صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

مغز ما بدون شک بازیگوش ترین و سرزنده ترین قسمت بدن ماست. دلیل اصلی این امر محدوده نامحدود فعالیت مغز است. وقتی روی کاناپه خود نشسته اید، می توانید به فکر پایین رفتن در شانزه لیزه باشید، آینده را برای خود ترسیم کنید یا حتی به روزهای گذشته و کارهایی که می توانید انجام دهید و انجام ندهید فکر کنید.

ادامه این روند افزایش تمرکز و کنترل ذهن را متوقف می کند. بنابراین ما باید هرچه سریعتر تمرین کنیم تا تمرکز و کنترل ذهن را افزایش دهیم. ذهنی که تمرکز نداشته باشد قادر به انجام کاری خوب نیست و در نتیجه ، از مطالعه تا عملکرد ما در محل کار ، همه تحت تأثیر ناتوانی در تقویت ذهن ما قرار خواهند گرفت.

راه

ثبات و استقامت تا آخرین لحظه!

آره! موفقیت ارزشش را دارد و باید کمی بیشتر کار کنید. برای افزایش تمرکز و کنترل ذهن ، به اهداف کوتاه مدت خود تعیین کنید. به عنوان مثال ، تا زمانی که کار خود را تمام نکردید ، از جای خود بلند نشوید. اگر قبلاً گفته اید که تا ساعت 10 مقدار مشخصی کتاب می خوانید ، کارهای خود را به نصف نبرید.

در ساعات پربار مطالعه کنید

همه در یک ساعت مشخص از روز بهتر یاد می گیرند و چیزهای بیشتری می آموزند. مثلاً من صبح ها دروسم را بهتر می آموختم و اصلاً بیدار نبودم. بنابراین ساعات پرباری را شناسایی کرده و سخت ترین کار را در این ساعات انجام دهید. یافتن ساعات پربار روز باعث افزایش تمرکز هنگام مطالعه می شود.

 

جعبه ابزار کنترل ذهن شما

علت استرس و افکار آزار دهنده معمولاً این است که می خواهیم در نقطه B باشیم اما در نقطه A هستیم. به عنوان مثال ، شما می خواهید ماهانه X تومان درآمد کسب کنید ، اما آن را ندارید. شما دوست خود را می بینید که بسیار لال و بی کفایت بود و اکنون دکترای خود را گرفته است اما شما نتوانسته اید این کار را انجام دهید

شما یکی از اقوام خود را می بینید که به کشور دیگری مهاجرت کرده و اکنون در شبکه های اجتماعی پست می گذارد و به نظر می رسد زندگی بسیار خوب و خوشی دارد. شما به زندگی خود نگاه می کنید و چندان خوب به نظر نمی رسد.

اینها تنها چند نمونه از موقعیت هایی است که اکثر مردم در آن قرار می گیرند ، اما اگر این لیست را ادامه دهید ، بسیاری از موقعیت ها و افکار را پیدا خواهید کرد که مدام در ذهن شما هستند. ادامه این لیست را به شما واگذار می کنم ، اما به یاد داشته باشید که اولین قدم برای کنترل ذهن شما ، یافتن افکار ناتوان کننده ای است که بر عملکرد و تمرکز شما تأثیر می گذارند. بنابراین همین حالا یک مداد و یک کاغذ بردارید و افکار ناتوان کننده خود را یادداشت کنید.

مراقبه انجام دهید

صاف روی صندلی بنشینید ، سر خود را بالا آورده و شانه ها را به عقب بکشید. بازوی راست خود را تا سطح شانه بالا آورده و به سمت راست خود نشان دهید. به اطراف نگاه کنید ، سر خود را تکان دهید و نگاه خود را به انگشتان خود ثابت کنید.

هنگام انجام این کار دستان خود را کاملاً بی حرکت نگه دارید. این تمرین را با دست چپ تکرار کنید. وقتی می توانید دستان خود را کاملاً بی حرکت نگه دارید ، با هر بازو مدت زمان را به 10 دقیقه افزایش دهید.

راحت ترین حالت چرخاندن دست به سمت پایین است. اگر بتوانید به نوک انگشتان خود نگاه کنید ، می توانید تشخیص دهید که دست شما کاملاً بی حرکت است.

 

پیام های موبایل را چک نکنید

زنگ خوردن تلفن همراه ، صدای پیام ، لرزش یا زنگ هشدار می تواند به اندازه کافی حواس شما را پرت کند و شما را از تمرکز روی کارهایتان منحرف کند. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد که بیشتر حواس او را پرت می کنند ، اعلان های تلفنی ، برقراری تماس یا پیام کوتاه است.

یک تیم تحقیقاتی دریافت که حتی اگر این پیام ها کوتاه باشد ، ذهن افراد را به خود مشغول می کند. در حین کار ، آنها تمایل دارند که به موضوعات غیرمرتبط بیندیشند که انجام دو کار با هم باعث می شود نتیجه خوبی نداشته باشند.

سرانجام براساس نظر selfmade اگر می خواهید روی چیزی به درستی تمرکز کنید ، سعی کنید تلفن همراه خود را خاموش یا از دسترس خارج کنید.

  • ۹۹/۰۷/۱۹
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی