صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

یک تحقیق هرچقدر هم که مهم و جالب باشد چنانچه به صورت مناسب گزارش نشود نتیجه مطلوب حاصل از تحقیق را در بر نخواهد داشت و تنها نیمی از کار انجام گرفته است. برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و انتقال افکار و اطلاعات حاصل از تحقیق به دیگران باید برخی از اصولی رعایت شود.

کوشش های پژوهشی پژوهشگر با پایان یافتن تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده تمامی نمی شود. بلکه دانشجو باید مسئولیت نهایی دیگری بر عهده بگیرد. این مسئولیت عبارت است ای مطلع کردن اعضای جامعه از یافته های پژوهشی حاصل.به عبارت دیگر تلاشهای پژوهشگر با تهیه گزارش پژو هشی تمام نمی شود.

 

توجه به قدرت استدلال در نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد

اگر استدلال ها قوی نباشند، برای مثال کلمات تولید می شوند اما به نظر می رسد که هیچ فکر و پژوهشی پشت آن نیست. نداشتن اطلاعات در مورد پایان نامه و چگونگی انتقال آن به خواننده، اهمیت زیادی دارد.

هدف از نوشتن یک پایان نامه ارائه استدلالی است که قبلا ارائه نشده است و قانع کردن خواننده به معتبر بودن این استدلال. پس این سوالات پیش می آید که خوانندگان نیاز دارند چه چیزی را بدانند؟ و چرا نیاز دارند این اطلاعات را بدانند؟

توجه به ساختار پایان نامه ارشد

فرمت پایان نامه باید از ساختار استدلال پیروی کند. پایان نامه برای خدمت به استدلال به وجود می آید، پس الزاما نباید از عرف پیروی کند. اگرچه اگر پیروی نکنید، فرمت مقاله شما برای خوانندگان شفاف تر خواهد بود.

توجه به کیفیت نوشتاری و گرامری پایان نامه اهمیت زیادی دارد. در صورتی که نوشته ضعیف باشد، فهم آن را برای خوانندگان دشوارتر می کند.

توجه به قسمت املایی پایان نامه را دست کم نگیرید:

  • · از یک جهت: املای ضعیف مهم نیست، مگر اینکه روی معنی جمله تاثیر بگذارد.
  • · از جهت دیگر: اگر نوشته شما طوری به نظر برسد که شما حتی برای بازخوانی آن به خود زحمت نداده اید و به کار خود اهمیت نداده اید، چرا خواننده باید به کار شما اهمیت دهد؟
  • · از نرم افزارهای اصلاح املا استفاده کنید، اما آن ها نیز محدودیت هایی دارند.
  • از نظر ما املای ضعیف در مدارک حرفه ای آزار دهنده است و باعث از بین رفتن اعتبار پروژه هم می شود.
  • · پایان نامه شما چه چیزی را به خوانندگان انتقال می دهد؟ (نه فقط از لحاظ استدلالات بلکه از لحاظ ارائه)

اگرچه یک پایان نامه برای مفهوم آن نوشته می شود نه برای جزئیات سطحی، اما یک نوشته کیفیت بالا به چشم می آید، یا در ظاهری ترین سطح، یک استدلال ضعیف.

 

روش کار در نوشتن پایان نامه چیست؟

یک بخش مهم از پایان نامه به قسمت روش انجام کار اختصاص پیدا می کند. این قسمت که تفاوت نگارشی مقالات تئوری و عملی و انگلیسی نیز در این جز است. اگر پایان نامه در رشته ای باشد که بیشترین جز آن بخش عملی باشد، باید شما مراحل و روش کار خود را در آزمایشگاه و با ابزار آلات خاصی طی کنید.

از نظر پروژه دونی برای رشته های تئوری و عمومی (مثل رشته های علوم انسانی) که بخش عملی ندارند، باید یا با طرح پرسشنامه به هدف خود دست پیدا کنید. همچنین می توانید با مطالعه روش تحقیق در هر رشته منحصر به آن رشته را پیدا کنید.

فراموش نکنید بعد از اتمام روش تحقیق، باید بر روی داده های به دست آمده تجزیه و تحلیل انجام دهید. در انتها نوبت به بخش بحث و نتیجه گیری میرسد.

  • ۹۹/۰۷/۰۱
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی