صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

از افرادی که در زندگی موجب آزار روحی شما می شوند و یا ارتباط با آنها نه تنها منفعتی برای شما ندارد که موجب اتلاف وقت و انرژی شما هم می شود، دوری کنید. این افراد به طور مداوم موجب ایجاد حس سرخوردگی، احساس شکست، حس تنفر، خشونت و ... در شما می شوند. در حالیکه برای پیشگیری از افسردگی باید روحیه آرام داشته باشید. افراد آزار دهنده به طور مداوم افکار منفی را به سمت شما هدایت می کنند.

دبورا سرانی نویسنده کتاب «زندگی با افسردگی» در این رابطه می گوید: برای پیشگیری از افسردگی ابتدا باید افکار منفی را دور و افکار مثبت را جایگزین آن کرد. بنابراین باید اطراف شما افرادی با افکار مثبت باشند تا بتوانید مثبت اندیشی را در ذهن خود پرورش دهید.

خودداری از مصرف مواد اعتیادآور

انجام کارهای تکراری و خسته کننده، یکی از علل ابتلا به افسردگی می باشد. بنابراین باید از مصرف مواد و کارهای اعتیادآور خودداری کنید. برای مثال اعتیاد به اینترنت یکی از دلایل ابتلا به افسردگی است. در این صورت بهتر است زمان استفاده از اینترنت را محدود کنید. برخی نیز برای رهایی از مشکلات فعلی به مصرف موادی همچون ماری جوانا، قرص های متادون و یا گیاه سیلوسایبین روی می آورند. این مواد ممکن است در کوتاه مدت بتواند شما را از مشکلات روحی دور کند. اما در دراز مدت موجب ابتلا به افسردگی مزمن می شود. بنابراین بهتر است از مصرف این داروها خودداری شود.

مصرف مواد غذایی مفید

مواد غذایی مفید می توانند از ابتلا به افسردگی پیشگیری کنند.  برای مثال ویتامین D یکی از مواد موثر در پیشگیری از زوال عقل و دیابت است. در عین حال مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای آمینه، فولات، ید، آهن، منیزیم، اسیدهای چرب، امگا ۳، سلنیوم، ویتامین B و روی نیز نقش مهمی در پیشگیری از افسردگی دارند.

در صورتی مواد غذایی مفید مصرف نشود و یا مواد شیرین و چربی بیش از حد مصرف شود، فرد به دیابت، چاقی و انواع امراض مبتلا می شود. این بیماری ها یکی از دلایل ابتلا به افسردگی هستند. همچنین مصرف موادی از قبیل الکل، کافئین، شیرین کننده‌های مصنوعی، روغن هیدروژنه، مواد غذایی فرآوری شده، قند تصفیه شده و غذاهای غنی شده با سدیم می تواند منجر به افسردگی شود. بنابراین باید از مصرف این نوع مواد غذایی خودداری کرد.

درمان افسردگی

برای درمان افسردگی روش های متعددی از سوی کارشناسان پیشنهاد شده است که عبارتند از:

روش طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش های سنتی درمان افسردگی می باشد که بر روی 150 زن باردار انجام شده است. در طی این تحقیق، مشخص شد که 63 درصد از زنان افسرده با استفاده از روش طب سوزنی توانسته اند به بیماری خود فائق شوند.

ورزش

ورزش تاثیرات مثبتی بر سلامت جسمی بیماران مبتلا به افسردگی دارد. همچنین به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده و مفرح به شمار می رود که به اندازه داروهای شیمیایی می تواند در درمان افسردگی موثر واقع شود. در یک تحقیقات گسترده که بر روی 1150 مرد انگلیسی میانسال صورت گرفت، مشخص شد که مردانی که به طور مرتب ورزش می کنند، یک چهارم کمتر از سایرین به افسردگی مبتلا می شوند.

ورزش و فعالیت بدنی موجب تناسب اندام می شود. در نتیجه اعتماد به نفس بیمار افزایش می یابد. همچنین فشار خون، دیابت و چربی خون نیز تنظیم و کنترل می شود. بنابراین اولین تاثیر مثبت ورزش در سلامت جسمی ظاهر می شود که در نهایت موجب ارتقای روحی بیمار مبتلا به افسردگی نیز می شود.

باغبانی و کارهای هنری

باغبانی به کاشت درخت و نهال می انجامد. افرادی که در منزل خود از گیاهان و درختان نگهداری می کنند، به دلیل حس طراوات و هیجانی که در نتیجه نگهداری از گیاهان به آنها دست می دهد، می توانند به راحتی بیماری خود را درمان کنند. زیبایی محیط از دیگر نتایج باغبانی است که موجب تاثیرات مثبت در روحیه بیمار می شود. همچنین انجام کارهای هنری هم می تواند در درمان افسردگی موثر واقع شود.

اعتقادات مذهبی

اعتقادات مذهبی تاثیر مثبتی در درمان افسردگی دارد. پژوهش های نشان داده است افرادی که دارای اعتقادات محکم تری هستند، کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار می گیرند. داشتن یه تکیه گاه روحی به افراد مبتلا به افسردگی کمک می کند تا امید خود را برای حل مشکلات افزایش دهند. در واقع زمانی که انسان ها بدانند در زمان مواجه با بحران تنها نیستند و یک نیروی ماورائی در کنار آنها قرار دارد، بهتر می توانند بر مشکلات غلبه کنند.

  • ۹۹/۰۵/۰۶
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی