صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

همانطور که یک محقق برای گسترش یافته های علمی خود باید به یافته های علمی محققان قبل از خود توجه کند، دیگران نیز باید بتوانند به یافته های تحقیقاتی وی دسترسی داشته و از آنها برای انجام فعالیت های علمی خود استفاده کنند. داده ها را سازماندهی کنید، سعی کنید آنها را ترمیم و تکمیل کنید. چگونه یک مقاله خوب بنویسیم؟ این سوالیست که برای اغلب دانشجویان وجود دارد.

 

چطور مقاله علمی بنویسیم؟

از مزایای مهم مقاله، مختصر و مفید بودن، به روز بودن و جامع بودن مقاله است. زیرا محقق می تواند نتیجه سالها تحقیق خود را در یک رساله، رساله، تحقیق یا حتی یک کتاب در یک مقاله علمی خلاصه کند تا سایر محققان با خواندن آن مقاله و در صورت لزوم بیشتر به همین منظور امروزه مجلات مختلفی در زمینه های مختلف علمی-پژوهشی منتشر می شوند و مقالات منتشر شده در آنها اطلاعات زیادی را در اختیار محققان قرار می دهند.

اجرای روش های تحقیق در مقاله نویسی

محققان باید با روش تدوین مقالات علمی آشنا باشند تا بتوانند با استفاده از روشهای صحیح، نتایج تحقیقات و مطالعات خود را به راحتی در قالب مقالات ارائه دهند. نوشتن مقاله مستلزم رعایت اصول در ابعاد مختلف محتوا، ساختار و نگارش است.

توجه به کیفیت محتوای مقاله

معیارهای محتوای یک مقاله یکی از مهمترین ابعاد یک مقاله کیفی است. این مقاله باید یافته های علمی، محتوای علمی و ارزش های مهم دانش بشری را گزارش کند و پیام مشخصی داشته باشد. بنابراین، قبل از تهیه مقاله، محقق باید از خود سوال کند که آیا مطالب وی آنقدر مهم است که انتشار آن قابل توجیه است؟

آیا دیگران از آن بهره مند می شوند؟ و اینکه آیا نتایج تحقیقات او بر کار آنها تأثیر می گذارد یا خیر. در اینجا برخی از اصول مهم و معیارهای محتوای تحقیقات علمی آورده شده است که توجه به آنها قبل از تهیه مقاله به بهبود کیفیت آن کمک می کند.

بیان اطلاعات علمی در مقاله

اگرچه آزمایش های علمی به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما اگر این نتایج با دیگران به اشتراک گذاشته شود، این آزمایشات برای جامعه علمی مثمر ثمر خواهد بود. مقاله تحقیق روشی برای تبادل اطلاعات و آگاهی دیگران از نتایج تحقیق است. مقاله روشی است برای جزئیات بیشتر اطلاعاتی که از طریق تحقیقات علمی جمع آوری کرده اید. شما می توانید از طریق یک مقاله علمی نظر خود را در مورد تحلیل و تفسیر داده های بدست آمده با دیگران در میان بگذارید. مقالات پرطرفدارتر مانند مقاله هایی علمی پژوهشی در این نقش بهتر عمل می کنند.

 

توجه به الگوها و استانداردها در مقاله نویسی

مراحل نوشتن مقاله برای یک مقاله علمی دارای الگوها و استانداردهای خاصی است که با سایر نوشته های علمی و غیر علمی متفاوت است. تسلط به زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط مناسب ضروری است تا گزارشات تحقیق با زبانی بدون ابهام و ساده در دسترس دیگران قرار گیرد. مقالات علمی باید به زبانی بسیار ساده، واضح و مختصر نوشته شوند تا خوانندگان با سوابق دانشگاهی و مطالعات مشابه نویسنده بتوانند به راحتی کار و نحوه انجام آزمایشات را درک کنند. آنها ممکن است بخواهند نتایج را بازسازی کنند یا تحقیقات را گسترش دهند

ساده سازی بهترین روش برای نوشتن مقاله است

به خاطر داشته باشید که روش های زیادی برای یادگیری قوانین مقاله نویسی و نوشتن مقاله ISI یا علمی پژوهشی وجود دارد، اما بهترین راه ساده ترین راه است! یعنی هرچه تحقیق و محتوای مقاله نوشته شده ساده تر و قابل فهم باشد، از جذابیت بیشتری برای مخاطب برخوردار است. اما این سادگی نباید به حدی باشد که اصطلاحات و جملات عامیانه شوند و فراتر از ماهیت علمی و تخصصی متن باشند. فراموش نکنید که سبک نوشتاری شما در جذب مخاطب بسیار موثر است. تحقیق، نگارش و مشاهده ساختار مقاله نویسی مقاله تنها نیمی از مراحلی است که باید برای نوشتن مقاله علمی پژوهشی برداشته شود و نیمی دیگر انتشار توسط مجلات معتبر علمی است.

 

چرا می خواهید مقاله را منتشر کنید (آیا قابل انتشار است)؟

در ابتدای تحقیق، هنگام تحقیق در مورد فرضیه های خود، باید به این فکر کنید که چرا می خواهید کار خود را منتشر کنید. سپس باید بررسی کنید که فرضیه ها، طرح ها یا آزمایشات قابل انتشار هستند. از خودتان بپرسید:

· آیا کار جدید و مهیجی انجام داده ام؟

· آیا کار من ارتباط مستقیمی با موضوع داغ فعلی دارد؟

· آیا راه حل هایی برای برخی از مسائل دشوار ارائه داده ام؟

اگر پاسخ همه سوالات "بله" باشد، می توانید شروع به نوشتن مقاله خود کنید. اگر پاسخ سوال "نه" است، بهترین کار این باشد که مقاله خود را برای یک موسسه انجام مقاله ارسال کنید. پروژه دونی یکی از این موسسات است و می تواند مشاوره های لازم را به شما بدهد.

  • ۹۹/۰۷/۰۹
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی