صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

استفاده از بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل دانشجویان به یکی از دغدغه های متقاضیان تحصیل در خارج تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده تا آنها برای انجام فعالیت های مهاجرت تحصیلی بیشتر دچار سر درگم شوند. از سوی دیگر نمی دانند کدام فعالیت ها از ارزش بالاتری برای دریافت بورس تحصیلی اهمیت دارد. اما این در حالیست که نوشتن مقاله برای اپلای، نمره زبان و معدل اهمیت زیادی دارد.

چرا تاثیر مقاله خوب برای اپلای ارشد و دکترا بیشتر است؟

در مقاطع ارشد و مخصوصا دکترا به علت اینکه خیلی از بورس های تحصیلی به زمینه های تحقیقاتی تعلق می گیرند، متقاضی باید در زمینه تحقیقاتی مورد نظر، سابقه علمی داشته باشد. از این رو نوشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی دارای اهمیت ویژه ای دارد.

چه مقالاتی بیشترین تاثیر را در اپلای دارند؟

نوشتن مقاله برای اپلای کافی نیست و مرحله اول است. چرا که در مرحله بعد باید به چاپ برسد. در این رابطه شرایط چاپ مقاله هم اهمیت دارد. جالب است بدانید هر چه مقاله در ژورنال هایی با ایمپکت فکتور (Impact Factor) بالاتر چاپ شود، از اعتبار بیشتری برخوردار می شود. از سوی دیگر تاثیر مقاله isiدر مهاجرت تحصیلی بیشتر از مقالات کنفرانسی و علمی پژوهشی است.

در فرآیند مهاجرت تحصیلی نیز متقاضیان می توانند بر اساس امتیازات از بورسیه بهره مند شوند. این امتیازات را از سوابق پژوهشی موجود در رزومه شان دریافت می کنند.

پس می توان به این موضوع اشاره داشت که داشتن مقالات آی اس آی در ژورنال های معتبر، شانس متقاضی در دریافت بورسیه تحصیلی را افزایش می دهد.

 

Post image

چرا تاثیر مقاله isi برای دکتری بیشتر از کارشناسی ارشد است؟

تاثیر مقاله در بورسیه در مقطع تحصیلی دکتری بیشتر از کارشناسی ارشد است. زیرا در مقطع دکتری بیشترین بورسیه به زمینه تحقیقاتی مورد نظر اختصاص پیدا می کند.

به طور کلی تاثیر مقاله خوب برای اپلای در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بیشتر از معدل است. می توان با ارائه مقاله حتی از تحصیل رایگان در کشورهای دیگر نیز برخوردار شد. البته به شرط اینکه شرایط زمینه تخصصی بورسیه تحصیلی از سوی متقاضی رعایت شود.

شرایط اپلای در کنار ارائه مقاله

  1. کسب نمره زبان در آزمون معتبر (نمره قابل قبول).

  2. اکسپت و چاپ مقالات در ژورنال های معتبر مرتبط با رشته تخصصی.

  3. پیدا کردن موقعیت های بورس تحصیلی مرتبط با رشته تخصصی.

  4. دریافت معرفی نامه از دو استاد تمام دانشگاه محل تحصیل.

  5. ارسال درخواست برای بورس تحصیلی و انجام مصاحبه.

  • ۹۹/۰۵/۲۳
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی