صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

همیشه برای‌مان سؤال است چطور به موفقیت شغلی برسیم؟ چرا نمی توانیم در کارمان موفق شوی؟ براستی علت چیست؟ خیلی ساده است، همه‌ی ما سخت در اشتباه هستیم به این دلیل که به‌صورت اشتباه کارها را انجام می‌دهیم. پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که با کار کردن کورکورانه هیچ چیز به‌دست نمی‌آید و نمی‌توان این نوع کار کردن را معیاری برای موفقیت شغلی دانست.

اکنون می‌خواهیم بدانیم دلایل موفقیت در کسب و کار این افراد چیست؟ افرادی که در شغلشان موفقند چه وجه تمایزی با دیگران دارند؟

رازهای موفقیت شغلی افراد موفق در حرفه‌شان چیست که باعث می‌شود دیگر افراد آرزوی بودن در آن جایگاه را داشته باشند؟ در زندگی روزمره بیشتر وقت خود را در محل کارمان سپری می‌کنیم. در واقع بیشتر عمر خود را در محل کارمان و در ارتباط با همکارانمان هستیم. اما رازهای موفقیت شغلی برخی از افراد چیست؟

 

به طور کلی دلایل موفقیت در کسب و کار عبارتند از:

اعتماد به نفس تان را زیاد کنید

هر فردی باورهای خاص خودش را دارد. اینکه باور شما درباره پول و ثروت چیست و آیا با پول دار شدن شما احساس گناه می کنید یا نه یک باور هست که می تواند سطح درآمد شما را تعیین کند. این که باور داشته باشید در جامعه امروزی کارآفرینی امکان ندارد باز یک باور شماست. اینکه کتاب خواندن سودمند یا بی فایده هست باز یک باور هست. این که شما ترس از شکست دارید یک باور محدود کننده است. باورها یعنی تکرار یک موضوع که طی چندین سال در ذهن شما شکل گرفته است. خبر خوب این که باز شما با تکرار و دید مثبت می توانید باورهای قدرتمند را جایگزین باورهای منفی و ضعیف کنید. بنابراین باورهای خود را شناسایی کنید و برای بهبود آن وقت بگذارید.

در جلسات شرکت ساکت ننشینی

یک راه موفقیت شغلی حضور فعال در جلسات کاری است. شاید جلسات شرکت به نظرتان یک اتلاف وقت واقعی باشد چون معمولاً کار زیادی در آنها انجام نمی‌شود. پس شما حرف بزنید و در جلسه شرکت فعال داشته باشید. دقت کنید که وضعیت تعادل را رعایت کنید. برای موفقیت در کسب و کار نه باید اینقدر ساکت باشید که حضورتان با تابلوی روی دیوار تفاوتی نداشته باشد و نه اینکه به نظر برسد عاشق صدای خودتان هستید چون بی‌وقفه حرف می‌زنید و نوبت را به کسی نمی‌دهید. اینکه نظراتتان را به گوش بقیه برسانید یکی از اسرار برجسته شدن در محل‌کار است.

از مخالفت کردن با دیگران، حتی رئیستان، واهمه نداشته باشید—تازمانیکه این مخالفت به طریقی محترمانه و سازنده ابراز شود، دلیلی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

به سر و وضع خود رسیدگی کنید

یکی از راه های موفقیت در کسب و کار داشتن ظاهر آراسته است. بنابراین به تناسب شغل و سمتی که دارید لباس بپوشید وهمیشه در محل کار آراسته باشید. آراستگی ظاهر و نحوه ی لباس پوشیدن بسیار مهم است. چون آراسته بودن شما بخش مهمی از از درک و تصور دیگران درباره شما را شکل میدهد.

سعی کنید چند دقیقه‌ای را به آراستگی خودتان اختصاص دهید. درصورتی که تمیز و مرتب باشید، دهانتان خوشبو باشد و هر روز اصلاح کنید 50 درصد راه را رفته اید. در صورتی هنوز هم به اهمیت ظاهر و آراستگی پی نبردید می توانید، این تمرین ذهنی را انجام دهید:

یکی از همکاران خود را در ذهن تصور کنید که دیروز ناهار را با او خوردید. آیا لباس و وضعیت موها و صورتش را به خاطر می آورید؟ شاید بصورت دقیق به خاطر نیاورید که چه پوشیده بود اما مطمئناً میتوانید نوع و سبک لباس پوشیدنش را به یاد بیاورید.

 

بهانه ها را حذف کنید

یک راز موفقیت در کسب و کار ، این است که هیچ بهانه ای نداشته باشید و همه آن ها را از زندگی خود حذف کنید. تا زمانی که بهانه هایی نظیر وقت ندارم، نمیشه، کار پیش اومد، حال ندارم و… داشته باشید، قطعاً در هیچ کاری به موفقیت نخواهید رسید و هرگز به اهدافتان نمی‌رسید. پس اولین اقدامتان برای موفقیت در کار و تجارت خود این می باشد که بهانه ها را از ذهن خودتان پاک کنید.

چرا که بهانه ها فقط سرعت شما را می‌گیرند و گویا شما با بهانه هایتان، در حال فریب دادن خودتان هستید! شک نکنید تا زمانی که بهانه در زندگی شما وجود داشته باشد، موفقیتی در کار نخواهد بود.

بهترین راه برای کنار گذاشتن بهانه ها این است که یکبار برای همیشه بهانه ها را در کاغذی نوشته و به صورت یک مسئله به آن نگاه کنید. وقتی شما چیزی را به صورت یک مسئله مشاهده می کنید ذهن به صورت ناخودآگاه دنبال جواب برای آن مسئله می گردد و با پیدا کردن پاسخ مورد نظر برای همیشه آن بهانه کنار خواهد رفت.

برای موفقیت شغلی باید اراده کنید.

  • ۹۹/۰۸/۱۶
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی