صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

اگر متقاضی شغل هستید یا حتی زمانی برای مصاحبه شغلی خود تعیین کرده اید، چه کاری می توانید انجام دهید تا آنجا قرارداد ببندید و صندلی دم بلند را ترک کنید؟ در این مقاله سعی شده است احتمال شغل جدید شما افزایش یابد، همانطور که به چند لحظه مهم اشاره کردیم و شما را برای مصاحبه شغلی خود با کارفرمای بالقوه خود بیش از هر زمان دیگری آماده کنیم.

در ادامه به مواردی در مورد رازهای موفقیت در مصاحبه شغلی می‌پردازیم؟

 

چرا موفقیت در مصاحبه شغلی مهم است؟

مهمترین چیزی که همیشه کارفرما را آزار می دهد اشتباهاتی است که مرتکب می شوید. با این وجود، احتمالاً این نتایج منجر به نتایج خوبی خواهد شد. مهمترین نکته در این مرحله تلاش برای اطمینان دادن به کارفرما برای خلاص شدن از ترس ناخودآگاه است. برای اولین بار سعی کنید خود را به عنوان یک کارفرما معرفی کنید.

اگر مجبور باشید نیروی کار جدید استخدام کنید، بیشتر تحت فشار قرار می گیرید؟ گاهی ممکن است با تجربه خود بتوانید منبع نگرانی کارفرمای خود را پیدا کنید، اما اگر نمی توانید، باید حدس بزنید. متخصصان این حوزه می گویند که کارفرما بیشتر نگران این است که شما نتوانید تمام وظایفی را که به شما محول شده است انجام دهید. همه آنها نگران نباشند نقاط ضعف شما را فاش کنند. رازهای موفقیت شغلی عبارتند از:

پاسخ های خود را با توجه به سن مصاحبه کننده انتخاب کنید

با توجه به سن مصاحبه کننده و آنچه او می خواهد بشنود می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید (اما نه همه).

دکتر جان بیمولیدور و باربارا پاریس در کتاب مصاحبه خود می نویسند که بسته به نسلی که مصاحبه کننده به آن تعلق دارد، باید کمی متفاوت رفتار کنید. مشخصات وی به شرح زیر است:

مصاحبه های نسل (بین 20 تا 30): نمونه هایی کاملاً مستند از کارهای خود را برای نشان دادن چند وظیفه ارائه دهید.

مصاحبه های نسل (بین 30 تا 50): بر خلاقیت خود تمرکز کنید و ذکر کنید که چگونه برقراری تعادل بین کار و زندگی به موفقیت شما کمک می کند.

مصاحبه کنندگان نسل جنگ (بین 50 تا 70): نشان دهید که سخت کوش و قابل احترام به آنچه در طول سالها به دست آورده اید هستید.

مصاحبه برای نسل جوان (بین 70 تا 90): وفاداری و تعهد خود را نسبت به مشاغل قبلی ذکر کنید.

 

سوالات بالقوه مصاحبه شغلی را بررسی کنید

سوالاتی را که اغلب در مصاحبه شغلی پرسیده می شوند مطالعه کنید و پاسخ های خود را آماده کنید. کلید دیگر موفقیت در مصاحبه شغلی این است که بتوانید روند مصاحبه را پیش بینی کنید.

ابتدا، اگر سوالات مصاحبه به صورت گروهی یا رو در رو است، از مصاحبه کننده بپرسید. آیا با یک نفر یا چند روح مصاحبه می کنید؟ هدف شما باید اطمینان از این باشد که می توانید پاسخ های دقیق و روشنی به سوالات مطرح شده بدهید.

یک ابزار خوب برای اینکه بتوانید پاسخ ها را به خاطر بسپارید این است که پاسخ ها را به تاریخ تبدیل کرده و به او بگویید. لازم نیست پاسخ ها را بخاطر بسپارید و لازم نیست که حفظ کنید، اما باید اصول را بخاطر بسپارید و از تجربه بیان استفاده کنید.

از قبل آماده کنید

هر زمان شرح وظیفه لازم باشد، آماده ارائه مهارت ها و تجربیات خود هستید. موقعیت خود را در دانش کارفرما بعنوان شخصی با مجموعه مهارتها و مهارتهای خاص تثبیت کنید. کارفرمایان مشکلاتی دارند که باید توسط کارمندان با مهارت های خاص حل شود. در توصیف کارتهای خود به روش زیر موثر باشید. برخی از توانایی هایی که برای شما مفید است را ذکر کنید.

 

طبیعی رفتار کنید

به طور حتم می دانم که در مصاحبه شغلی، سوالاتی مطرح می شود که شناخت اجتماعی فرد را اندازه گیری می کند. اگرچه بسیاری از ما این دانش را برای هیچ چیز حل و فصل نمی کنیم، اما این به عنوان بخشی از روند استخدام و امکانات پذیرش شناخته می شود. این سوالات به صورت مقاله یا کتاب بصورت آنلاین یا چاپی در دسترس عموم قرار دارد، اما وقتی در انتقال و پیگیری آنها بسیار نزدیک هستیم، وقتی در جلسه ای شرکت می کنیم، همه پاسخ ها را می دانم. اما نحوه برخورد ما با سوالات و پرسش ها و همچنین نوع پاسخ ها می تواند ما را آزار دهد.

  • ۹۹/۰۷/۲۵
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی