صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

چگونه مثبت اندیش باشیم ؟ تاثیر مثبت اندیشیدن بر روی سلامتی جسم و روان چیزیست ثابت شده است. بسیاری از بیماری‌ها با مثبت اندیشی از بین خواهند رفت. اعتماد به نفس و رهایی از استرس از دیگر مزایای مثبت اندیشی است. علاوه بر این قدرت مثبت اندیشی قدرت انگیزه را بالا می‌برد. انگیزه بالا توان رویارویی با مسائل را فراهم می‌آورد. برای رویارویی با مسائل، تنها مثبت اندیشی است که میل به ترمیم و امید به توان ایجاد تغییر را ممکن می‌سازد. قدرت تصمیم گیری، اقدام به عمل و میل به پیشرفت کارها و در نهایت بهبود هر گونه عملکردی در گرو داشتن نگرشی مثبت است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم به تکنیک های مثبت اندیشی بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

یک سبک زندگی سالم داشته باشید

یک سبک زندگی که بر غذا خوردن سالم و رهایی از استرس تمرکز دارد به شما کمک میکند تا روحیه ی خود را مثبت کنید. به عنوان مثال سه بار ورزش کردن در هفته موجب یک روحیه ی مثبت تر می شود.

روز خود را مثبت شروع کنید

یکی از تکنیک های مثبت اندیشی شروع روز با مثبت اندیشی است. افراد منفی‌ باف تمایل دارند که روز خود را با فکر کردن به اینکه مشکلی پیش خواهد آمد، شروع کنند. به ‌جای آن، بر جنبه هایی از روزتان که میتواند خوب پیش برود و آنچه که در آن روز به دنبال آن هستید، تمرکز کنید.

اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنید

برای پرهیز از اشتباهات گذشته و پیدایش دید مثبت به مسائلی که شما را به موقعیت کنونی تان کشانده است فکر کنید و به خودتان کمی زمان بدهید تا در آینده از اشتباهات مشابه پرهیز کنید. مدام جملات مثبت اندیشی را با خود تکرار کنید تا اشتباهات از ذهن تان خارج شود.

یک اعتراف روزانه داشته باشید

اعترافات، افکار مثبتی هستند که شما با صدای بلند میگویید تا خودتان را تشویق و ترغیب کنید. اعتراف شما میتواند هر چیزی باشد، از جمله‌ی «من یک روز خوب خواهم داشت» گرفته تا نقل ‌قول مورد علاقه ی خودتان. همچنین می توانید یک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنید و وقتی افکار منفی وارد ذهنتان میشوند آن را تکرار کنید.

باور کنید زندگی با موانع قشنگ است

زندگی برای همه سرشار از پستی ها و بلندی ها است و ممکن است در طول زندگی هر کسی، برای او حوادثی رخ دهد که بسیار ناگوار و تلخ باشد، اما تفاوت افراد مثبت اندیش با دیگران در این است که آنها می پذیرند که زندگی با تمام این موانع زیباست و معتقدند یکی از دلایلی که موجب لذت بخش بودن زندگی می‌شود، عبور از چالش‌های آن است. بدون شک اگر همیشه زندگی تنها با لبخند و خوشی همراه باشد بعد از مدتی شما دچار بی‌انگیزگی خواهید شد. چون هیچ دلیلی برای تلاش وجود ندارد.

بنابراین یکی از بهترین ویژگی های افراد مثبت اندیش همین است که آنها زندگی را با این موانع دوست دارند.

کارهایی را که دوست دارید انجام دهید

وقتی از انجام دادن کاری خوشحال می شوید و به انجام آنچه که دوست دارید ادامه میدهید، احساس نشاط پیدا میکنید. بنابراین بدون اینکه افکر منفی به ذهن راه دهید برای کسب موفقیت یک سرگرمی جدید یا فروش ابتکاری، چیزی را امتحان کنید که همیشه خواسته اید انجام دهید.

از شکست ها درس بگیرید

ما انسانها، کامل نیستیم. قرار است مرتبا اشتباه کنیم و قرار است از همین اشتباهمان درس بگیریم و تجربیات جدید کسب نماییم. چه در حرفها و افکارمان، چه در شغل و و یا در روابط‌مان با دیگران بهتر است از پی هر شکستی به دنبال یک درس باشیم. به جای اینکه روی این تمرکز کنید که من یک آدم شکست خورده‌ام، روی این تمرکز کنید که چرا من شکست خوردم و وقتی دلیلش را پیدا کردید به این فکر کنید که دفعه بعد چگونه باید عمل کنید. این همان روش تبدیل شکست به موفقیت است.

  • ۹۹/۰۸/۲۹
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی