صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

می دانستید اگر با راههای افزایش اعتماد به نفس آشنایی داشته باشید، چقدر زندگی خود را به جلو می اندازید؟ یکی از دلایلی که مانع لذت بردن از زندگی می شود، نداشتن عزت نفس است. همچنین زودرنج بودن بیش از حد هم از علائم کمبود اعتماد به نفس است. وقتی از انتقاد دیگران خیلی سریع ناراحت می شوید، یعنی از درون خود ناراحت هستید.

در ادامه ما سعی داریم به راه های افزایش اعتماد به نفس بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

خود را با اعتماد به نفس جلوه دهید

یکی از راهکار های افزایش اعتماد به نفس نشان دادن خود به عنوان فردی با اعتماد به نفس بالاست. برای این کار به سراغ زبان بدن بروید.زبان بدن هر کس نشان می دهد که آن فرد چقدر به خودش اطمینان دارد. از چهره ی بعضی آدم ها می شود فهمید که حتی خودشان هم خودشان را قبول ندارند!

بنابراین باید طوری خودتان را نشان بدهید که همه بدانند می توانید هر موقعیتی را مدیریت کنید و بر اوضاع کاملا مسلط هستید. اگر اعتماد به نفس را در ظاهرتان نشان بدهید و از زبان بدن تان به درستی استفاده کنید، نه تنها حس می کنید که از پس هر چیزی برمی آیید، بلکه دیدگاه دیگران هم نسبت به شما تغییر می کند و به توانایی هایتان اعتماد می کنند.

دست از مقایسه کردن بردارید

یکی از دلایل و شاید یکی از علائم کمبود اعتماد به نفس در خانم ها مقایسه کردن بیش از حد خود با دیگران باشد.

الگوهای فکری را که باعث می‌شوند به خودتان شک کنید یا بیش از حد به خودتان سخت بگیرید پیدا کنید. حالا تصور کنید دوست صمیمیتان دقیقا چنین مسیری را رفته و اکنون پا پس کشیده است. به او چه خواهید گفت؟ گاهی ما کسی را در زندگی تصور می کنیم که مدام در حال مقایسه خود با او هستیم.

یکی از راهکارهای افزایش اعتماد به نفس کنار گذاشتن این الگوهاست.

دست از سرزنش کردن خود بردارید

خودخوری و سرزنش فقط وقتی کارساز است که بتواند شما را از مسیر اشتباه برگرداند. اما وقتی بیش از حد شود، اعتماد به نفس را از شما می گیرد.

آیا وقتی کاری را به بهترین نحو انجام نمی‌دهید یا فرصتی را از دست می‌دهید، از دست خودتان عصبی می‌شوید؟ خودتان را سرزنش نکنید، چون باعث می‌شود احساس بدتری داشته باشید. در عوض کاملا با خودتان روراست باشید و پرسید که چه چیز از موقعیت به دست آورده و چه چیزهایی از دست داد‌ه‌اید. بر اساس این موازنه‌ی برد/باخت، دفعه‌ی بعد می‌توانید چه انتخاب متفاوتی داشته باشید؟

خود را در شرایط موفقیت تصور کنید

تجسم کردن آینده هم می‌تواند به بالا بردن اعتماد به نفس کمک زیادی کند. از این رو کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، نمی توانند به خود و موفقیت خود باور داشته باشند. کمتر به عمل می پردازند و در محدود دفعاتی که دست به عمل می زنند اغلب شکست می خورند. نکته ای که این افراد در شکست های خود در نظر نمی گیرند، نداشتن تصور در مورد آینده و هدف است.

تصور کردن آینده به شما احساس خوشاینده می دهد.

به ظاهر خود رسیدگی کنید

یکی دیگر از راه های افزایش اعتماد به نفس رسیدگی به سر و وضعتان است. برای این کار به پوست رنگ پریده خود رنگ بدهید.  با کرم های برنزه رنگ و ظاهر سالم تری به پوست رنگ پریده خود بدهید. لباس مرتب و اتوکشیده بر تن کنید. مقداری پول در کیف پولتان قرار دهید.

این کارها شاید کمی پیش پا افتاده و جزیی باشد، اما در بهبود وضعیت روحی تاثیر زیادی دارد.

 

  • ۹۹/۰۶/۰۲
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی