صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

عزت نفس در واقع چشم انداز ما از خودمان است. وقتی عزت نفس بالایی داشته باشیم، نسبت به خود و به طور کلی زندگی احساس مثبتی می کنیم و می توانیم بهتر با فراز و نشیب های زندگی کنار بیاییم. اما وقتی عزت نفس پایینی داشته باشیم، خود و زندگی خود را با روشی منفی و انتقادی می بینیم. ما همچنین احساس می کنیم توانایی کمتری در رسیدگی به چالش هایی که زندگی پیش روی ما قرار می دهد، داریم.

عزت نفس بالا برای توصیف احساس ارزش کلی فرد یا ارزشی که شخص برای خود قائل است، به کار می رود. به عبارت دیگر، عزت نفس یعنی اینکه چقدر برای خود ارزش قائل هستید و خود را دوست دارید.

عزت نفس یعنی آنچه در مورد خود فکر می کنید. به عنوان مثال، چگونه ظاهر، عقاید، احساسات و رفتار خود را ارزیابی می کنید؟

راه های افزایش عزت نفس

در اینجا چند روش برای افزایش عزت نفس وجود دارد:

مهارت خاصی کسب کنید

برای کسب مهارت تمرین زیادی لازم است. شایستگی و نظم حاصل از این تمرین، همراه با مزایای مهارت، می تواند احساس رضایت بیشتری در شما ایجاد کند. بنابراین، کسب مهارت در منطقه مورد نظر می تواند یکی از راه های تقویت اعتماد به نفس باشد.

به طور مداوم ورزش کنید

با ورزش از نظر جسمی، روحی و روانی احساس بهتری خواهید داشت. ورزش همچنین می تواند نقش مهمی در کنترل و کنترل سلامت شما داشته باشد. به همین دلیل ورزشکاران معمولاً از عزت نفس بالایی برخوردار هستند.

خودتان را همانطور که هستید بپذیرید

وقتی خود را همانطور که هستید بپذیرید و از انتظارات دیگران دور باشید، انرژی کمتری را صرف ایجاد یک "پرسونا" یا ماسکی می کنید که دیگران دوست دارند در شما ببینند.

اگر به جلب رضایت این و آن ادامه دهید ناگهان متوجه خواهید شد که زندگی شما رو به پایان است و شما هرگز خودتان نبوده اید. این یک فاجعه است.

اگر فکر می کنیم مشکلی با ما روبرو نیست، پذیرش آن و پیش بینی نکردن آن و سرزنش جامعه، والدین یا دیگران، اولین قدم به سوی تغییر را برای رشد شخصی برداشته ایم.

عزت نفس بالا تابعی از خود واقعی شماست، نه تلاش بی پایان شما برای فرار از خود واقعی برای جلب رضایت دیگران.

جملات مشخص را عاقلانه به کار ببرید

فلسفه استفاده از عبارات طبقه ای تکرار است و این تکرار باید به حدی باشد که راه نفوذ به ناخودآگاه را باز کند و سرانجام این جملات تأثیر خود را دارند.

اما بیشتر اوقات دیده می شود که فرد در میانه راه خسته می شود و علی رغم اینکه از این طریق به برخی از نتایج دست می یابد، تمایلی به ادامه این کار خسته کننده ندارد.

در واقع، تا زمانی که موضوعی را نپذیرید و مقاومت نکنید، احتمال تأثیر آن را کاهش می دهید، که در مورد جملات طبقه بندی نیز صدق می کند. بنابراین، اگر می خواهید جملات قوی را هوشمندانه به کار ببرید، باید طبق عقاید خود اقداماتی را سازمان دهید.

وقتی صحبت از بالا بردن عزت نفس شما می شود، استفاده از جملات قوی بسیار حساس تر خواهد بود زیرا شما مستقیماً با روان خود سر و کار دارید و باید خود را در معرض مواردی قرار دهید که ایمان شما را به جملاتی که استفاده می کنید افزایش می دهد.

مفهوم عزت نفس و فواید آن را درک کنید

براساس نظر خودساخته ممکن است دریابید که احساس ارزش خود را بر اساس چیزهایی تنظیم می کنید که به درد شما نمی خورند.

دانستن اینکه می توانید ایده ها و افکار خود را درباره چیزهایی که اعتماد به نفس خود را در آنها ایجاد کرده اید تغییر دهید، کمک زیادی به شما می کند. درست است که دیگر نمی توانید کارهای قدیمی را انجام دهید، اما در عوض می توانید به شخصی تبدیل شوید که می خواهید باشید.

بر افکار مثبت خود تمرکز کنید

برای داشتن عزت نفس بالا باید افکار منفی را از خود دور کنید. بیایید کمی به این افکار توجه کنیم. ما در طول زندگی خود این کارها را انجام داده ایم، این گفتمان را در درون خود تکرار می کنیم و اکنون فرض می کنیم که از این پس نمی خواهیم این کار را انجام دهیم، برعکس، ما فقط قدرتمند می خواهیم و نکات مثبت دیگران را می بینیم و آن را بیان می کنیم. در واقع، ما می خواهیم اختلافات خود را از اختلافات خود بپذیریم.

بنابراین، اگر کار چندانی با نقاط ضعف نداشته باشیم، جنبه های مثبت بیشتری را خواهیم دید و با این جنبه های مثبت طبیعتاً روابط خوبی بین خود برقرار خواهیم کرد، در حالی که نمی خواهیم جنبه های منفی را ببینیم و اکنون با مشکلات 100 درصدی روبرو هستیم. خوب.

مسئولیت پذیری باشید

افرادی که عزت نفس پایینی دارند از مسئولیت های جدید خودداری می کنند زیرا از شکست می ترسند. آنها فقط کارهایی را انجام می دهند که در آنها توانایی بالاتری دارند. یکی از راه های افزایش عزت نفس این است که بخواهید داوطلبانه مسئولیت برخی کارها را بپذیرید و اگر در این کار کوتاهی کردید، آن را بیان کنید و درباره شکست ها و ضعف های خود با دیگران صحبت کنید.

  • ۹۹/۰۷/۲۴
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی