صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

بیشتر ما ایرانی ها در زندگی تلاش می کنیم که با پس انداز و کار زندگی راحتی برای خود و خانواده مان بسازیم. اما هیچ گاه به آنچه که می خواهیم نمی رسیم و نمی توانیم نیازها را آنطور که دلمان می خواهد برطرف کنید. در بسیاری مواقع هم با شکست روبرو می شویم. یکی از دلایل عملی نشدن این آرزو نداشتن تفکر درست است. زیرا با شیوه پولدار شدن آشنایی نداریم. باید بدانید راه های پولدار شدن و کسب در آمد زیاد مشکل نیست، بلکه ما صبور نیستیم.

برای اینکه در شغلتان به ثروت برسید این راه ها را به شما توصیه می کنیم.

تفکر سیستمی داشته باشید

تفکر سیستمی یکی از فاکتور‌هایی است که تقریبا همه افراد ثروتمند و موفق آن را داشته اند. تفکر سیستمی عبارت است از مهارتی که باعث نگاه تیزبینانه نسبت به پدیده‌های کوچکی است که در اطراف ما رخ می‌دهند. اینکه از این پدیده‌ها نکته‌هایی را استخراج کنیم و آن‌ها را در زمینه بهبود وضعیت فعلی خرج کنیم یکی از مهمترین فاکتور‌هایی جذب ثروت سریع است.

افراد ثروتمند به نکات ریز و درشت توجه خاصی می‌کنند آنان می‌دانند که کوچک و یا بزرگی نکته اهمیت چندانی ندارد، زیرا گاهی اوقات یک نکته بسیار بسیار کوچک چنان کمکی به ما میکند که هزاران نکته و نصیحت بزرگ ما را به آن نمی‌رساند.

طبق اصل پارتو ۲۰ درصد از کار‌های ما ۸۰ درصد موفقیت ما را تشکیل میدهد و ۸۰ درصد مشکلات ما نتیجه ۲۰ درصد از کار‌های ما است. این دقیقا همان چیزی است که ثروتمندان می‌دانند آن‌ها می‌دانند که یک نکته و یا یک مسئله کوچک می‌تواند آن‌ها را چندین گام به جلو پرتاب کند.

ذخیره سازی پول

این بدان معنا نیست که پولهای اضافی خود را جمع و ذخیره کنید بلکه قانون اصلی این نخریدن لوازم اضافه و جلوگیری از ولخرجی است. یعنی زمانی که به بیرون از خانه میروید و در محل عبور خود به فروشگاه کفش و یا عطر فروشی میرسید آن را ندید گرفته و از کنارش بی توجه عبورکنید.

نکته ساده و البته مهم دیگر ذخیره کردن پولهای خورد است برای خود قلکی تهیه کرده و مختص پولهای با ارزش پایین تر قرار دهید بعد از مدتی خواهید دی که چقدر کمک کننده است و یا اگر پول درشت دارید تا حد امکان آن را خورد نکنید تا بستر خرج کردن آن فراهم نشود.

یکی از راه های پولدار شدن این نیست که هر چیز ارزانی را دیدید فورا آن را بخرید. بلکه باید به آن نیاز داشته باشید. در غیر این صورت مجبورید آن را در آینده با قیمت کمتر بفروشید.

بدانید کی بفروشید!

یک بار، زمانی که وارن بافت (یکی از ثروتمندان جهان) نوجوان بود، به تماشای یک مسابقه رفت. او در مسابقه شرط بندی کرد و پولش را از دست داد. برای پرداخت جریمه‌های خود، او در مسابقه دیگری شرط‌بندی کرد. این بار هم تمام پول خود را باخت! او یک هفته بیمار شد و درآمد زیادی را از دست داد. اما او از این باخت ها درس بزرگی گرفت. او دانست که چه زمانی از یک معامله باید خارج شود، نه این که با پیروی از احساسات دوباره و دوباره بازی کرده و ببازد.

با « خسیس بودن » ثروتمند شوید

در کتاب «پدر پولدار پدر بی پول» خسیس بودن یکی از روش‌هایی بود که خون پدر پولدار را به جوش می‌آورد. او می‌گفت: « مشکل خسیس‌هایی که ثروتمند می‌شوند، این است که همواره خسیس باقی می‌مانند. دنیا از ثروتمندان خسیس متنفر است. به همین دلیل مردم از شخصیت اسکروچ در داستان مشهور چارلز دیکنز به نام سرود کریسمس، نفرت داشتند. پدر پولدار می‌گفت : « افراد ثروتمندی هم چون اسکروچ ثروتمندان را بدنام کرده‌اند. فقیرانه زندگی کردن و فقیرانه مردن، یک تراژدی است؛ اما فقیرانه زندگی کردن و ثروتمند مردن، دیوانگی است. »

پس از اینکه آرام می‌شد، می‌گفت : « من فکر می‌کنم، « پول » یعنی « لذت بردن » بنابراین سخت کار می‌کنم، پولم سخت کار می‌کند و من از میوه‌های کارم لذت می‌برم.»

داستان های زیادی در این مورد هست که همه مان آنها راشنیده ایم؛ افرادی که مدام در حال مال اندوزی هستند، همیشه برای خرید ارزان ترین چیز ها به خودشان عذاب می دهند تا شاید بتوانند پول بیشتری پس انداز کنند.

جالب اینجاست که با داشتن پول زیاد باز هم به خودشان سختی می دهند، درست مانند یک انسان فقیر زندگی می کنند ... که این زندگی واقعا حماقت محض است. اما فراموش نکنیم هر چی باشد آنها از این روش برای پولدار شدن استفاده می کنند و باعث شده پولدار شوند.

دانش آکادمیک فرا بگیرید

برای موفقیت در کسب و کار باید با جدیدترین مهارتها آشنا شوید. مهم نیست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصیل در مقطع دوره فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت نام در یک دوره آموزشی بدان دست یافته باشید.

بلکه باید دانش فیلد مطلوب کاری خود را در حد قابل قبولی داشته باشید. حتی مواردی که رویکرد کاملا تئوریک دارند، در بعضی مواقع در پروژه‌های واقعی به کمک شما آمده و باعث تمایز شما از سایر همکاران‌تان می‌شود. در ضمن، هنگام استخدام نیز رزومه علمی شما تاثیر بهتری از سوابق نامعلوم و حتی غیرمعتبر کاری در نزد کار فرما خواهد داشت.

  • ۹۹/۰۸/۱۰
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی