صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

برخلاف تصور رایج همه هوش ما حاصل ارث نیست. بلکه بخشی از آن در طی زندگی بدست می آید. اگر مغز شما چیزهای جدیدی تجربه کند که حی فیزیکی (بینایی،شنوایی،بویایی،و لامسه) را با حس عاطفی ترکیب کند،سالم و قوی باقی خواهد ماند چرا که در این صورت ،بین نواحی مختلف مغز ارتباطی شکل میگیرد که باعث تولید سلول های عصبی طبیعی میشود. این سلول ها،بر قدرت حافظه تاثیر شگفت انگیزی دارند و سلول های اطرافشان را هم قویتر میکنند تا در برابر اثرات افزایش سن،مقاوم تر شوند.

ما در این بخش از ویرگول به راه های تقویت هوش می پردازیم. شما میتوانید با انجام آنها هوش و حافظه خود را تقویت کنید ، میتوانید از این تمرین ها،برای پرورش قدرت مغز و حافظه خود استفاده کنید.

طنز پردازی را فراموش نکنید

یکی از راه های تقویت هوش طنز پردازی و خندیدن است. حتماً شنیدید که خنده بر هر بی‌درمان دواست. علاوه بر این خنده باعث می‌شود قسمت‌های مختلفی از مغز تحریک شوند و بدین ترتیب به شما اجازه می‌دهد که وسیع‌تر و آزادانه‌تر در مورد یک موضوع فکر کنید. خنده همچنین یک ضد استرس طبیعی است و همان‌طور که می‌دانید استرس باعث کاهش قدرت‌های مغزی می‌شود.

کتاب بخوانید

فواید مطالعه در ذهن شما با لذت تماشای یک فیلم هیجان انگیز برابر است . در حقیقت گاهی مهم نیست که چه چیزی را می خوانید چرا که به واسطه مطالعه ذهن شما استرس های بیرونی را به حالتی لغو می کند.

مطالعه و خواندن روزنامه ، مجله ، کتاب و... علاوه بر افزایش میزان معلومات موجب می شود که ذهن شما در تشخیص الگو ها و درک فرآیند با دقت تفسیر بالاتری عمل کند همین نیروی کاهش و مقابله با استرس را در ذهن شما چند برابر می سازد.

 

ورزش کنید

یکی از راه های افزایش هوش هیجانی ورزش کردن است. احتمالاً از همان اول که شروع به خواندن این مقاله کردید، منتظر بودید به این مورد برسید. از جمله راه‌های افزایش هوش ، ورزش کردن است. ورزش نه تنها در سلامت جسمانی مؤثر است، بلکه موجب تقویت حافظه نیز می‌شود. مخصوصاً ورزش‌های تمرکزی و حرکتی مثل یوگا.

ورزش کردن سبب می‌شود بتوانیم تمرکز بیشتری روی کارهای‌مان داشته باشیم. سیستم قلبی و عروقی سالمی داشته و سطح انرژی‌مان را تا شب بالا نگه داریم. با انجام مدیتیشن می‌توانید از بیشترین ظرفیت مغز استفاده کرده و همچنین نیم‌کره راست و چپ مغز را به تعادل برسانید.

ورزش به یادگیری سریع‌تر و افزایش سطح هوشیاری می‌انجامد و همگی این فواید فقط با تحرک بدنی حاصل می‌شود. ورزش با تحریک سلول‌های عصبی، تولید آن‌ها را سرعت می‌بخشد، ارتباطات آن‌ها را قوی‌تر و از آن‌ها در برابر صدمات محافظت می‌کند؛ به این ترتیب مغز شما با بهینه‌ترین ظرفیت ممکن کار خواهد کرد.

با دست غیرغالب مسواک بزنید

یکی دیگر از راه های افزایش هوش هیجانی تغییر دست در زمان انجام کارهاست. یکی از این کارها مسواک زدن است. تحقیقات دانشمندان نشان داده است اگر هنگام مسواک ‌زدن از دست غیرغالب، مثل دست چپ برای راست‌ دست‌ها، استفاده کنید، قسمت‌هایی از قشر خارجی مغز که اطلاعات لمسی را از دست دریافت می‌کنند، به‌ سرعت و به میزان زیادی گسترش می‌یابند. استفاده از دست غیرغالب برای انجام کارها باعث فعال ‌شدن قسمت مخالف مغز می‌شود. هنگام مسواک‌زدن، با دستی خمیردندان و مسواک را بگیرید که معمولاً از آن استفاده نمی‌کنید.

 

به مغزتان استراحت بدهید

نمی توان همیشه در حال کار کشیدن از مغز بود. اپلیکیشن های بهره وری را به جزئی از زندگی روزانه ی خود بدل کنید تا کارهای اضافه ای که زمان و توان ذهنی تان را می گیرند به صورت اتوماتیک انجام شوند.

 

  • ۹۹/۰۹/۰۱
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی