌رود.

لباسی بپوشید که اندام شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. به خودتان برسید و از زندگی لذت ببرید. زیبایی روش اول و ساده‌ترین روش افزایش اعتماد به نفس در زنان و مردان است.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

یکی از بخشنامه هایی که برای تصویب عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری از طرف وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است، استعلام عنوان پایان نامه در سامانه ایران داک می باشد. برای این منظور هر دانشجو موظف است به همراه ارائه پروپوزال، فرم استعلام عنوان پایان نامه را نیز به آموزش دانشکده ارائه کند. مراحل استعلام عنوان در شکل زیر نشان داده شده است.

مرحله اول : ورود به سایت ایران داک و انتخاب گزینه درخواست پیشینه پژوهش

مرحله دوم:عضویت در بخش پیشینه پژوهش و تایید ایمیل ارسالی از طرف سامانه و ورود به سامانه

مرحله سوم :انتخاب گزینه ثبت درخواست پیشینه

مرحله جهارم: تکمیل فرم ثبت درخواست پیشینه و پرداخت هزینه درخواست

 

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

افکار مهم ترین و اصلی ترین پایه شکل گیری رفتار، عادات و شخصیت ما هستند. افکار منفی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی بی شماری می شود. این در حالیست که اساس موفقیت بر روی افکار مثبت بنا نهاده شده است. تحقیقات علمی زیادی نشان می دهد طول عمر افراد مثبت اندیش نسبت به منفی باف ها بیشتر است. از سوی دیگر کیفیت زندگی کسانی که با افکار مثبت زندگی می کنند، بیشتر از افراد منفی نگر است.

حالا اگر برای حذف افکار منفی و تقویت افکار مثبت توجیه شدید تا انتها این مطلب را بخوانید.

 

راههای تبدیل کردن افکار منفی به افکار مثبت

برای اینکه بتوانید افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید، راههای زیر را توصیه می کنیم:

از کلمات قدرتمند و مثبت استفاده کنید

سعی کنید افکارتان را با واژه هایی بیان کنید که باعث می شوند احساس قدرت و شادی داشته باشید و حس کنید زندگی تان تحت کنترل خودتان است. سعی کنید به جای واژه هایی که به شما احساس شکست یا بی کفایتی می دهند، روی واژه های مثبت تمرکز کنید.

در کنار این سعی کنید اعترافات مثبت روزانه داشته باشید. به این صورت که با صدای بلند خودتان را تشویق و ترغیب کنید. اعتراف مثبت شما میتواند هر چیزی باشد. برای مثال «من یک روز خوب خواهم داشت» و یا حتی موفقیت های گذشته. همچنین می توانید یک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنید و وقتی افکار منفی وارد ذهنتان میشوند آن را تکرار کنید.

دست از سرزنش کردن خود بردارید

اینکه مدام خودتان را بابت اشتباهات گذشته تان سرزنش کنید چیزی را تغییر نمی دهد. به خودتان بگویید که اشتباهات تان را بخشیده اید و سپس آنها را رها کنید. از مقایسه کردن خود با دیگران خودداری کنید. زیرا این رفتار باعث می شود از خود دلزده شوید. افکار منفی با از دست دادن روحیه خودباوری شکل می گیرند.

 

به سراغ علایق خود بروید

برای تبدیل کردن افکار منفی به افکار مثبت لازم است کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. وقتی چیزی را پیدا می کنید که شما را خوشحال می کند و نسبت به آن احساس نشاط پیدا می کنید، همین حالا انجامش دهید. به انجام آنچه که دوست دارید ادامه دهید و از قضاوت دیگران نترسید. اهمیتی ندارد که دیگران دوچرخه سواری یک خانم را حرکت ناهنجار توصیف می کنند!.

مراقبه و مدیتیشن را فراموش نکنید

مدیتیشن یکی از قوی ترین راه ها برای تمرکز بر افکار مثبت است. فواید مدیتیشن قطعی است و باعث آرامش ذهنی می شود. زیرا ذهن را از قضاوت کردن باز می دارد و متوجه دنیای درون می کند. مدیتیشن ذهنی به شما یاد می دهد که چگونه در روی خود متمرکز شوید. همین موضوع باعث بالا رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس شما می شود. در عین حال قادرید ارتباط خود با دیگران را نیز سازماندهی کنید.

مدیتیشن ذهنی به مرور زمان شما را به کمال می رساند. چرا که شادی پایدار در زندگی در اشیای بیرونی یافت نمی شوند.

 

مشغله زندگی خود را کمتر کنید

توانایی پاسخ گویی فکر نامحدود است. اما از سوی دیگر باید بتوانید بین محرک های ذهنی و اشتغالات ذهنی و عکس العمل های تناسب ایجاد کنید. وقتی زیادی به کارهای روزمره مشغول باشید، دچار فقدان تمرکز فکر می شوید. پس توان پاسخ گویی فکری و ذهنی متناسب با محرک های فراوان را از دست می دهید. همین موضوع باعث می شود تا راه ورود افکار منفی به ذهن باز شود.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

استفاده از بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل دانشجویان به یکی از دغدغه های متقاضیان تحصیل در خارج تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده تا آنها برای انجام فعالیت های مهاجرت تحصیلی بیشتر دچار سر درگم شوند. از سوی دیگر نمی دانند کدام فعالیت ها از ارزش بالاتری برای دریافت بورس تحصیلی اهمیت دارد. اما این در حالیست که نوشتن مقاله برای اپلای، نمره زبان و معدل اهمیت زیادی دارد.

چرا تاثیر مقاله خوب برای اپلای ارشد و دکترا بیشتر است؟

در مقاطع ارشد و مخصوصا دکترا به علت اینکه خیلی از بورس های تحصیلی به زمینه های تحقیقاتی تعلق می گیرند، متقاضی باید در زمینه تحقیقاتی مورد نظر، سابقه علمی داشته باشد. از این رو نوشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی دارای اهمیت ویژه ای دارد.

چه مقالاتی بیشترین تاثیر را در اپلای دارند؟

نوشتن مقاله برای اپلای کافی نیست و مرحله اول است. چرا که در مرحله بعد باید به چاپ برسد. در این رابطه شرایط چاپ مقاله هم اهمیت دارد. جالب است بدانید هر چه مقاله در ژورنال هایی با ایمپکت فکتور (Impact Factor) بالاتر چاپ شود، از اعتبار بیشتری برخوردار می شود. از سوی دیگر تاثیر مقاله isiدر مهاجرت تحصیلی بیشتر از مقالات کنفرانسی و علمی پژوهشی است.

در فرآیند مهاجرت تحصیلی نیز متقاضیان می توانند بر اساس امتیازات از بورسیه بهره مند شوند. این امتیازات را از سوابق پژوهشی موجود در رزومه شان دریافت می کنند.

پس می توان به این موضوع اشاره داشت که داشتن مقالات آی اس آی در ژورنال های معتبر، شانس متقاضی در دریافت بورسیه تحصیلی را افزایش می دهد.

 

Post image

چرا تاثیر مقاله isi برای دکتری بیشتر از کارشناسی ارشد است؟

تاثیر مقاله در بورسیه در مقطع تحصیلی دکتری بیشتر از کارشناسی ارشد است. زیرا در مقطع دکتری بیشترین بورسیه به زمینه تحقیقاتی مورد نظر اختصاص پیدا می کند.

به طور کلی تاثیر مقاله خوب برای اپلای در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بیشتر از معدل است. می توان با ارائه مقاله حتی از تحصیل رایگان در کشورهای دیگر نیز برخوردار شد. البته به شرط اینکه شرایط زمینه تخصصی بورسیه تحصیلی از سوی متقاضی رعایت شود.

شرایط اپلای در کنار ارائه مقاله

  1. کسب نمره زبان در آزمون معتبر (نمره قابل قبول).

  2. اکسپت و چاپ مقالات در ژورنال های معتبر مرتبط با رشته تخصصی.

  3. پیدا کردن موقعیت های بورس تحصیلی مرتبط با رشته تخصصی.

  4. دریافت معرفی نامه از دو استاد تمام دانشگاه محل تحصیل.

  5. ارسال درخواست برای بورس تحصیلی و انجام مصاحبه.

  • زاگرس بی باک
  • ۰
  • ۰

برای بهبود روابط عاشقانه راههای زیادی وجود دارد. از نظر ما بهترین کار برای موفقیت در روابط ابتدا کاهش سوءتفاهمات است. مهم ترین دلیلی که باعث میشود بین زوجین اختلاف نظر ایجاد شود، وجود سوءتفاهماتی است که به راحتی قابل رفع هستند.

البته راههای دیگری هم وجود دارد که از طریق آنها می تواند روابط خود را به مرور زمان بهبود دهید. این راهها عبارتند از:

ایجاد هیجان و سرگرمی در زندگی

سرگرمی های مفرح نه تنها پیوند میان شما را محکم تر می کند، بلکه به روابط عاشقانه تان شور وحال بیشتری می بخشد. در عین حال باعث می شود بخواهید زمان را با هم بگذرانید. تحقیقات زیادی نشان می دهد، بازی و خنده تنش و اضطراب را کم می کند. همچنین به سلامت شما کمک می کند و خلاقیت شما را افزایش می دهد.

 

خود واقعی تان باشید

ابراز احساسات و محبت می تواند تا حد زیادی روابط را بهبود دهد. پس از آنها تعریف کنید. اما حواستان باشد که به خاطر آنها خودتان را به فرد دیگری تبدیل نکنید.

این خیلی خوب است که به دنبال بهتر کردن رفتار و شخصیت خود باشید. اما هرگز نباید به خاطر کسی خود را تغییر دهید. انسانی جذاب تر است که خود واقعی اش باشد و بر چهره اش نقاب نزند. شخصی را در نظر بگیرید که هر کس هر چه میگوید او بدون چون و چرا آن تایید میکند. خوب مشخص است که این آدم از خود اختیار و فکری ندارد. شکل یک ربات تایید کننده است. چنین فردی برای هیچ کس جذاب نیست.

برای بهبود روابط و صمیمی شدن عجله نکنید

عموما در هر رابطه ای دو نفر می خواهند یک رابطه رمانتیک عجله داشته باشند. اما نباید فراموش کنید که برای پیمودن هر مسیری باید مراحلی را پشت سر گذاشت. بنابراین باید قدم به قدم جلو روید تا شخصیت فرد مورد علاقه تان را در موقعیت های مختلف بشناسید. سپس برای آغاز یک رابطه جدی تصمیم بگیرید.

برای مثال هرگز قبل از شناخت کافی، او را به خانواده و دوستان تان معرفی نکنید. بنابراین اگر می خواهید که رابطه ای مستحکم و همیشگی داشته باشید، صبور باشید.

شنونده خوبی باشید

به حرف های طرف مقابل خوب گوش دهید. اگر بی اهمیت باشید به تدریج رابطه شما سرد می شود. برای شنیدن صحبت های وقت بگذارید. همین توجه باعث می شود تا شما به عزیز دل او تبدیل شوید. فکر نکنید مردان به شنیدن حرفهایشان نیازی ندارند. در عین حال بانوان هم برایشان مهم است که صحبت هایشان توسط فرد مقابل شنیده شود.

وابستگی را کنار بگذارید

برای موفقیت در روابط عاشقانه لازم است که فردی مستقل و منطقی باشید. اگر زیادی احساساتی باشید و وابسته شوید، طرف مقابل خیلی زود از شما فاصله می گیرد. برای این کار باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. در ابتدا طبیعی است خیلی وابسته و دنبال هم باشید و تمام وقت خود را با فرد مورد نظر صرف کنید. اما بعدا می تواند به وابستگی تبدیل شود.

داشتن استقلال در رابطه عاشقانه به این معنا نیست که شما دوست ندارید که یکدیگر را دوست داشته باشید و یا حس عاطفی از خود نشان دهید. بلکه به این معنی است که درک کنید که هر یک از شما سرگرمی و تعهدات خود را دارید.

 

حریم خصوصی یکدیگر را رعایت کنید

اگرچه صمیمت در ارتباط یکی از اصول موفقیت روابط عاشقانه است. اما نباید حریم خصوصی یکدیگر را زیر پا بگذارید. برای مثال در گوشی یکدیگر سرک نکشید. وارد حوزه های خصوصی هم نشوید و اجازه دهید رابطه روند عادی خود را طی کند.

  • زاگرس بی باک