صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

معمولا درک موفقیت شما با افراد دیگر متفاوت باشد. برای مثال ممکن است شما موفقیت را در خوشحالی و دوست‌تان موفقیت را در ثروت ببیند. امروزه اکثر مردم جامعه و اطرافیان از موفقیت صحبت می‌کنند. در واقع موفقیت یک انگیزه برای ادامه زندگی است.

افراد جامعه می‌خواهند در کار مشخصی موفق شوند. با این حال ممکن است خواسته آنان تنها یک رویای دست نیافتنی در ذهن‌شان باقی بماند. چرا که این افراد راز موفقیت را نمی‌دانند و مسیر درست را نمی‌شناسند. آنان باید و نبایدهای دستیابی به موفیت را نمی‌دانند.

هر شخصی در رسیدن به موفقیت با فراز و نشیب‌ها و چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود که اگر راه درست مواجه شدن و پشت سر گذاشتن آن‌ها را بداند، این چالش‌ها نمی‌توانند مانعی برای رسیدن به موفقیت فرد باشند. در ادامه به اصول رسیدن به موفقیت و نحوه‌ی مواجهه با مشکلات این مسیر پرداخته شده است.

 

رازهای رسیدن به موفقیت در کسب و کار عبارتند از:

مطالعه کنید

تمام افراد موفق به مطالعه کردن عادت دارند. با مطالعه می توانید به معلومات خود بیافزایید. پس هر هفته برای خود برنامه ریزی مطالعاتی داشته باشید. برنامه بریزید و هر روز چند صفحه یا یک بخش از کتابی را بخوانید. البته می توانید در هنگام ترافیک و در مسیر رسیدن به سرکار به کتاب های صوتی گوش دهید. بیل گیتس یک کتاب خوان حرفه ای است که هر ساله بیش از 50 جلد کتاب می خواند و مطالعه را عامل اصلی پیشرفت خود تلقی می کند.

زمان را از دست ندهید

برای زمان ارزش قائل شوید و آن را با هیچ چیز عوض نکنید. موفقیت هر کسی در تحقق اهداف و آرزوهایش، تا حدود زیادی به استفاده مؤثر از وقت بستگی دارد. پس، با کنترل وقت خویش می‌توان رسیدن به اهداف را سرعت بخشید.

 

همین حالا اولین قدم را بردارید

زمانی که می‌خواهید به چیزی مهم دست یابید، اولین گام این است که بدون ترس و حتی با اعتماد‌به‌نفس بالا جلو بروید. وقتی که جرأت برداشتن اولین گام را داشته باشید، اضطراب و ترس‌تان از بین می‌رود. افرادی که با اعتماد‌به‌نفس و سریع به سراغ اولین گام می‌روند، قوی‌تر از بقیه نیستند، بلکه آموخته‌اند که این کار منجر به نتایجی فوق‌العاده می‌شود. آنها می‌دانند که ترس از شروع، همواره وجود دارد و طفره رفتن فقط رنج و عذاب‌شان را طولانی‌تر می‌کند.

افزایش اعتماد به نفس

یکی دیگر از راه های رسیدن به موفقیت تقویت روحیه خودباوری است. اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و توانایی‌هایتان است و درست همان موقعی که همه چیز به‌ هم می‌ریزد، می‌تواند به فریادتان برسد و به شما کمک کند تا در برابر مشکلات‌تان قوی باشید.

بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای تقویت اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.

 

مثبت اندیشی را تمرین کنید

برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار باید افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید، زیرا افکار مثبت یکی از عوامل موثر بر موفقیت در زندگی محسوب می‌شود. وقتی ​ افکار منفی به سراغتان آمد و ذهنتان را درگیر خود کرد، یک نفس عمیق بکشید و سپس با آرامش به موضوعات خوب و امیدبخش فکر کنید، زیرا ​ افکار منفی مانع رسیدن شما به اهدافتان می‌شود.

اگر بتوانید بر افکارتان مسلط شوید، آن وقت می‌توانید با روحیه‌ای مناسب و خوب به هدف‌تان در زندگی دست یابید. موفقیت ما در زندگی به نوع تفکر و نیز نگرش ما بستگی دارد. پس همیشه مثبت فکر کنید و شاد باشید، زیرا لحظه‌ها در گذرند.

 

وقت تان برای شبکه های اجتماعی صرف نکنید

یکی از راه های موفقیت شغلی فاصله گرفتن از گوشی همراه است. خاموش کردن تلفن همراه و وسایل الکترونیکی تاثیر زیادی برای بهبود خواب دارند. دکتر چارلز چیسلر استاد دانشگاه هاروارد آمریکا بر این باور است که نور آزاد شده از صفحه تلفن‌های همراه باعث فرستادن پیام‌هایی به ذهن ما می‌شود که ذهن ما را فعال نگاه می‌دارد و باعث می‌شود تا دستور آزادسازی مواد شیمیایی به هنگام خواب در بدن به تعویق بیفتد و برای خواب ما مشکل آفرین می‌شود.

اگر می‌خواهید شب‌ها راحت و آسوده بخوابید تلفن همراه خود را در اتاق دیگری و دور از دسترس خود قرار دهید. شاید بخواهید با خواندن کانال‌های تلگرام موفقیت، خودتان را فریب دهید که در حال کشف راز موفقیت هستید! ولی اینکار صرفا بهانه‌ای باشد تا کارها را به تعویق بیندازید، به یاد داشته باشید که عمل کردن بسیار مهم‌تر است.

  • ۹۹/۰۸/۱۳
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی