صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

عمل کاشت مو طبیعی یا همان پیوند مو ، روشی است که امروزه به عنوان یک عمل بدون ریسک و پر طرفدار شناخته شده است. وجود تعدُد کلینیک های کاشت مو و روش های متنوع ، انتخاب را برای متقاضیان کمی دشوار کرده است. از طرف دیگر هزینه کاشت مو بدون درد نیز یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری محسوب می شود که لازم است پیش از انتخاب، آگاهی های لازم در مورد آن بدست آورده شود.

 

بهترین روش کاشت مو چیست؟

بهترین روش کاشت مو به روش غیر جراحی است که توسط دستگاهی که ساخت کمپانی مدیکامات فرانسه است انجام می شود. سرعت بالا، عدم آسیب به ریشه موها، نداشتن درد و خونریزی و دقت بالا و عدم آسیب به بانک مو و نداشتن اسکار یا اثر زخم برداشت از امتیازات این روش است.

کاشت مو بدون بستری چطوری انجام میشه؟

در بهترین روش کاشت مو یک نوار باریک یا Stripe Flap از پوست حاوی مو از پشت سر ( بانک مو ) برداشت می شود. پوست اطراف آن به صورت زیبایی بخیه می شود. اسکار یا جای بخیه در این کاشت مو بدون بستری ، خطی ظریف است که در صورتی که موها با شماره کمتر از نمرۀ 4 تراشیده شده و یا تیغ زده شود، دیده میشود. ولی در غیر این صورت به هیچ وجه دیده نشده و کسی متوجه این پیوند نمی شود. 14 روز بعد از عمل بخیه ها کشیده شده و ترمیم پشت سر طی این 14 روز انجام می پذیرد.

در کاشت مو نوار یا Flap برداشته شده بر اساس میزان کشش پوست فرد ( خصوصیات فردی پوست ) میزان خالی بودن و تراکم بانک مو توسط پزشک تعیین می شود. طول این نوار معمولاً از بالای گوش ها بوده و به صورت لبخند برداشته می شود.

اقدامات قبل از کاشت مو

  • · از دو هفته قبل از کاشت مو، از خوردن داروهایی که موجب رقیق شدن خون می‌شوند، خودداری کنید.
  • · سه هفته قبل از انجام کاشت مو کشیدن سیگار را کاملا ترک کنید.
  • · 3 تا 5 روز قبل از جلسه‌ی کاشت مو از خوردن نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
  • · میزان کافئین مصرفی خود را کم کنید.
  • · نسخه‌ی تجویز شده توسط پزشکتان را حداقل یک هفته قبل از کاشت مو تهیه کنید.

 

جلسه‌ مشاوره قبل از کاشت مو بدون جراحی

قبل از انجام کاشت مو لازم است با پزشک متخصص خود یک جلسه‌ی مشاوره داشته باشید. در این جلسه پزشک متخصص وضعیت موهای شما را بررسی کرده و روش مناسب برای کاشت مو را به شما پیشنهاد می‌دهد. همچنین برای آن که مطمئن شویم که بیماران ما بهترین درمان ممکن را دریافت می‌کنند، آزمایشاتی را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که روش انتخاب شده برای پیوند مو برای شما مناسب هست یا خیر و در صورتی که پیوند مو برای شما مناسب نباشد، شما را به مراکز تحقیقاتی معرفی می‌کنیم.

عوارض جانبی کاشت مو

کم پشت شدن مو، یک عارضه جانبی متداول است که معمولاً موقتی است. وجود قطعات مختلف طاسی بر روی سر نیز متداول است بطوری‌که ۵۰درصد موها در هر روز از دست می‌روند. سکسکه‌های بعد از عمل هم در حدود ۵٪ بیمارانی که متحمل کاشت مو شده‌اند، دیده می‌شود.

در کاشت مو دیگر عوارض جانبی شامل تورم نواحی نظیر پوست سر و پیشانی می‌شود. اگر چنین امری ناراحت‌کننده است، داروهایی برای آرام سازی ورم وجود دارد. به علاوه، بیماران باید اگر پوست سر آن‌ها شروع به خارش کرد مراقب باشند، چون خاراندن پوست سر وضعیت را حادتر و باعث شکل‌گیری دلمه‌های پوستی می‌شود. از یک مرطوب‌کننده یا شامپو برای برطرف کردن خارش می‌شود استفاده کرد.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هزینه‌های بهترین روش کاشت مو به عواملی همچون تراکم مو و مقدار ناحیه کاشت مو بستگی دارد. در نظر داشته باشید هزینه‌های کاشت مو با توجه به نوع روش کاشت مو محاسبه می‌گردد. از موارد مهم در تعیین هزینه‌های کاشت مو می‌توان به تعداد جلسات کاشت، تعداد تار مو کاشته شده اشاره کرد.

  • ۹۹/۰۸/۱۷
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی