صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

چگونه مثبت اندیش باشیم ؟ این سوالیست که اغلب ما از خود یا دیگران می پرسیم. بسیاری از ما به دلیل مشغله های زیاد کاری و مسئولیت هایی در زندگی احساس خستگی، کلافگی و استرس زیادی می کنیم و در نتیجه خیلی راحت به مسائل منفی توجه می کنیم و افکار منفی به درون مغز راه پیدا می کنند.

شما تنها زمانی خوشبختی را احساس می کنید و از زندگی خود لذت می برید که بتوانید در هر شرایطی با دید مثبت به مسائل نگاه کنید. نگرش شما فقط و فقط به خودتان بستگی دارد و هیچ عامل دیگری نمی تواند شما را وادار کند بدبین باشید. قدرت مثبت اندیشی یک زندگی را به طور کلی متحول کند.

بهترین تکنیک های مثبت اندیشی عبارتند از:

هنگام صحبت تنها از واژه‌های مثبت استفاده کنید

اگر مدام به خودتان بگویید «نمی‌توانم»، خودتان را متقاعد می‌کنید که واقعا ناتوان هستید. به خودتان بگویید به خوبی از عهده‌ی کارها برمی‌آیید یا دست‌کم همه‌ی تلاش‌تان را می‌کنید. هنگامی که روحیه‌تان ضعیف است اجازه ندهید افکار و احساسات منفی آزارتان بدهند. حتی تنها برای چند ساعت در روز افکار منفی را از خودتان دور کنید و فقط روی جوانب مثبت زندگی‌تان تمرکز کنید.

 

با افراد مثبت اندیش تعامل داشته باشید

یکی از تکنیک های مثبت اندیشی داشتن ارتباط با افراد مثبت نگر است. بنابراین اولین چیزی که نیاز دارید این است که دوستان و اطرافیان خود را تغییر دهید. اگر با افراد منفی باف همراه هستید به خاطر داشته باشید که منفی بافی مانند عفونت و مسری است. پس یکی از نکات مهم در مثبت اندیش شدن این است که افراد مثبت اندیش را بیابیم و ببینید که آن‌ها همواره لبخند به لب دارند و می‌توانند به دل‌ها راه یابند.

پذیرش مشکلات و حل آن‌ها

یکی از راه‌های تقویت قدرت مثبت اندیشی پذیرش مشکل و سپس حل آنست. پیش از آن که به حل مشکلات بپردازید لازم است آن‌ها را بپذیرید و از آن‌ها فرار نکنید. در صورتی که توانایی کنترل افکار خود را ندارید و به دنبال آن چالش‌هایی را در ارتباط با دیگران، شاد بودن، تصمیم‌گیری و به طور کلی انجام کارها تجربه می‌کنید، بهتر است بپذیرید که خودتان منشأ این مشکلات هستید و مشکلات درونی خود را قبول کنید. زمانی که کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و مدام از شرایط زندگی گلایه نکنید، موفق خواهید شد تا به حل تعارضات بپردازید.

 

برای سخت ترین لحظات به دنبال طنز باشید

این تجربه را از خودتان دریغ نکنید که در تاریک‌ترین موقعیت‌های زندگی نیز به دنبال یک طنز باشید. به خودتان یادآوری کنید این اتفاق ناخوشایند، انتهای خوبی خواهد داشت و سعی کنید مثل یک لطیفه‌ی خنده دار به آن بخندید. جدی نگیرید. آن روی مضحک چیزهای جدی را نگاه کنید نه آن روی تاریکش را. مثلا به شما می‌گویند اخراج شدید، به این فکر کنید که چه شغل مسخره‌ای بود و شروع کنید به دیدن مضحک‌ترین قسمتهای آن شغل. سپس به یک شغل دیگر فکر کنید که قرار است در آینده داشته باشید.

با خندیدن، ذهن شما رها می‌شود و با یک ذهن باز، بهتر می‌توانید فکر کنید و شغل مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید تا با یک ذهن آشفته.

 

عامل انگیزه خود را کشف کنید

یکی دیگر از تکنیک های مثبت اندیشی کشف دلیل انگیزه است. پس باید در جست‌وجوی چیزهایی باشید که به شما انگیزه‌ی تلاش و کوشش می‌دهد. فکر کنید که در گذشته چه چیزهایی به شما انگیزه داده است تا تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید و به دنبال اهداف‌تان بروید. زمانی که بتوانید به خودتان برای یک هدف انگیزه بدهید، باعث می‌شود سریع‌تر در مسیرتان حرکت کنید و در نهایت موجب خواهد شد که موفقیت‌های بیشتری به دست آورید.

  • ۹۹/۰۸/۱۰
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی