صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

عملکرد یک وب سایت براساس تعداد بازدیدهایی که از محتواها انجام می شود صورت می گیرد. یعنی اگر قرار باشد یک دو وب سایت را با هم مقایسه کنیم، بایدبه تعداد بازدیدهایی که از صفحات آنها می شو، نگاه کنیم. اما آیا تا به حال فکر کرده اید چرا برخی وب سایت ها بازدیدهای بیشتری دارند. در حالی که یک وب سایت با وجودی که حجم فعالیت های آن قابل توجه است، اما تعداد بازدیدهای آن کمتر است؟

آیا زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنید به این فکر کرده اید چرا گوگل برخی از وب سایت ها را در صفحه اول، بعد صفحه دوم و به همین ترتیب تا صفحات آخر قرار می دهد؟ شما وقتی قرار است در گوگل یک عبارت را جستجو کنید، بعد از نمایش صفحه نتایج به سراغ کدام صفحه می روید؟

قطعا وقتی صفحه اول باز می شود، فوری روی اولین وب سایتی که در بالا قرار دارد، کلیک می کنید. کمتر پیش می آید که بخواهید به صفحه دوم یا سوم و بعد ها هم سر بزنید. این نحوه واکنش تقریبا در اکثر کاربران اینترنتی وجود دارد. آنها فقط صفحه اول را باز می کنند و تعداد اندکی از کاربران به سراغ صفحه دوم، سوم و .... می روند.

با این حساب اگر وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، به این موضوع هم فکر کنید که سایر کاربران اینترنتی همین واکنش را نسبت به وب سایت شما خواهند داشت. یعنی اگر وب سایت در صفحه اول گوگل نمایش داده نشود، شانس کمتری برای دیده شدن دارید. پس در این صورت بازدهی وب سایت شما کم می شود.

چرا وب سایت ما در صفحه اول گوگل قرار نمی گیرد؟

یکی از دوستانی که آشنایی زیادی با فضای اینترنتی و سئو نداشت میگفت: «من تصور می کردم دلیل اینکه برخی از وب سایت ها در صفحه اول گوگل و در بالاترین نقطه قرار می گیرند این باشد که محتواهای جدیدتری دارند». این موضوع از سوی کاربران دیگری هم عنوان شده است. اما در واقع پاسخ به سوال چرا وب سایت ما در صفحه اول گوگل قرار نمی گیرد، این نیست. چند بروزرسانی محتواها تاثیر زیادی در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل موثر است. اما همه ماجرا این نیست.

این دقیقا همان سوالی که باید از متخصصان سئو (SEO) پرسیده شود. یک متخصص سئو به خوبی می داند که دلیل دیده شدن و قرار گرفتن وب سایت در صفحه اول گوگل، رعایت سئو در صفحات سایت است. سئو به معنای اجرای الگوریتم ها و قوانین موتورهای جستجو بر روی سایت است. زمانی که یک وب سایت قوانین و الگوریتم های سئو را بر روی وب سایت خود اجرا می کند، موتورهای جستجو توجه بیشتری بر روی آن دارند.

سئو چه تاثیری بر روی رفتار کاربران دارد؟

گوگل یک الگوریتم را طراحی کرده (RankBrain) که وظیفه آن آنالیز کردن رفتار کاربران در زمان جستجو است. هدف گوگل از طراحی این الگوریتم عملکرد بهتر برای پیدا کردن بهترین نتایج جستجو است. با وجود این الگوریتم زمانی که یک کاربر عبارتی را جستجو می کند، گوگل به دنبال وب سایت هایی می گردد که بهترین محتوا را متناسب با عبارت و درخواست کاربر تهیه کرده باشند.

در حال حاضر وب سایت های زیادی در فضای اینترنتی راه اندازی شده است. برای مثال اگر عبارت «کاشت مو» را جستجو کنید، بالغ بر صدها وب سایت وجود دارد که از این کلمه استفاده کرده اند. در عین حال هر سایت هم تعداد زیادی صفحه دارد که در آن از عبارت «کاشت مو» استفاده کرده اند. پس گوگل باید در عرض چند ثانیه این سایت ها را رتبه بندی کند.

معیارهای گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها دوره ای و مخفی است. یعنی تشخیص آن براساس تجربه صورت می گیرد و بعد از مدتی این معیارها تغییر می کند. این کار به منظور جلوگیری از جعل محتوا بر روی وب سایت صورت می گیرد.

به هر حال وب سایت هایی که بیشترین مطابقت را با الگوریتم ها و قوانین گوگل داشته باشند، رتبه بهتری دریافت می کنند. در نتیجه در صفحه اول گوگل نمایش داده می شوند و تعداد بازدیدهای آنها بالاتر می رود.

  • ۹۹/۰۵/۱۰
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی