صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

داده پایگاه سیویلیکا به عنوان مهمترین مرجع نشر مقالات کنفرانسهای ایران فعالیت می کند. علاوه بر کنفراسهای داخلی و یا بین المللی، تعداد زیادی از مجلات نیز عضو این پایگاه می باشند. هر فرد می تواند با ارائه یک آدرس پست الکترونیک عضو سیویلیکا شود. دانشگاههای معتبر کشور عضو سامانه سیویلیکا می باشند.

راهنمای استفاده از سیویلیکا کار سختی نیست. فقط کافیست با استفاده از ایمیل مخصوص دانشگاه می توان روزانه به 2 مقاله در سامانه سیویلیکا به شکل رایگان دسترسی داشت در غیر اینصورت هر فرد می تواند با تهیه اشتراک و پرداخت 2000 تومان به فایل پی دی اف مقالات نمایه شده دسترسی داشته باشد. در ادامه برای راهنمای استفاده از سیویلیکا، بخش های مختلف این سامانه معرفی می شوند.

1. کنفرانس های ایران

در این بخش کنفرانسهای داخلی و بین المللی نمایه شده در سیویلیکا مشخص شده اند، در مورد کنفرانسهای برگزار شده می توان به فایل مقالات پذیرش شده دسترسی داشت. در مورد کنفراسهایی که در آینده برگزار خواهند شد، زمان پذیرش مقالات، حوزه های تخصصی کنفرانس و.....مشخص شده اند. بعد از دریافت فایل مقالات نمایه شده در سیویلیکا تا 1 هفته می توان به اصل مقاله دسترسی مجدد پیدا کرد.

2. مجلات و ژورنال ها

در این بخش مقالات مجلات و ژورنال های عمومی و تخصصی نمایه شده، قابل دسترسی هستند. می توان علاوه بر عنوان مجله، با جستجوی حوزه تخصصی نیز به عنوان مجلات مرتبط دست پیدا کرد. در مورد مجلات هم مانند کنفرانسها، مقالات چاپ شده قابل دریافت هستند و همینطور زمان پذیرش مقالات برای شماره بعدی مشخص می باشد.

3. مقالات  IsI

این قسمت از سامانه سیویلیکا به اندازه دو قسمت قبلی کارآیی بالایی ندارد، زیرا تعداد و گستره مقالات نمایه شده در این بخش محدود می باشد، و برای دسترسی به مقالات IsI بهتر است از پایگاههای جستجوی مقالات IsI خارجی مانند اسکوپوس و ساینس دایرکت استفاده کرد.

  • ۹۹/۰۶/۱۹
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی