صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

در روند نوشتن پایان نامه ، نوشتن خلاصه ای از پایان نامه کارشناسی ارشد بسیار مهم است. این قسمت پس از اتمام اصلاحات استاد راهنما در مرحله نهایی انجام می شود. خلاصه مقالات پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا باید به زبان فارسی و انگلیسی نوشته شود. نحوه نوشتن چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد بسیار مهم است. در صورت بروز خطا در این قسمت ، ممکن است کل پایان نامه تحت تأثیر قرار گیرد.

به همین دلیل است که پس از اتمام کار دانشگاهی ، تأکید زیادی بر متن چکیده مقاله می شود. ترجمه چکیده مقاله توسط اساتید و داوران اصلاح می شود. چکیده مقاله نیز باید به درستی نوشته شود. سرپرست و قضات جلسه دفاع به خلاصه مقاله توجه زیادی دارند. به همین دلیل ، در ادامه ما در مورد چگونگی نوشتن و درج خلاصه بحث خواهیم کرد؟

 

چه قسمتهایی در چکیده پایان نامه آمده است؟

اگرچه خلاصه کوتاه است ، اما از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است. به همین دلیل ، شما باید ساختار آن را در نوشتن خلاصه پایان نامه کارشناسی ارشد دنبال کنید.

1. مقدمه و بیان مسئله

یکی از مهمترین قسمتها هنگام نوشتن خلاصه پایان نامه ، معرفی و بیان موضوع است. به طور کلی ، اولین سطرهای متن انتزاعی به بیان کلیات موضوع پایان نامه اختصاص یافته است. در این بخش ، باید س mainال اصلی تحقیق را ذکر کنیم که به دنبال پاسخ آن هستیم. در این بخش ، باید از افزودن محتوای اضافی و افزودن زیاد شاخ و برگ به مطالب خودداری کنید.

برای جمع بندی بهتر مسئله ، کافی است نکات اصلی را مستقیماً زیر خط بکشیم. معمولاً تمرکز روی نکات اصلی کافی است. به طوری که خواننده می تواند با مرور آن با کلیات تحقیق آشنا شود.

2. روش تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد

در قسمت دوم نوشتن خلاصه پایان نامه کارشناسی ارشد ، شما باید به روش تحقیق بپردازید. این بخش باید مختصر باشد. در این بخش ، شما باید روش تجزیه و تحلیل داده ها ، روش جمع آوری داده ها و مطالعه موردی را ذکر کنید.

اگر برای نوشتن پایان نامه خود از پرسشنامه استفاده کرده اید ، باید اعتبار و پایایی پرسشنامه را در این بخش بررسی کنید. خصوصیات مطالعات انتخاب شده برای این مطالعه نیز باید در نظر گرفته شود.

 

3. نتایج و نتیجه گیری ها

در قسمت سوم خلاصه پایان نامه کارشناسی ارشد ، شما باید نتایج و خلاصه ای کلی از نتایج تحقیق را ارائه دهید. به یاد داشته باشید که این بخش مهمترین قسمت خلاصه پایان نامه است.

هنگام نوشتن چگونگی نوشتن خلاصه پایان نامه کارشناسی ارشد در این بخش ، تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که نتایج اصلی تحقیق را نشان دهید. برای پاسخ به س questionsالات تحقیق استفاده می شود.

در قسمت آخر این بخش ، نتیجه گیری تحقیق را ارائه دهید. نتیجه گیری ارائه شده باید اهداف تحقیق را برآورده سازد. در عین حال ، می تواند میزان دستیابی به اهداف کلی تحقیق را بیان کند.

4- کلمات کلیدی را وارد کنید

این بخش را می توان در پایان خلاصه پایان نامه یافت. توجه داشته باشید که برای پایان نامه کارشناسی ارشد در این بخش ، بین 3 تا 8 کلمه کلیدی تحقیق قرار دهید. کلمات کلیدی عمدتا از روش تحقیق ، مطالعه موردی ، فرضیه های تحقیق یا اهداف تحقیق انتخاب می شوند.

  • ۹۹/۰۷/۱۱
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی