انتشار مقالات در ژورنال های داخلی و خارجی یکی از موثرترین راه ها برای تقویت رزومه کاری و کاری شماست. در بین مجلات خارجی، مجلات JCR از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار هستند. اما دست کشیدن از تجربه این مجلات دشوار است. اما در بین مجلات محلی برخی از مجلات علمی پژوهشی وجود دارد. در سطح ژورنال های JCR قرار دارند. به همین دلیل، بسیاری از دانشمندان، دانشجویان و محققان تلاش می کنند.

البته هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی هم یکی از معضلات برای دانشجویان است. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

 

انتخاب مجله زیر برای چاپ مقالات در نسخه های محلی

به دنبال نگارش مقاله و رعایت قوانین نگارش مقاله، نویسنده سعی در انتشار نتایج تحقیقات خود دارد. برای چاپ مقاله در یک نسخه محلی، ابتدا باید یک مجله معتبر تأسیس کنید. برای شروع، مجلات مرتبط با رشته خود و مقالاتی را که در این مجلات خوانده اید لیست کنید. برای این منظور، می توانید به منابعی که استفاده کرده اید مراجعه کرده و ببینید که محققان دیگر در منطقه شما در کدام مجلات مقالات منتشر کرده اند. همچنین مجله هایی را که دوستان، همکاران و استادان شما در این مقاله منتشر کرده اند، یادداشت کنید. مجله هایی که به آنها برخورد می کنید، یکی یکی را مرور کنید و سپس یکی را انتخاب کنید. برای دیدن لیستی از کلیه مجلات علمی پژوهشی و مجلات توسعه علمی مورد تأیید وزارت علوم در منطقه خود، به لیست ژورنال های داخلی برای چاپ مقاله مراجعه کنید.

هزینه هایی که جستجوگران برای انتشار مقالات در مجلات دریافت می کنند:

هزینه های پردازش یک مورد خاص را هزینه پردازش یا هزینه حمل و نقل می نامند. در واقع، هزینه ای است که برخی از مجلات (از جمله مجلات محلی برای تحقیقات علمی) از نویسندگان دریافت می کنند، به طوری که مقاله مطابق با راهنمای ژورنال قالب بندی می شود تا در یک ژورنال چاپ شود. ارسال این هزینه به معنای پذیرش مقاله در آن ژورنال نیست.

هزینه دسترسی رایگان یا آزاد، هنگام پرداخت این هزینه، مقاله شما به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می گیرد و مجله هزینه دسترسی به این مقاله را از خوانندگان دریافت نمی کند. این گزینه شانس نقل قول را افزایش می دهد، زیرا همیشه دسترسی آسان به مقاله شما را امکان پذیر می کند.

هزینه های بررسی سریع بعضی اوقات برای پردازش مقالات تا 3 تا 6 ماه کسر می شود، در این صورت مجلات مقاله را برای مدت زمان کوتاه تری از طریق هزینه تسریع شده مرور می کنند. لطفا توجه داشته باشید که ارزیابی سریع به این معنی نیست که مقاله خود را در مجله دریافت خواهید کرد!

هزینه های انتشار گاهی اوقات مجلات پس از تأیید مقالات، هزینه جداگانه ای را برای چاپ مقاله پرداخت می کنند.

انتشار مقاله در یک مجله محلی می تواند به شما در تکمیل رزومه علمی و تخصصی خود کمک کند. اگر می خواهید برای مصاحبه شغلی در یکی از سازمانهای خود آماده شوید، ارائه مقالات منتشر شده می تواند تأثیر بسزایی در نظر کارفرما داشته باشد. مقالات در سازمانهای دولتی اهمیت فزاینده ای دارند. مطمئناً شما باید هزینه چاپ مقاله در یک مجله محلی را به عنوان روند کار تأمین کنید.

 

چاپ مقاله در یک مجله محلی چقدر طول می کشد؟

مبلغی که برای چاپ مقاله در یکی از مجلات محلی باید بپردازید، به نوع مجله و حوزه آموزش بستگی دارد. برخی از مجلات پس از مشورت با نویسنده اطلاعات بیشتری در مورد گلهای مقاله می خوانند. البته برخی از مجلات محلی هزینه کمتری دریافت می کنند. قابلیت اطمینان مجله برای چاپ مقاله بسیار مهم است.

هدف مجله از انتشار مقاله چیست؟

بسیاری از مجلات محلی در این سایت وجود دارند که مقالات کاندیداها (استادان و دانشجویان) را منتشر می کنند. پایایی این پایان نامه ها برابر نیست. جالب است بدانید که اگر مقاله خاصی اعتبار بیشتری داشته باشد، تأثیر بیشتری در CV شما خواهد داشت. چاپ مقاله در این نوع مجلات همیشه دشوارتر است.

 

به جز مقالات علمی پژوهشی در مجلات معتبر

براساس نظر پروژه دونی برای چاپ مقاله در معتبرترین مجلات باید مدت ها منتظر بمانید. پس از ارزیابی اولیه، مشکلات مقاله برای شما ارسال می شود. پس از آن شما باید این مشکلات را به طور کامل حل کنید. بخاطر داشته باشید که برای دریافت و دریافت مقاله باید مقاله ای کامل، صحیح و علمی بنویسید.

تمام کپی برداری ها در مقاله منجر به اخراج وی خواهد شد. بنابراین دیگر نمی توانید مقاله ای در این مجله منتشر کنید. نکته مهم دیگر در مورد هزینه هایی که برای چاپ مقاله باید بپردازید، زمان دریافت و چاپ است. در واقع، شما نباید مالیات دریافت کنید، زیرا مقاله شما پذیرفته نمی شود.