صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

چاپ مقاله و روند برای بسیاری از دانشجویان جای سوال دارد. مجلات داخلی مجلات بسیار معتبری هستند که مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ، وزارات بهداشت ، درمان و آموزش و دانشگاه آزاد هستند. برخی از این مجلات به دلیل اعتبار بالای پژوهشی ، جز ژورنالهای معتبر ISI WOS  قرار دارند. در بسیاری از مواقع هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی هم جای سوال دارد.

از آنجایی که این مجلات، مورد توجه دانشگاه ها و اساتید هیئت علمی قرار دارند که بعضا دانشجویان را ملزم به چاپ مقالات علمی خود صرفا در مجلات داخلی می نمایند. این مجلات به چند بخش تقسیم بندی می شوند.

اعتبار مجلات داخلی چطور مشخص می شود؟

 معیار این تقسیم بندی درجه‌بندی است که توسط معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود. این وزارت خانه بالاترین درجه نشریات دانشگاهی را به مجلات  علمی پژوهشی اختصاص داده است  و درجه بعدی را به مجلات علمی ترویجی اختصاص داده است که نسبت به مجلات علمی پژوهشی در سطح پائین‌تری قرار دارد. نوع سوم نشریات نیز مجلات علمی تخصصی هستند .

چطور مقاله خود را برای چاپ آماده کنیم؟

برای آماده‌سازی مقالات خود برای ارسال به نشریات معتبر داخلی باید به این نکته دقت کنید که آیا اصول و فرمت نگارش قالب مقاله را رعایت کرده‌اید یا خیر.

رعایت اصولی که مجلات مختلف از شما می‌خواهند هم بسیار مهم است. اینجا بحث اصول ویرایشی و نگارشی به پیش می‌آید. یعنی باید ضمن دانستن قالب‌های مصوب و استانداردی که هر نوع نگارش مقاله دارد، به اصول ویراستاری‌کردن آنچه نگارش دانشجویان، محقق و پژوهشگر مشغول به نگارش مقالات خود هستند از رموز و اصول ویرایش خبر ندارند. یا نگارش درست را به زبان فارسی کاملا بلد نیستند. در اینجاست که نیاز به کمک‌گرفتن از مشاورانی خبره در این زمینه به وجود می‌آید.

برای چاپ مقالات در مجلات خارجی

به جز مقالاتی که به زبان فارسی تولید می‌شوند، مقالاتی که بناست وارد عرصه‌های بین‌المللی شوند و از سوی ژورنال‌های جهانی اکسپت (ACCEPT) یا پذیرش شوند، باید از مسیر ترجمه هم عبور کنند. یعنی اثرتان بعد از نگارش به فارسی یا در همان ابتدای فرایند نوشتن باید انگلیسی باشد.

 

برخی از نویسندگان، ابتدا نسخه فارسی مقاله را تهیه می‌کنند و بعد آن را انگلیسی می‌کنند. برخی هم از همان ابتدا اقدام به نگارش به زبان انگلیسی می‌کنند. در هر حال، هر یک از این روندها که مورد علاقه‌تان باشد، باید به زبان انگلیسی مسلط باشید.

مزایای مقالات علمی پژوهشی داخلی

ثبت مقالات علمی برای دانشجویان و اساتید کاربرد ها و مزایای ویژه ای دارد از جمله :

  • افزایش احتمال قبولی در مصاحبه دکتری در صورت ارائه مقاله علمی پژوهشی
  • اخذ نمره کامل در پایان نامه دوره کارشناسی ارشد
  • امکان استخدام در سازمان ها و موسسات دولتی
  • ارتقای رتبه هیئت علمی دانشگاه های
  • ارتقای رتبه از استاد یاری به استاد تمام دانشگاه و افزایش حقوق و مزایا

هزینه چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

با توجه به آنچه که در مقاله «چگونه مقاله خود را در مجلات چاپ کنیم» گفتیم نحوه ارسال مقالات علمی پژوهشی برای ژورنال ها کار ساده ای است؛ البته بعد از نوشتن و آماده کردن. اما اکسپت مقاله علمی پژوهشی و چاپ کار ساده ای نیست. باید اصلاحات لازم را روی مقاله انجام دهید. همچنین هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی را نیز پرداخت کنید.

  • ۹۹/۰۷/۰۲
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی