صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

چگونه مقاله isi بنویسیم ? نوشتن مقاله isi نیاز به یک برنامه مدون دارد. نه تنها مقادیر محتوا بلکه ساختار روش شناختی نیز باید در یک گزارش تحقیقاتی مشاهده شود. امروزه مطالعات زیادی در حال انجام است، اما تنها بخش کوچکی از آنها در مقالات منتشر می شود. یکی از دلایل عدم مهارت محقق در تهیه و تدوین ساختار یک مقاله isi است. پروژه دونی یکی از موسسات نوشتن مقاله isi است.

چگونه مقاله isi بنویسیم? براساس گفته این موسسه ساختار مقاله isi و تهیه گزارش تحقیق با توجه به روشی که در تحقیق به کار رفته متفاوت است. در طبقه بندی کلی، دانشمندان روش های مورد استفاده در علم را به دو دسته تقسیم می کنند. روشهای کمی که در آنها از داده های کمی در تحقیق (تحقیق میدانی) و روشهای کیفی که در آنها از داده های کیفی (تحقیقات کتابخانه ای) استفاده می شود.

مراحل یک گزارش تحقیق (مقاله isi) با توجه به روش اتخاذ شده در مطالعه با تفاوت هایی بیان شده است. از آنجا که هر دو روش در مراحل مقدماتی یکسان است و برای جلوگیری از تکرار، مراحل مقدماتی را به صورت جداگانه در اینجا معرفی می کنیم.

نحوه نوشتن مقاله ISI

بزرگترین و معتبرترین موسسه اطلاعات علمی در جهان که مقالات علمی پایگاه علمی ISI را منتشر می کند مخفف Information Scientific for Institute است. در حقیقت ، ISI پایگاه داده ای برای فهرست بندی جامع و پوشش مهمترین مجلات علمی منتشر شده در جهان برای تبادل اطلاعات بین محققان در سراسر جهان است. و توسط تامسون رویترز اداره می شود. هر مجله نمایه شده در وب سایت تامسون رویترز به عنوان مجله ISI شناخته می شود. البته لازم به ذکر است که موسسه تامسون رویترز قوانین و استانداردهایی را وضع کرده است که مجلات باید از آنها پیروی کنند و در صورت عدم رعایت آنها ISI را ترک می کنند. هر محققی که مقاله خود را در مجلات ISI منتشر می کند باید از اصول و چارچوب نحوه نوشتن و قالب بندی مقالات ISIآگاه باشد.

چگونه مقاله isi بنویسیم?

برای نوشتن یک مقاله isi باید مراحل زیر را طی کنید:

موضوع یا عنوان مقاله isi

عنوان مفهوم اساسی مقاله isi را نشان می دهد و باید به طور خلاصه موضوع اصلی تحقیق را نشان دهد.

عنوان مقاله isi باید جذاب باشد، یعنی باید به گونه ای انتخاب شود که باعث جلب توجه خوانندگانی شود که معمولاً ابتدا لیست عناوین را در یک مجله علمی می خوانند. علاوه بر این، عنوان باید کوتاه و رسا باشد و فقط متغیرهای اصلی تحقیق را بیان کند. حداکثر تعداد کلمات عنوان دوازده کلمه است.

نام نویسنده یا نویسندگان و سازمان مربوطه

پس از عنوان تحقیق، نام نویسنده یا نویسندگان و در سطر زیر آن - نام دانشگاه یا موسسه محل کار هر یک از نویسندگان مشخص شده است. اگر تحقیق توسط دو یا چند نفر انجام شده باشد و همه آنها مربوط به دانشگاه یا م instسسه ای باشد، نام مituteسسه یک بار ذکر می شود و به دنبال آن اسامی نویسندگان ذکر می شود. با این حال، اگر هر یک از نویسندگان با سازمان خاصی در ارتباط باشند، باید بلافاصله بعد از نام هر یک از آنها، نام م theyسسه ای که به آن وابسته اند ذکر شود. ترتیب قرار گرفتن نام نویسندگان در پشت سر هم معمولاً متناسب با میزان مشارکت آنها در مطالعه است. اما اگر مشارکت همه افراد در نظرسنجی یکسان باشد، نام آنها به ترتیب حروف الفبا مرتب می شود.

 

در پایان

خلاصه خلاصه ای جامع از محتوای گزارش تحقیق است که شامل تمام مراحل و اجرای اصلی تحقیق است. اهداف، سوالات، روش ها، یافته ها و نتایج مطالعه در خلاصه خلاصه می شود. از هرگونه توضیح اضافی باید در متن چکیده خودداری شود. مطالب انتزاعی فقط باید در قالب گزارش (بدون ارزیابی و انتقاد) از زبان محقق (نه نقل قول) به عنوان یک زمان گذشته تهیه شود.

خلاصه در واقع، یک قسمت کامل، جامع و مستقل از گزارش در نظر گرفته شده است و هیچ تحقیقی نباید قبل از گزارش انجام شود. طول چکیده مقاله isi به روشهای خاص هر مجله بستگی دارد و معمولاً بین صد تا 150 کلمه است.

در صورت نیاز به مشاوره برای نوشتن مقاله isi به سایت پروژه دونی مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۸/۲۸
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی