صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

رشته ها و گرایش های مختلف می توانند در نحوه نوشتن پایان نامه و فصول آن باهم تفاوت هایی داشته باشند. مطالب این مقاله به شکلی تنظیم شده است تا برای درصد زیادی از دانشجویان در رشته ها و گرایش های مختلف قابل استفاده باشد. برای نوشتن پایان نامه تضمینی استاندارد از 5 فصل اصلی تشکیل می شود که عبارتند از:

  • مقدمه

  • مروری بر پیشینه ی تحقیق

  • روش تحقیق

  • نتایج

  • بحث و پیشنهادات

 

 

 

روش تحقیق

در این بخش شما باید بیان کنید که از طریق چه ابزار و مکانیزمی می خواهید پایان نامه ی خود را انجام دهید و به نتیجه برسید:

اگر پایان نامه و پژوهش شما آزمایشگاهی و عملیاتی است و  کار آزمایشگاهی و عملیاتی انجام می دهید باید بیان کنید که از چه ابزار، مواد و مصالح، دستگاه و تجهیزاتی برای تحلیل، آنالیز و تولید اطلاعات و دیتا استفاده می کنید.

چنانچه هرگونه سوال یا درخواستی در زمینه نگارش پایان نامه گرایشهای حقوق دارید و یا حتی نیاز به هرگونه راهنمایی تلفنی دارید با واحد حقوق شرکت ایران داکیومنت تماس بگیرید. ما پس از سالها تجربه ارزنده؛ اکنون تمام معضلات موجود در راه نگارش پایان نامه شما را می دانیم و از انتخاب موضوع تا ارائه کار در جلسه دفاع؛ مشتاقانه پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم.

 

 

 

تصمیم گیری در مورد ساختار پایان نامه

ساختار همه پایان نامه ها یکسان نیست – در واقع ساختار تحقیق بستگی به موقعیت، رشته، موضوع و رویکرد شما دارد. به عنوان مثال، در حوزه علوم انسانی، پایان نامه بیشتر شبیه به یک مقاله طولانی است که با فصل هایی که حول موضوعات مختلف یا مطالعات موردی سازمان یافته اند، استدلالی کلی برای پشتیبانی از  ایده مرکزی ایجاد می کند. اما اگر تحقیقی تجربی در حوزه علوم یا علوم اجتماعی انجام شود، پایان نامه باید شامل همه عناصر زیر باشد. در بسیاری از موارد، هر بخش فصلی جداگانه خواهد بود، اما بعضی اوقات ممکن است فصل ها با هم ترکیب شوند. به عنوان مثال، در انواع خاصی از علوم اجتماعی کیفی، نتایج و بحث به جای دو فصل جدا، با هم ترکیب می شوند. همچنین ترتیب بخش ها می تواند بین رشته ها و کشورها متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی دانشگاه ها توصیه می کنند که نتیجه گیری قبل از بحث باشد. در صورت تردید در ساختار پایان نامه یا رساله خود، دستورالعمل های دانشکده خود را بررسی کرده و با استاد راهنمای خود مشورت کنید.

 

نوشتن قسمت تقدیر و تشکر

معمولاً این بخش از پایان نامه اختیاری است و فرصتی را برای شما فراهم می کند تا از همه کسانی که در نوشتن پایان نامه به شما کمک کردند تشکر کنید. این تشکر می تواند از استاد راهنما، شرکت کنندگان در تحقیق و دوستان یا خانواده حامی شما باشد.

  • ۹۹/۰۶/۲۸
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی