صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

برای نوشتن پایان نامه بخش نهایی فارغ التحصیلی هر دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. برای این کار ابتدا باید با مراحل انجام پایان نامه آشنا شوید. از آنجایی که نحوه نوشتن فصل های پایان نامه اهمیت زیادی دارد. برای این کار ابتد باید اطلاعات لازم کتابخانه ای و میدانی را جمع آوری کنید.

 

مراحل انجام پایان نامه در ارشد و دکترا

زمان انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتر بین یک یا دو ترم است. اولین گام در ارائه و نوشتن پایان­نامه کارشناسی ارشد، انتخاب موضوع است. بعد از انتخاب موضوع، قسمت بعدی نگارش پروپوزال کارشناسی ارشد است. این قسمت با توجه به فرمت دانشگاه مربوطه صورت می گیرد. در این مرحله باید گواهی تکراری نبودن عنوان پایان نامه را از پایگاههایی مانند سیدکا و ­ایرانداک دریافت کنید.

استفاده از نرم افزار برای ذخیره منابع

در مراحل انجام پایان نامه از همان ابتدا شروع کار، منابع را در یک نرم افزار مرتبط با جمع آوری منابع ذخیره کنید. برای این کار به سراغ نرم افزار اندنوت (End Note) بروید. با کمک این نرم افزار کاربردی می توانید به نوشتن فصل های پایان نامه سرعت بیشتری دهید. این نرم افزار قابلیت تطابق با ورژن های مختلف برنامه آفیس را هم دارد.

برای طی کردن مراحل انجام پایان نامه به چنین ابزارهایی نیاز دارید. با استفاده از این نرم افزار ها فهرست منابع را مشخص می کنید.

 

نوشتن نتیجه گیری یا خلاصه فصل

نوشتن مقدمه در مراحل انجام پایان نامه اهمیت زیادی دارد. شما باید برای همه فصل های پایان نامه یک مقدمه هم در نظر بگیرید. این قسمت خواننده را برای ورود به مطلب اصلی آماده می کند. همچنین باید پایان هر فصل پایان نامه یک بخش را به جمع بندی مطالب یا خلاصه مطلب اختصاص دهید.

نوشتن بخش جمع بندی یا خلاصه فصل یک دید کلی از آن فصل را به خواننده می دهد. معمولا بخش جمع بندی در پایان هر فصل کمتر از یک صفحه است.

  • ۹۹/۰۶/۱۳
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی