موفقیت چیست؟ آیا ثروت است؟ آیا شاد بودن است؟ شما به احتمال زیاد زمانی که به موفقیت فکر می کنید، چند نشانه قدیمی و کلیشه ای از موفقیت در مغز خود دارید، تصویر عکس رئیستان که تا دیر وقت در شب کار می کند، یا تصویری از یک کالای لوکس و یک زندگی مجلل و سرشار از رفاه ، احتمالاً شما چند دیدگاه شخصی دیگر و شاید مدرن تری از آنچه موفقیت به نظر می رسد ، در ذهنتان را دارید.

موفقیت یعنی اینکه کاری که علاقه دارید پیدا کنید و انجام دهید، اپرا وینفری می گوید:”وقتی می فهمی در مسیر موفقیت قرار گرفته ای که کاری را انجام دهی حتی اگر دستمزدی بابت آن دریافت نکنی."

سایت خودساخته یکی از بهترین سایت های موفقیت است که در زمینه مفهوم موفقیت زیاد کار کرده است. اما رازهای دستیابی به موفقیت در کسب و کار و موفقیت تحصیلی و روابط و ... چیست؟

 

ایجاد تعادل در زندگی را یاد بگیرید

از نظر بهترین سایت موفقیت selfmade یکی از راه های رسیدن به موفقیت ایجاد تعادل در زندگی است. همان طور که فیل نایت، مدیر عامل شرکت نایک می گوید:” در زندگی شخصی و کاری همیشه جنگ دائمی میان آرامش و آشفتگی هست که هیچ یک پیروز نمی شود اما اینکه چگونه هر دوی آن ها را مدیریت کنید رمز موفقیت در زندگی است.”

همه چیز پول نیست

از نظر بهترین سایت موفقیت خودساخته پول تنها نشان‌دهنده‌ی ارزش شما در بازار اقتصادی است. برخی از افراد گمان می‌کنند که افرادی که پول‌ زیادی کسب می‌کنند موفق‌اند اما مسئله هرگز به این‌گونه نیست. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد موفقیت در زندگی ارتباط مستقیمی با داشتن برنامه‌ای از پیش آماده دارد. این‌ها برخی نظرات افراد موفق در پاسخ به این سؤال است که “موفقیت یعنی چه؟“:

موفقیت چیزی نیست که به دنبال آن باشید، بلکه چیزی است که توسط شخصیتی که کسب می‌کنید به‌سوی شما می‌آید.

هر چقدر فعال‌تر و عملی‌تر در کارها درگیر شوید، احساس موفقیت بیشتری خواهید کرد.

یکی از مهم‌ترین راز‌های موفقیت این است که صبح با خنده از خواب بلند شوید و بدانید که روز فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

موفقیت مقصدی نیست که به آن برسید، بلکه کیفیت مسیری است که می‌پیمایید.

در زندکی هدف گذاری کنید

طبق آنچه که در سایت خودساخته آمده است خیلی از افراد می خواهند بدون تلاش و بدون مقصد به جایی برسند. این مثل یک دوچرخه سوار است که بخواهد دوچرخه سواری کند اما بدون پا زدن و بدون هدف به جایی برسد. برای اینکه بتوانید در این راه موفق شوید بهتر است اول دست از گذشته بردارید و به آینده فکر کنید. سپس هدف گذاری را آغاز کنید. آموزش هدف گذاری در ۲۱ روز یک راهنمای کامل برای هدف گذاری شماست.

برای رسیدن به موفقیت صبور باشید

احساسات بی‌ثمر و بی‌فایده‌ای مانند خشم، حسادت و رنجش جایی در تلاش‌های مستمر و قابلیت‌های‌تان برای رسیدن به موفقیت ندارند.

هرچه برای بهتر شدن نسبت به دیروز مشتاق‌تر باشید، به خاطر پیشرفت‌های‌تان بیشتر احساس موفقیت می‌کنید. هنگامی که برای پیشرفت و به پایان رساندن کاری سرسختانه تلاش می‌کنید، در بند بند وجودتان حس لذت‌بخش موفقیت را احساس می‌کنید؛ هر زمان که به گذشته و نقطه‌ی شروع‌تان نگاه می‌کنید و متوجه‌ خیزهایی که برای رسیدن به جایگاه کنونی‌تان برداشته‌اید می‌شوید، موفقیت را حس می‌کنید.