صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

برای کسب بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی شرایط گوناگونی وجود دارد. در مقطع لیسانس برای دریافت بورسیه تحصیلی بیشترین موارد دارای اهمیت نمره زبان و معدل دیپلم می باشد. نوشتن مقاله برای بورسیه در مقاطع تحصیلی بالاتر علاوه بر نمره آزمون معتبر زبان و معدل دوره تحصیلی قبلی، داشتن مقاله علمی می تواند شانس دریافت بورسیه را افزایش دهد.

در مقاطع دکتری و پسا دکتری در اکثر دانشگاههای معتبر دنیا بورسیه تحصیلی به زمینه های تحقیقاتی تعلق می گیرد، بنابراین داشتن مقالات ISI در ژورنال های با اعتبار بالا، کمک زیادی به دریافت بورسیه تحصیلی می کند. در ادامه مراحل نوشتن مقاله علمی برای بورسیه اشاره شده است.

 

 

 

1. یافتن زمینه تحقیقاتی برای مقاله ISI

برای نوشتن مقاله برای بورسیه ابتدا لازم است با مراجعه به فرصت های تحصیلی موجود و در دسترس با زمینه ی تحقیقاتی در دانشگاههای مورد نظر آشنایی پیدا کرد. در تعدادی از فرصت های تحصیلی مستقیما زمینه پژوهشی اعلام می شود و در تعدادی دیگر از بورسیه های تحصیلی باید با بررسی سوابق علمی اساتید در دانشگاه مورد نظر، زمینه تحقیقاتی مورد علاقه در آن مرکز علمی را یافت.

 

2. پیدا کردن موضوع برای مقاله ISI

برای این بخش لازم است پس از پیدا کردن زمینه پژوهشی، با بررسی حوزه تحقیقاتی در سایت های جستجوی مقالات علمی و مطالعه تعدادی از مقالات با زمینه مشترک، یک موضوع برای مقاله که دارای نوآوری در تحقیق مشخص کرد. موضوع تعیین شده باید به لیست تحقیقات قبلی دارای یک نوآوری و تغییرات در شیوه تحقیق باشد.

 

 

 

3. نگارش مقاله ISIودریافت اکسپت

پس از انتخاب موضوع مقاله، فرآیند نگارش آغاز می شود. فرآیند نگارش مقاله ISI شامل جمع آوری ومطالعه منابع علمی، تعیین روش تحقیق، انجام تحقیق عملی یا میدانی، جمع آوری نتایج و تحلیل آنها و در نهایت نوشتن مقاله می باشد. برای نگارش مقاله ISI نیاز است از کمک و راهنمایی اساتید دانشگاه و متخصصان صنعتی و عملی استفاده شود. در حوزه نگارش مقاله ISI ، مبحث جمع آوری نتایج و تحلیل صحیح نتایج با توجه به منابع اطلاعاتی دارای بیشترین اهمیت در پذیرش مقاله می باشد. بعد از نگارش مقاله ISI و اصلاح آن با توجه به نظر استاد راهنما، نیاز به استفاده از ترجمه تخصصی می باشد. در قسمت بعدی باید ژورنال های تخصصی و با اعتبار را مشخص کرد. بهتر است ژورنال هایی که دارای اعتبار بیشتری هستند در اولویت برای ارسال مقاله قرار گیرند.

بعد از ارسال مقاله و اصلاح ایرادات مطابق نظر داوران می توان با ارائه نسخه چاپ شده مقاله ISI شانس دریافت بورسیه تحصیلی را افزایش داد. مسلما با داشتن تعدا بیشتری مقالات ISI در ژورنال های معتبر، شانس دریافت بورسیه مخصوصا در مقاطع دکتری تخصصی و پسا دکتری افزایش پیدا می کند.

  • ۹۹/۰۶/۲۳
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی