صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

اغلب ما همیشه از خود می پرسیم که چرا به همه برنامه های مختلفی که در طول روز برای آنها برنامه ریزی کرده ایم، نمی رسیم؟ دلیل ش چیه؟ جواب این بسیار ساده است. همه ما سخت در اشتباه هستیم زیرا کارها را اشتباه انجام می دهیم. مطالعات متعدد نشان می دهد که با کار کورکورانه به هیچ چیز نمی توان دست یافت و این نوع کار را نمی توان معیار موفقیت شغلی دانست. رازهای موفقیت در کسب و کار خیلی سخت نیستند. در واقع برای موفقیت در حرفه خود باید این مراحل را طی کنید:

خود را بشناسید

همانطور که گفته شد، خودشناسی بخشی مهم در کار است. شاید از خود بپرسید که آیا داشتن تخصص و چیزهای دیگر مهم نیست؟ قطعاً مهم است، اما ما می خواهیم به رضایت درونی برسیم، در غیر این صورت با تخصص می توانید کاری انجام دهید که اصلاً راضی نیستید. بنابراین قطعاً برای مراحل بعدی به تخصص احتیاج داریم. برای دستیابی به موفقیت شغلی، به مراحل شناخت خود برویم:

شناخت ارزش های خود

ارزشهای شما چیست و ارزشهای شما چیست؟ همه در طول زندگی خود در خانواده، مدرسه و اجتماع دارای ارزش هایی هستند. تقریباً تمام تصمیمات ما براساس اقدامات ما است. ارزشهایی مانند ایثار، امنیت و ماجراجویی می توانند روند تصمیم گیری شما را شکل دهند. شخصی که ارزشش امنیت و همراهی با خانواده است به سراغ یک کارمند می رود و شخصی که ماجراجو است به سمت کارآفرینی می رود.

شناخت باورها و اعتقادات

هر کس اعتقادات خاص خود را دارد. آنچه در مورد پول و ثروت اعتقاد دارید و اینکه آیا در مورد ثروتمند شدن احساس گناه می کنید یا نه اعتقادی است که می تواند سطح درآمد شما را تعیین کند. اعتقاد به این که کارآفرینی در جامعه امروز امکان پذیر نیست یکی دیگر از اعتقادات شماست. مفید یا بی فایده خواندن کتاب هنوز یک باور است. این یک باور محدود کننده است که شما از شکست می ترسید. اعتقادات به معنای تکرار موضوعی است که طی سالها در ذهن شما شکل گرفته است. خبر خوب این است که با تکرار و نگاه مثبت، می توانید باورهای قوی و ضعیف را با باورهای قوی جایگزین کنید. بنابراین باورهای خود را شناسایی کنید و برای بهبود آنها وقت بگذارید.

این کارها را هر روز صبح انجام دهید

برای برآورده کردن آرزوی موفقیت در کسب و کار این کارها را هر روز صبح انجام دهید:

· صبح را با انرژی مثبت شروع کنید.

· آغاز صبح چشم انداز کل روز شما را تعیین می کند.

· در ابتدای یک روز کاری، احساسات نقش مهم و پر رنگی دارند.

· اگر صبح بیدار شویم، صبح ناآرامی را شروع می کنیم، به عنوان مثال تلفن ما مرتباً زنگ می خورد، انواع پیام ها می رسد

· و ساعت زنگ دار بی وقفه زنگ می خورد و ما هنوز خواب آلود خواهیم بود و از ابتدای صبح با بی حوصلگی بلند می شویم.

· در طول روز، کسل و عصبی خواهیم شد و رفتار واکنشی خواهیم داشت.

· اما وقتی روز خود را با آرامش و آگاهی آغاز می کنیم، تمرکز و انجام کارها راحت تر می شود.

· باید سعی کنید ساعات اولیه روز خود را تا حد امکان با یک برنامه منظم شروع کنید.

· کارهای روزمره برای کنترل شرایط بسیار مفید است زیرا اضطراب و نگرانی را کاهش می دهد.

· بدانید چه زمانی باید بیدار شوید و سرحال باشید، ورزش کنید و یک صبحانه کامل بخورید.

 

در جلسات شرکت کنید

در نگاه اول ممکن است فکر کنید حضور در جلسات شرکت اتلاف وقت است زیرا بیشتر اوقات، هیچ کار مهمی در آن انجام نمی شود. معمولاً بیشتر افراد در جلسات شغلی صحبت نمی کنند و ساکت می نشینند یا به دیوار نگاه می کنند یا با تلفن همراه سر خود را گرم می کنند و فقط چند بار در جلسه کار می کنند. این ممکن است برای کارمندان متوسط ​​خیلی بد نباشد، اما سعی کنید برای موفقیت بیشتر درگیر بحث ها شوید زیرا هدف این نیست که متوسط ​​بمانید.

به تدریج از موانع پیش روی خود عبور کنید

بسیاری از اختراعات و اثرات منحصر به فرد با گذشت زمان و پس از شکستگی و درد طاقت فرسا به وجود آمده است. بنابراین ممکن است چالش های زیادی پیش روی شما باشد که منجر به پیروزی شود. یکی از رازهای موفقیت شغلی بلند شدن بعد از شکست است.

در روانشناسی، توانایی فرد در تبدیل سختی ها و شکست ها به رشد و رشد فکری، رشد پس از سانحه نامیده می شود.

نتایج مطالعات نشان می دهد که ناراحتی ها و دشواری ها باعث رشد فردی و تقویت روابط بین فردی، شغلی و صادقانه می شود. وقتی این دنیا را مکانی امن و قابل اعتماد نمی دانیم و تمام افکارمان خراب می شود، مجبور می شویم عقاید و ایده های خود را تغییر دهیم و هر فرصتی که به ما ارائه می شود مجبور می شود به شیوه ای جدید و با یک تغییر جدید شخص به همه بیایید به چیزها نگاه کنیم. این آغاز جدیدی است که در نهایت ما را به پیشرفت و موفقیت درازمدت می رساند.

  • ۹۹/۰۷/۱۰
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی