صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

رشته ی روانشناسی به طور کلی یکی از رشته های دانشگاهی پر طرفدار می باشد. و همینطور دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته در مقاطع ارشد و دکتری تمایل زیادی دارند. رشته ی روانشناسی در مقطع ارشد دارای گرایش های بالینی، روانسنجی، سازمانی، بالینی کودک و نوجوان، اسلامی و تربیتی می باشد. نوشتن پایان نامه روانشناسی مثل سایر رشه هاست و کار سختی نیست. ما قصد داریم در ادامه به همین موضوع بپردازیم.

 

چطوری پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی را بنویسیم؟

پایان نامه روانشناسی مانند سایر رشته ها دارای پنج فصل مجزا می باشد. در مورد نگارش فصول اول و دوم پایان نامه روانشناسی فرآیند تحقیق مشابه رشته های دیگر است. در فصل اول مقدمه ای از فرآیند تحقیق و روش تحقیق به شکل خلاصه مورد اشاره قرار می گیرد. در حقیقت فصل اول پایان نامه شباهت زیادی با پروپوزال اولیه دارد.

در فصل دوم، ادبیات نظری تحقیق و پیشینه تحقیق ارائه می شود. نگارش فصل سوم پایان نامه روانشناسی به گونه ای است که فرآیند جمع آوری اطلاعات میدانی را معرفی می کند. چون در اکثر موضوعات پایان نامه روانشناسی از جمع آوری اطلاعات به شکل میدانی استفاده می شود. ابزار جمع آوری اطلاعات این پایان نامه ها پرسشنامه می باشد.

در فصل چهارم به ارائه نتایج پرسشنامه و تحلیل آنها پرداخته می شود. که معمولا تحلیل نتایج با استفاده از نرم افزارهای آماری مانند Spss، Lisrel، Eviews و....انجام می شود. فصل پنجم نیز به ارائه نتیجه گیری و پیشنهادات می پردازد. در ادامه موضوعات پیشنهادی برای برخی گرایش های رشته روانشناسی ارائه شده است.

1. روانشناسی بالینی

گرایش بالینی به بررسی انواع اختلالات روانی و عوامل موثر بر آن و شیوه های گوناگون درمانی می پردازد.

از حوزه های پژوهشی در گرایش بالینی می توان به تاثیر شبکه اجتماعی برسلامت روان، تاثیر مثبت اندیشی بر شادکامی، تاثیر مداخلات روانشناسی بر سلامت جنسی، ارزیابی ویژگی های روانشناسی در مشکلات بالینی اشاره کرد.

2. روانشناسی سازمانی

در گرایش روانشناسی سازمانی به بررسی عوامل موثر بر رفتار فرد در محیط کار پرداخته می شود. از حوزه های مورد علاقه محققان در این گرایش می توان تاثیر رفتار سازمانی مثبت گرای عملکرد، عوامل موثر بر بهداشت روانی کار، تاثیر شخصیت روی رفتار سازمانی را نام برد.

 

3. روانشناسی تربیتی

گرایش روانشناسی تربیتی به ارائه راهکار برای بهبود روابط در حوزه آموزش و تربیت می پردازد. از حوزه های تحقیقاتی در این گرایش می توان عوامل موثر بر بهبود روانشناسی مثبت نگر، تاثیر رابطه در خانواده بر مهارت آموزی، تاثیر واگذاری امتیازات برنامه ریزی درس به دانشگاهها بر عملکرد تربیتی را نام برد.

4. روانشناسی اسلامی

در قرآن از روانشناسی به عنوان علم رفتار انسان نام برده می شود. در پروژه دونی هم به طور مفصل به این موضوع پرداخته شده است. از زمینه های تحقیقاتی در این گرایش می توان به بررسی حقوق زوجین در اسلام، مقایسه نظریات رشد قرآنی در روانشناسی، بررسی شخصیت از دیدگاه غرب اشاره کرد.

  • ۹۹/۰۶/۲۵
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی