صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

برای نوشتن مقاله در سطح بین المللی ، باید با ساختار و قوانین نوشتن مقاله آشنا شویم. احتمالاً با عبارت "مقاله ISI" روبرو شده اید. همانطور که همه چیز با واحد اندازه گیری خود اندازه گیری می شود ، مقالات علمی نیز واحد اندازه گیری و اعتبار خود را دارند. ISI یکی از معیارهای ارزیابی مقاله در سراسر جهان است.

متقاضیانی که علاقه مند به سفارش نوشتن مقاله isi و چاپ آن در انستیتوی اطلاعات علمی هستند ، برای پذیرش باید از نکات و استانداردهای پایگاه داده ISI پیروی کنند. هدف از نگارش این مقاله ارائه راهنمایی و راهنمایی همه جانبه برای علاقه مندان به نوشتن مقاله ای مطابق با استانداردهای بین المللی و در نهایت انتشار آن در مجلات معتبر است. تا پایان این مقاله با ما باشید.

در حال حاضر ، تقریباً 20،000 ژورنال در لیست ISI قرار دارد و سالانه حدود 2000 ژورنال به این تعداد اضافه می شود.

 

مقاله ISI چیست؟

به دلیل نیاز به مرجع علمی معتبر یا مرکز نگهداری و تهیه مقالات علمی و پژوهشی ، اوژن گارفیلد در سال 1960 م instسسه اطلاعات علمی را به نام م Instituteسسه اطلاعات علمی تاسیس کرد که تحقیقاتی را با سطح علمی بالا منتشر و جمع آوری می کند. ، پیدا شد. این موسسه تقریباً سه دهه است که فعالیت می کند.

این مسسه در سال 1992 توسط م Instituteسسه علوم تامسون خریداری شد و به تامسون ISI معروف شد و اکنون بیشتر با عنوان م Scienceسسه علوم تامسون شناخته می شود. فعالیت موسسه ISI برای سنجش و ارزیابی مقالات علمی تخصصی است و به ملاکی برای بررسی اعتبار و ارزش علمی مقالات و تحقیقات تبدیل شده است. در واقع ، ISI یک پایگاه داده مرکزی برای ثبت و پوشش مهمترین مجلات علمی منتشر شده در جهان است و یکی از اهداف آن تبادل اطلاعات بین محققان مختلف است.

مقاله ISI چه برتری نسبت به سایر مقالات علمی دارد؟

همه مجلات علمی اقتدار خاص خود را دارند و انتشار مقاله در هر یک از مزایای آن برای محقق یا محقق خواهد بود. اما مقالات منتشر شده در مجله ISI به دلایل زیر دارای اعتبار بیشتری هستند.

  • ارائه مقاله بین المللی
  • مقاله را توسط داوران باتجربه و متخصص ارزیابی و قضاوت کنید
  • اثر بخشی مقاله ISI در آزمون دکتری و مصاحبه ارتقا

برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به ویژه در خارج از کشور ، دانشجویان ملزم به ارائه سند ISI هستند. علاوه بر این ، انتشار حداقل یک مقاله ISI باعث می شود CV نامزدها پربارتر شوند.

معیارهای تحقیق در مورد ISI یک مقاله چیست؟

مقاله "ISI کمیته ارزیابی نشریات دارد. کمیسیون در ارزیابی سالانه خود مجلات ورودی ISI را بررسی می کند. نحوه چاپ مجله ، منابع بین المللی ، داشتن انگلیسی ، نحوه نوشتن مقاله ، انتشار به موقع و جایگاه آن در کشور و جهان از جمله عناصری هستند که مورد مطالعه قرار می گیرند و در صورت احراز شرایط ISI مقاله تأیید می شود.

موسسه ISI همچنین پارامتری را به نام ضریب تأثیر در نظر می گیرد که براساس منابع ارائه شده به هر یک از مجلات علمی جهان محاسبه می شود. این اهمیت نشریات و مقالات را افزایش می دهد و توسط موسسه تامسون تعیین می شود.

نحوه نوشتن مقاله ISI

در حال حاضر ، بسیاری از وب سایت ها و دارالترجمه ها ادعای ارائه مقاله به ISI را دارند ، اما نمی توان به راحتی به آنها اعتماد کرد. زیرا نکته مهم درباره انتشارات ISI این است که ISI سالانه برای هر نشریه تغییر می کند ، به این معنی که یک انتشار می تواند برای یک سال در ISI باشد ، اما سال دیگر نه.

نکته دوم این است که بعضی اوقات مقالات ارسالی توسط این سایت ها و دارالترجمه ها ضریب تأثیر بسیار کمی دارند و هیچ ارزشی ندارند یا سال گذشته ضریب تأثیر بالایی داشتند اما امسال به صفر رسیدند.

یکی از اعضای استاد دانشگاه میگفت: بهترین راه برای شناسایی ISI داشتن یک مجله یا نشریه در وب سایت تامسون است. تمام نشریات ISI در وب سایت تامسون رویترز موجود است و می توانید ادعای مجله نسبت به ISI را بررسی کنید.

 

چگونه مقاله در ISI بنویسیم؟

برای نوشتن مقالات ISI یک چارچوب مشترک وجود دارد." هر مقاله ISI باید دارای عنوان ، معرفی نویسنده و اطلاعات تماس ، خلاصه ، کلمات کلیدی ، مقدمه ، متن (مبانی نظری ، روش تحقیق ، یافته ها ، نتیجه گیری و کتابشناسی) باشد.

"موضوعی که ISI هنگام نوشتن مقاله بر آن تأکید می کند و بیان آن برای آن مهم است بیان مطالب علمی به روشی ساده و پرهیز از اصطلاحات مختلف یا روزنامه نگاری است. به روشی منحصر به فرد.

مقاله ISI به هیچ وجه نباید کپی یا جعل شود ، در ایران مقاله به سه روش مختلف نوشته می شود ، اما ISI این را به هیچ وجه قبول نمی کند و مقاله ای را که قبلاً جدید است ، می پذیرد. وجود ندارد.

  • ۹۹/۰۷/۲۰
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی