صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

پروپوزال، طرح یا برنامه ریزی برای انجام یک فعالیت است. از نظر هدف پروپوزال به طور کلی می توان انواع پروپوزال را به دو دسته پروپوزال علمی و پروپوزال کاری تقسیم کرد. البته شما می توانید بدون صرف وقت، برای سفارش پروپوزال ارشد و دکترا اقدام کنید.

ساختار پروپوزال کاری

در پروپوزال های کاری، هدف از ارائه پروپوزال طرح کردن فرآیند انجام یک کاراست. به همین دلیل لازم است در نحوه نوشتن پروپوزال بر روی قسمت های مربوط به فرآیند اجرایی تاکید بیشتر می شود.

ساختار پروپوزال ارشد

در پروپوزال های علمی، هدف از ارائه پروپوزال طرح کردن یک راه حل برای یک مسئله علمیاست، بنابراین در ساختار پروپوزال قسمت هایی مانند بیان مساله و پیشینه تحقیق بیشتر مورد مطالعه قرار می گیرند.

 بعد از تعیین هدف پروپوزال، نیاز است موضوع پروپوزال با توجه به زمینه کاری و یا تحقیقاتی مورد نظر تعیین شود. گام بعدی در نگارش پروپوزال، جمع آوری منابع مطالعاتی مرتبط با موضوعاست. برای نگارش پروپوزال کاری بیشتر از قراردادها، استانداردها و گزارشات عملی بهره گیری می شوددر صورتیکه برای نوشتن پروپوزال علمی از منابعی چون پایان نامه ها، مقالات علمی بیشتر استفاده می شود.

 

چگونه پروپوزال دکترا بنویسیم

 در قسمت بعدی ساختارپروپوزال باید تکمیل شود. اولین بخش از ساختار پروپوزال بیان مساله است. بیان مساله شامل ارائه مشکل و مساله اولیه به همراه راه حل برای حل آن و همینطور پارامترهای حل مساله و روش حل مسالهاست.

 در قسمت بعدی پیشینه تحقیق مورد اشاره قرار می گیرد، که در پروپوزال های علمی با استفاده از جستجوی مقالات علمی این بخش تکمیل می شود، و برای تکمیل این بخش در پروپوزال های کاری از گزارشات عملی استفاده می شود. در نوشتن روش تحقیق در پروپوزال های علمی از مقالات قبلی با روش مشابه استفاده می شود و در پروپوزال های کاری این بخش با توجه به فرآیند عملی در دسترس نگارش می شود.

زمانبندی در نوشتن پروپوزال

 

یک بخش مهم دیگر در تکمیل ساختار پروپوزال کاری، زمانبندی پروژهاست. معمولا در این بخش از یک گان چارت زمانی استفاده می شود و برای این منظور انجام پروژه به بخش های کوچکتر قابل ارزیابی تقسیم می شود و برای هر بخش یک برنامه زمانی مشخص می شود، همچنین منابع مختلف مورد نیاز برای هر بخش از پروژه را نیز می توان معین نمود که این منابع می تواند شامل ابزارآلات و ماشین ها، مواد اولیه، منابع مالی و منابع انسانی باشد.

برای ارائه پروپوزال های کاری برای عقد قرارداد با شرکت های معتبر نیاز است نتایج بخش زمانبندی پروژه با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری ارائه شود. برای این منظور معمولا از نرم افزارهایی مانند کامفار و یا ماکروسافت پروجکت استفاده می شود.

زمانبندی پروژه در پروپوزال های علمی مانند پروپوزال کاریاست با این تفاوت که در پروپوزال های علمی نیازی به ارائه جزئیات و یا استفاده از داده های نرم افزاری نمی باشد، ارائه یک جدول کافی است. بخش نهایی تکمیل ساختار پروپوزال ارائه منابع مطالعاتی نگارش پروپوزالاست.

منابع مورد نیاز برای نوشتن پروپوزال

 در پروپوزال های علمی سعی می شود بیشتر از مقالات آی اس آی به عنوان منابع مطالعاتی استفاده شود، این نوع مقالات اعتبار علمی بیشتری از مقالات کنفرانسی و علمی پژوهشی دارند. برای نگارش پروپوزال کاری از گزارشات عملی و گواهی های ثبت اختراع بیشتر استفاده می­شود، باید سعی شود از گزارشات رسمی ارائه شده در پروژه های صنعتی و علمی استفاده شود که اعتبار بیشتری دارند.

  • ۹۹/۰۶/۰۲
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی