صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

  نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد برای دانشجویان دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری شباهت زیادی به هم دارد. براساس آئین نامه ارزیابی پایان نامه ارشد آزاد، دانشجویان کارشناسی ارشد باید از ترم سوم به بعد برای نوشتن پایان نامه اقدام کنند. براساس این آئین نامه حداکثر نمره از زمان شروع تا یک ترم تحصیلی بعد از دفاع پایان نامه 18 خواهد بود.

البته نمره ممکن است به دلیل سطح کیفی پایان نامه بالاتر هم شود. زمان مجاز برای ارائه پایان نامه ارشد آزاد حداکثر 6 ترم تحصیلی است. این مدت زمان با  محاسبه سنوات تحصیلی است.

در ادامه به بررسی نکاتی برای نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پرداخته می شود. اگر دانشجوی این دانشگاه هستید، می‌توانید این مطلب را تا انتها بخوانید. ساختار پایان نامه کارشناسی ارشد به صورت مرحله به مرحله ارائه شده است:

نوشتن چکیده در پایان نامه کارشناسی ارشد

یکی از نکته‌های مهم در نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نوشتن چکیده است. پایان نامه ارشد آزاد الزاما باید دارای چکیده به دو زبان فارسی و انگلیسی باشد. توجه داشته باشید که باید چکیده را حداکثر در 250 کلمه بنویسید. سپس در انتهای متن چکیده سه واژه کلیدی از تحقیق را بیاورید. این کلمات کلیدی بیشترین اهمیت و کاربرد را در پایان نامه دارند.

 شماره گذاری فرمول ها و روابط در پایان نامه

در نحوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد فرمول ها و هر رابطه باید با دو عدد شماره گذاری شود. در این صورت عدد اول نشانه شماره فصل است که مطلب در آن آورده می شود. عدد دوم، شماره فرمول و یا رابطه را در آن فصل نشان می دهد. این اعداد را باید با کمک یک خط تیره از هم جدا کنید. بهتر است در بخش فهرست مطالب، فهرست روابط و فرمول ها نیز بیاورید.

نحوه شماره گذاری صفحات در پایان نامه

یکی از قسمت‌های مهم در نحوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد ، شماره‌گذاری صفحات است. توجه داشته باشید که صفحات (بسم الله الرحمن الرحیم)، (تقدیم) و (تقدیر) شماره گذاری نمی شوند. بخش فهرست را هم باید با استفاده از حروف الفبای فارسی شماره گذاری کنید. سپس بخش های بعدی با اعداد ریاضی شماره گذاری می شوند.

نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

بخش بندی موضوعات نحوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد

در نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد باید حداکثر از سه بخش برای تقسیم بندی مطالب استفاده کنید. بخش اول نشان دهنده شماره فصل و بخش دوم نشان دهنده موضوع اصلی مورد بررسی در همان فصل است. سپس به سراغ بخش سوم بروید که عدد آن شماره موضوع فرعی را نشان می دهد.

توصیه پروژه دونی اینست که از از ارائه بخش های کوچکتر اجتناب کنید. این کار از گسستگی متن جلوگیری می کند. همچنین در حین نگارش پایان نامه پیوستگی مطالب حفظ می شود.

 

نحوه ارجاع مطالب پایان نامه به منابع

در نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ارجاع مطالب به منابع هم اهمیت زیادی دارد. درست مثل نوشتن پایان نامه برای دانشگاه سراسری شما به مجموعه ای از منابع نیاز دارید. اما باید هر مطلب را به منبع آن ارجاع دهید. در این صورت خواننده می داند که محتوا از کدام منبع گرفته شده است.

نحوه ارجاع مطلب داخل پایان نامه به یک منبع می تواند به دو شکل صورت بگیرد:

  • شکل اول: نام نویسنده را در داخل متن بیاورید. دو نقطه (:) را بگذارید و سپس سال انتشار مقاله یا کتاب را در مقابل نام نویسنده بنویسید.
  • شکل دوم: نام نویسنده را به همراه سال انتشار در یک پرانتز در انتهای مطلب بیاورید.

دقت داشته باشید حتی اگر یک خط کوتاه را از یک کتاب یا مقاله و پایان نامه نوشته اید، حتما نام منبع را ذکر کنید. در غیر این صورت مطلب شما سرقت ادبی خواهد بود.

نحوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد / نحوه ی نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد

 

  • ۹۹/۰۶/۰۷
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی