صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

افکار مهم ترین و اصلی ترین پایه شکل گیری رفتار، عادات و شخصیت ما هستند. افکار منفی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی بی شماری می شود. این در حالیست که اساس موفقیت بر روی افکار مثبت بنا نهاده شده است. تحقیقات علمی زیادی نشان می دهد طول عمر افراد مثبت اندیش نسبت به منفی باف ها بیشتر است. از سوی دیگر کیفیت زندگی کسانی که با افکار مثبت زندگی می کنند، بیشتر از افراد منفی نگر است.

حالا اگر برای حذف افکار منفی و تقویت افکار مثبت توجیه شدید تا انتها این مطلب را بخوانید.

 

راههای تبدیل کردن افکار منفی به افکار مثبت

برای اینکه بتوانید افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید، راههای زیر را توصیه می کنیم:

از کلمات قدرتمند و مثبت استفاده کنید

سعی کنید افکارتان را با واژه هایی بیان کنید که باعث می شوند احساس قدرت و شادی داشته باشید و حس کنید زندگی تان تحت کنترل خودتان است. سعی کنید به جای واژه هایی که به شما احساس شکست یا بی کفایتی می دهند، روی واژه های مثبت تمرکز کنید.

در کنار این سعی کنید اعترافات مثبت روزانه داشته باشید. به این صورت که با صدای بلند خودتان را تشویق و ترغیب کنید. اعتراف مثبت شما میتواند هر چیزی باشد. برای مثال «من یک روز خوب خواهم داشت» و یا حتی موفقیت های گذشته. همچنین می توانید یک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنید و وقتی افکار منفی وارد ذهنتان میشوند آن را تکرار کنید.

دست از سرزنش کردن خود بردارید

اینکه مدام خودتان را بابت اشتباهات گذشته تان سرزنش کنید چیزی را تغییر نمی دهد. به خودتان بگویید که اشتباهات تان را بخشیده اید و سپس آنها را رها کنید. از مقایسه کردن خود با دیگران خودداری کنید. زیرا این رفتار باعث می شود از خود دلزده شوید. افکار منفی با از دست دادن روحیه خودباوری شکل می گیرند.

 

به سراغ علایق خود بروید

برای تبدیل کردن افکار منفی به افکار مثبت لازم است کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. وقتی چیزی را پیدا می کنید که شما را خوشحال می کند و نسبت به آن احساس نشاط پیدا می کنید، همین حالا انجامش دهید. به انجام آنچه که دوست دارید ادامه دهید و از قضاوت دیگران نترسید. اهمیتی ندارد که دیگران دوچرخه سواری یک خانم را حرکت ناهنجار توصیف می کنند!.

مراقبه و مدیتیشن را فراموش نکنید

مدیتیشن یکی از قوی ترین راه ها برای تمرکز بر افکار مثبت است. فواید مدیتیشن قطعی است و باعث آرامش ذهنی می شود. زیرا ذهن را از قضاوت کردن باز می دارد و متوجه دنیای درون می کند. مدیتیشن ذهنی به شما یاد می دهد که چگونه در روی خود متمرکز شوید. همین موضوع باعث بالا رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس شما می شود. در عین حال قادرید ارتباط خود با دیگران را نیز سازماندهی کنید.

مدیتیشن ذهنی به مرور زمان شما را به کمال می رساند. چرا که شادی پایدار در زندگی در اشیای بیرونی یافت نمی شوند.

 

مشغله زندگی خود را کمتر کنید

توانایی پاسخ گویی فکر نامحدود است. اما از سوی دیگر باید بتوانید بین محرک های ذهنی و اشتغالات ذهنی و عکس العمل های تناسب ایجاد کنید. وقتی زیادی به کارهای روزمره مشغول باشید، دچار فقدان تمرکز فکر می شوید. پس توان پاسخ گویی فکری و ذهنی متناسب با محرک های فراوان را از دست می دهید. همین موضوع باعث می شود تا راه ورود افکار منفی به ذهن باز شود.

  • ۹۹/۰۵/۲۵
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی