صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

نحوه نگارش و بخش های پروپوزال دکتری شباهت زیادی به پروپوزال در مقطع کارشناسی ارشد دارد. با این تفاوت که پروپوزال دکتری با توجه به عمیق تربودن مطالعات و تحقیقات دانشگاهی در این مقطع به نسبت مقطع ارشد نیاز است که به شکل مفصل تری به بیان مساله علمی مورد بحث بپردازد. چگونه پروپوزال دکترا بنویسیم ؟ نکاتی که لازم است برای نگارش پروپوزال دکتری  به آنها توجه ویژه نمود ، دراین ادامه ارائه شده اند.

 

1- انتخاب موضوع

برای انتخاب موضوع در مقطع دکتری نیاز است که موضوع به گونه ای باشد که از نوآوری و تازگی برخوردار باشد، و به نوعی نیاز است موضوع یک معضل و مساله مرز دانشی را تحت پوشش خود قراردهد .

 

 

 

2- جمع آوری اطلاعات علمی

برای نگارش پروپوزال دکتری لازم است تمام مطالعات علمی منتشر شده محور تخصصی موضوع حداقل تا5سال گذشته مورد بررسی قرار گیرند که این موضوع باعث می شود که هم خط مشی تحقیقات بعدی در پایان نامه مشخص شود و هم دیگر از انجام پژوهش با موضوع تکراری جلوگیری می کند.

 

3- تعیین روش کار

برای تعیین روش کار در پروپوزال نیاز است که با جمع آوری اطلاعات در مورد مقالات قبلی، یک نوآوری در این بخش برای ارائه روش کار تحقیق ارائه شود که تفاوت بسیاری با پژوهش های قبلی داشته باشد.

  • ۹۹/۰۶/۱۴
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی