صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

موسسه ISI کمیته‌ای برای ارزیابی نشریات دارد؛ این کمیته در ارزیابی سالانه نشریه‌ها را برای ورود به ISI بررسی می‌کند؛ چگونگی چاپ نشریه، بین‌المللی بودن منابع، دارا بودن زبان انگلیسی، نحوه نوشتن مقاله، چاپ به موقع و جایگاه آن در کشور موردنظر و جهان از جمله مواردی است که بررسی شده و در صورت داشتن شرایط مورد نظر، ISI بودن مقاله تایید می‌شود. البته هزینه نوشتن مقاله isi سوالی است که برای اغلب دانشجویان و اساتید وجود دارد. براساس گفته برخی از کارشناسان هزینه نوشتن چنین مقاله ای بین 300 تا 400 دلار است. البته به اعتبار مجله موردنظر هم بستگی دارد.

 

 

برای چاپ مقاله isi چکار کنیم؟

بانک اطلاعات ISI مرکزی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف می باشد. شمار مجلات ISI ثابت نیست. یک مجله ممکن است در یک زمان٬ از مجلات ISI محسوب شود٬ اما به دلیل کاهش بار علمی٬ بعدا از لیست مجلات ISI کنار گذاشته شود. در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰۰ مجله٬ در لیست ISI قرار دارند. هر ساله ۲۰۰۰ مجله جدید مورد ارزیابی قرار می گیرد و حدود ده درصد آنها به لیست ISI اضافه می شوند.

هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISI یکسری مراحل ارزیابی را پشت سر می گذارد. ازجمله عوامل مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI ، کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله و جایگاه نشرآن است.

نکته مهم در نوشتن مقاله isi

از آنجا که هدف پژوهش پاسخ به سئوال هایی است که تا آن زمان دست کم از نظر محقق، پاسخی منطقی برای آن وجود نداشته است، هر پژوهش علمی باید از یک سو به منظور کشف دانش جدید، و از سوی دیگر، برای تکمیل دانش، صورت پذیرد. بنابراین هدف اصلی یک مقاله، کشف یا تکمیل دانش بشری است، نه تکرار دوباره آن با عبارات مختلف

جمع آوری اطلاعات در زمان نوشتن مقاله isi

قبل از شروع به نگارش مقاله isi و آشنایی با مراحل مقاله‌نویسی، ابتدا باید بدانید ارزش هر پژوهش علمی به داشتن ایده تازه و منحصربه‌فرد است. اگر مقاله شما در مورد موضوعی باشد که پیش از این مفصلا روی آن کار شده، قابلیت انتشار در مجلات isi را نخواهد داشت. پس هرگز کپی‌کاری نکنید و از عدم انتشار مقاله‌ای با موضوعیت مقاله خود اطمینان حاصل کنید.

 

چطور مجله isi را پیدا کنیم؟

بهترین راه پیدا کردن مجله isi مراجعه به سایت هایی نظیر تامسون است. زیرا همچنان که گفته شد٬ هم تعداد مجلات زیاد است و هم ISI محسوب شدن یک مجله ممکن است همیشگی نباشد.هر نشریه با هر امتیاز علمی در کشور چاپ شود اگر ضریب تأثیرش صفر باشد، در این پایگاه قرار نمی گیرد. متأسفانه، در حال حاضر تمامی نشریات ایرانی دارای ضریب تأثیر صفر بوده و جایی در این پایگاه ندارند.

برای اینکار می توانید از مشاوره های پروژه دونی هم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که مجله ای که شما انتخاب کرده اید حتما باید از نظر اعتبار مورد تایید باشد و از چندین مقاله isi مورد استناد واقع شده باشد . تا جای ممکن هدف شما باید انتخاب بالاترین ایمپکت فاکتور در بین مجلات ISI باشد اما در نظر داشته باشید که اگر موضوع مقاله شما منطقه ای باشد انتشار آن در مجلات بین المللی سخت خواهد شد در نهایت تنها راهی که به موفقیت مقاله خود پی خواهید برد نقل قول هایی است که به مقاله شما نوشته می شود ، پس مجله ای را انتخاب کنید که توسط افراد معتبر خوانده می شود چرا که آن افراد کسانی هستند که در مورد مقاله شما اظهار نظر خواهند کرد .

  • ۹۹/۰۷/۰۴
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی