صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

برای نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت لازم است که ابتدا عنوان را انتخاب کنید. انتخاب اولیه موضوع باید در چارچوب های خاصی صورت پذیرد.

اولین قدم در این راستا، تعیین زمینه تخصصی برای انتخاب موضوع است. این انتخاب زمینه با توجه به گرایش تخصصی تحصیلی دانشجو و استاد راهنما انجام می پذیرد. همچنین در آن شرایط عملی وآزمایشگاه های در دسترس و شرایط مالی انجام پروژه نیز تاثیرگذار است.

بررسی سوابق علمی موضوعات انتخابی

بعد از انتخاب موضوع پروپوزال کارشناسی ارشد نیاز است که پیشینه علمی این موضوعات مورد بررسی قرار بگیرد. بررسی پیشینه علمی در این بخش ضرورت دارد. چون در راستای وجود نوآوری در موضوع پایان نامه از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است تمام تحقیقات، مقالات، پایان نامه ها با موضوعات مشابه و نزدیک به موضوع انتخابی مورد بررسی قرار بگیرند.

چگونه پروپوزال ارشد مدیریت بنویسیم / نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت

تعیین یک مقاله بیس برای موضوع

توصیه می کنیم از بین تحقیقات قبلی مشابه موضوع، یک تحقیق را که از نظر روش تحقیق و مورد مطالعاتی و … جدیدتر است، انتخاب کنید. این مقاله پایه، می تواند ساختار پایان نامه ارشد مدیریت  را در ادامه فرآیند تعیین کند.

تغییر و اصلاح عنوان و ایجاد نو آوری

این بخش مهمترین قسمت انتخاب موضوع پروپوزال ارشد مدیریت است. این بخش نو آوری در تعیین موضوع می تواند در بخش روش تحقیق، مورد مطالعاتی یا ابزار تحقیق باشد. اولویت اول در نوآوری در موضوع پایان نامه می تواند در استفاده از یک روش تحقیق جدید باشد. ولی اگر این موضوع میسر نباشد می توان با تغییر در مورد مطالعاتی یا ابزار تحقیق هم یک نوآوری در فرآیند تحقیق ایجاد کرد.

در نحوه نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد مدیریت، بعد از تعیین موضوع، بحث نگارش متن پروپوزال آغاز می شود. ساختار پروپوزال ارشد مدیریت شباهت زیادی به پروپوزال کارشناسی ارشد دارد. فقط از نظر حجم نوشته نیاز است مفصل تر باشد. در عین حال بخش های بیان مساله، ادبیات نظری تحقیق و پیشینه تحقیق به شکل کاملتری بیان شوند. در ادامه مطلب نکاتی درباره ی نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت مورد اشاره قرار می گیرد.

برای نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای اینکه پروپوزال بهتری بنویسید، دقت به این نکات ضرورت دارد:

 

 رعایت اصول نگارشی و ویرایشی متن

از آنجایی که دانشجو در مقطع ارشد مدیریت یکبار قبلا در مقطع ارشد پایان نامه تحصیلی نگارش کرده است، باید در مقطع ارشد مدیریت برای بار دوم نگارش پروپوزال، اصول نگارشی و ویرایش  متن را تماما رعایت کند. در این مقطع اصلاحات فقط از نظر املاست نه نگارشی.

استفاده از کلمات دقیق، حتما و… بجای کلمات حدودا، شاید و…(بیان مطالب علمی با قطعیت) در مقطع ارشد مدیریت نیاز است. پس باید متن پروپوزال شامل مطالب علمی دقیق باشد.

در عین حال برای نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت از ارائه مطالبی که در مورد آن محققین به قطعیت و یک نتیجه کامل دست پیدا نکرده اند، خودداری کنید.

بیان مطالب علمی برای تمام مطالب

در زمان نوشتن پروپوزال ارشد مدیریت لازم است که تمام مطالب ارائه شده دارای یک منبع علمی باشند. ضمن اینکه باید منبع علمی آن در متن پروپوزال مورد اشاره قرار بگیرد.

گاهی نیاز است که برای انتخاب عنوان پروپوزال بیش از 80 یا 100منبع بررسی شود. در این صورت می توانید یک موضوع بکر، جذاب و موثر را انتخاب کنید.

نکته پایانی

اکنون شما می توانید به سوال چگونه پروپوزال ارشد مدیریت بنویسیم پاسخ دهید. اما فراموش نکنید برای انتخاب عنوان پروپوزال به سراغ موضوعات با منابع بیشتر بروید. زیرا در زمان نگارش پایان نامه ارشد مدیریت باید از منابع مختلف استفاده کنید. در صورت نبود رفرنس با مشکل روبرو می شوید.

  • ۹۹/۰۵/۳۰
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی