صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

فصل دوم رساله تقریباً حجم زیادی از رساله را در بر می گیرد ، در واقع این فصل سنگ بنای پایان نامه است. هدف از نوشتن فصل دوم یک رساله معمولاً جمع آوری اطلاعاتی است که با مباحثی مانند "بررسی اصول تحقیق" ، "بررسی ادبیات" و "بررسی مبانی نظری تحقیق" آغاز می شود. گاهی دانشجویان این بخش را بیشتر می یابند قسمت ساده پایان نامه ، زیرا آنها فکر می کنند به راحتی اطلاعات و کلمات کلیدی را در اینترنت پیدا می کنند. در حالی که اهمیت و نحوه نوشتن فصل دوم پایان نامه سیار بیشتر از تصور غلط دانشجویان است.

نکاتی برای نوشتن فصل دوم پایان نامه

برای نوشتن بهتر فصل دوم پایان نامه ، باید نمونه هایی از پایان نامه هایی را که با نمرات خوب دفاع می شوند ، مطالعه کنیم و آنها را به خوبی دنبال کنیم. البته نگارش فصل دوم پایان نامه نیز به سبک نوشتاری شما بستگی دارد. بنابراین ، شما باید تمام استانداردهای نوشتن ، مانند علامت گذاری صحیح را دنبال کنید. نرم افزار Editor یکی از بهترین افزونه های Word برای این کار است. توصیه می کنیم از این افزونه استفاده کنید.

نکات مهم برای جمع آوری داده ها

قبل از نوشتن فصل دوم پایان نامه ، کارهای مقدماتی لازم باید انجام شود. اولین مورد این است که چند نمونه از پایان نامه های موفق را بخوانید تا دانش آموزان با اصول و روش های خوب آشنا شوند و سپس سبک نوشتاری مناسب را انتخاب کنند تا درنهایت بتوانند مطالب واضح و قابل فهم ارائه دهند و البته ، در این کار ، برای انطباق مراقبت کنید. قوانین و استانداردهای نوشتن بسیار مهم است و بهتر است از کمک متخصصان یا نرم افزارهای ویرایش استفاده کنید.

نکته بعدی این است که دانشجویان باید از استانداردهای دانشگاه محل تحصیل خود آگاهی داشته و این اصول را رعایت کنند. فصل دوم پایان نامه غالباً بزرگ است و معمولاً بین 20 تا 50 صفحه برای دانشجویان طول می کشد ، اما باید مراقب باشید تا در ورطه اغراق نیفتید ، ضمن حفظ انسجام ، قوام و طبقه بندی.

همچنین جمع آوری اطلاعات جدید و معتبر ضروری است ، که بهتر است از آنها هم از منابع آنلاین و هم از منابع کتابخانه ای مانند کتابها و مجلات فعلی استفاده شود. لازم به ذکر است که تازگی منابع پایان نامه باعث اعتبار آن می شود ، کارآیی موضوع پایان نامه را افزایش می دهد و صحت ساختار محتوا را تأیید می کند.

 

با در نظر گرفتن مبانی نظری

در این بخش ، ابتدا باید متغیرهای اصلی مطالعه مشخص شود ، سپس برای هر یک از متغیرها ، محتوا باید جداگانه تحت عنوان مبانی نظری نوشته شود. مبانی نظری مربوط به نظریه های حاکم بر هر یک از متغیرهای تحقیق است. این بدان معنی است که با ذکر نظریه های مختلفی که محققان قبلی در رابطه با متغیر ذکر کرده اند ، دلیل استفاده از هر یک از متغیرها مشخص خواهد شد. نظریه های موجود علاوه بر خود متغیر اصلی ، ممکن است به سایر متغیرهای مرتبط با تحقیق نیز مربوط باشد. هر یک از نظریه ها و نظریه ها را می توان در زیر فصل های جداگانه از یکدیگر جدا کرد.

  • ۹۹/۰۷/۲۴
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی