صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

پایگاه ISC( ( Islamic world science citation center یا پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به عنوان معتبرترین مرجع مجلات علمی چاپ مقاله در کشورهای اسلامی به فعالیت می پردازد. دبیرخانه این پایگاه علمی در شهر شیراز واقع شده است. برای نمایه شدن مجلات داخلی نیاز است که ابتدا توسط کمیته علمی پایگاه استنادی مورد ارزیابی قرار گیرد.

برای شروع فرآیند ارزیابی ژورنال های چاپ مقاله نیاز است که مجلات دارای شرایط حداقلی مانند شماره شاپا، سایت مستقل، انتشار حداقل 3 شماره از نشریه، داشتن حداقل 24 مقاله در سال و داشتن حداقل 7 عضو هیئت تحریریه باشند، در ادامه بخش های مختلف پایگاه ISC معرفی می شود.

 

1. سامانه نشریات علمی

در این بخش می توان به عنوان نشریات نمایه شده در سامانه ISC دسترسی پیدا کرد. جستجو در این قسمت می تواند به صورت جستجو فهرست الفبایی، جستجو در عناوین و یا جستجو در موضوعات مجلات نمایه شده انجام شود. به روز رسانی عناوین نشریات معمولا به شکل سالانه انجام می شود. دسترسی به موضوعات نشریات تخصصی می تواند به عنوان یک منبع برای محققان برای دستیابی به فهرست مجلات در حوزه مورد نظر باشد. این بخش از جستجو به 5 زبان مختلف قابل انجام است.

 

2. فهرست مندرجات نشریات فارسی

در این قسمت می توان به مقالات چاپ شده در نشریات نمایه شده به زبان فارسی دسترسی پیدا کرد. این جستجو می تواند بر اساس سال انتشار، عنوان مقاله، نام نویسنده و کلمات کلیدی باشد. این بخش به محققان کمک می کند که بتوانند با بررسی سیر تحقیقات انجام شده در یک موضوع مشخص تحقیقات انجام شده و نتایج حاصله را با هم مقایسه کنند.

 

 

 

3. سامانه جامع ثبت و اطلاع رسانی همایش های معتبر

در این قسمت عناوین و فهرست همایش های در حال برگزاری که مقالات چاپ شده در آنها در پایگاه ISC شده، قابل دسترسی باشد. بدین ترتیب متقاضیان می توانند برای نمایه شدن مقاله خود در ISC یک کنفرانس و یا همایش تخصصی پیدا کنند و با ارسال مقاله خود برای آن همایش، مقاله خود را در ISC نمایه کنند. از نظر امتیاز پژوهشی در مقطع ارشد و دکتری نمایه شدن مقاله در پایگاه ISC نصف امتیاز نمایه شدن مقاله در ISI را دارد.

 

4. فهرست نشریات نامعتبر و جعلی

در این بخش نام و مشخصات مجلاتی که از اعتبار علمی لازم برخوردار نیستند، ارائه شده است. محققان با جستجوی نام ژورنالی که قصد ارسال مقاله را برای آن دارند در این بخش، می توانند به معتبر بودن یا نبودن آن آگاه شوند. البته این فهرست توسط موسسات گوناگون مانند وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به شکل سالیانه اعلام می شود که طبیعتا جامع ترین فهرست مربوط به فهرست اعلامی وزارت علوم می باشد و بهتر است به آن فهرست استناد شود.

 

 

 

5. جایگاه دانشگاهی کشور در سطح بین المللی

این قسمت با توجه به مقالات منتشر شده از محققان دارای وابستگی به مراکز تحقیقاتی داخلی جایگاه علمی کشور را به شکل سالیانه معرفی کرده است. طبق بررسی پروژه دونی در سه سال گذشته بیشترین تعداد مقالات نمایه شده در پایگاه استنادی جهان اسلام متعلق به دانشگاه تهران بوده است.

  • ۹۹/۰۶/۲۳
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی