صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

قبل از هر چیز برای رسیدن به زندگی دلخواه‌تان باید تعریف‌تان را از موفقیت بر مبنای خواسته‌های‌تان (و نه آنچه رسانه‌ها یا پدر و مادرتان به شما دیکته می‌کنند)، مشخص کنید. شما باید خودتان را در اولویت قرار دهید، این زندگی شماست و تعریف «شما» از موفقیت است که اهمیت دارد.

اما موفقیت چیست؟ طبق گفته بهترین سایت موفقیت خودساخته جواب هر کس در مورد این سوال باورها و برداشت های درونی خود است. شاید باورتان نشود اما موفقیت برای شما یعنی حس درونی شما نسبت به باورها و انتظاراتتان و این را هیچ کس به غیر از خود شما نمی تواند درک کند. حتی دیگران هم نمی توانند به شما بگویند خوشبخت یا موفق هستید در حالی که خود باور ندارید. برعکس آن هم صادق است. مهم ترین ویژگی موفقیت داشتن هدف است. بعد از آن داشتن راه های درست و مناسب برای رسیدن به هدف.

 

موفقیت از نگاه آنتونی رابینز

موفقیت از نگاه آنتونی رابینز به آنتونی رابینزِ ۴۸ ساله‌ای که در سمینارهایش روی آتش راه می‌رود و پرفروش‌ترین کتاب‌های «موفقیت» را می‌نویسد و طرف مشورت گورباچف و کلینتون بوده و هنوز هم طرف مشورت بسیاری از رجال سیاسی دنیاست، انتقادات فراوانی وارد است. مثلا می‌گویند او نیمی از شهرتش برمی‌گردد به مباحث «موفقیت در ازدواج» و «موفقیت در برقراری رابطه سالم» و این در حالی است که خودش از زن اولش جدا شده و دارد زن و زندگی دومش را تجربه می‌کند ولی به قول قدیمی‌ها سنگ مفت، گنجشک مفت. امتحانش ضرر ندارد.

موفقیت از نظر ارل نایتین گیل

زمانی که از ارل نایتین گیل (گوینده رادیو) اسؤال شد که موفقیت یعنی چه او در جواب گفت” موفقیت یعنی بتوانید تشخیص دهید چه ایده یا هدفی ارزش دنبال کردن دارد”. وقتی صحبت از تعریف و راز‌های موفقیت می‌شود، برخی مردم این‌گونه فکر می‌کنند که اگر به مقدار مشخصی پول در حساب بانکی خود برسند، موفقیت در زندگی را تجربه کرده‌اند.

برای مثال آن‌ها گمان می‌کنند زمانی که توانستند درآمد یک میلیارد تومانی کسب کنند یا خانه‌ی رؤیایی خود را بخرند و یا ‌وقتی شغل رؤیایی خود را به دست آورده‌اند، موفق هستند. شاید در ابتدا رمز موفقیت ازنظر شما تنها یافتن یک شغل مناسب باشد. اما در همان زمانی که عمر شما می‌گذرد شیوه‌ی تعریف کردن موفقیت تغییرات اساسی‌ای می‌کند.

راه های دستیابی به موفقیت

براساس گفته های سایت irselfmad.com اصول موفقیت عبارت است از:

داشتن انگیزه کافی در زندگی

هرگز فراموش نکنید هر حرفی که می‌زنید و یا هر کاری که انجام می‌دهید ناشی از تمایلات درونی و خواسته‌های شما است. این در واقع ندای درونی شماست. بنابراین برای رسیدن به موفقیت باید انگیزه های خود را مشخص کنید تا بتوانید با یک برنامه‌ریزی اصولی به هدف های موردنظر خود برسید.

تحلیل کردن خود را به یک عادت تبدیل کنید

برای موفقیت شغلی باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی نمایید. شما باید همواره آماده باشید تا آنها را بپذیرید و از آنها به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که همه آدم ها منحصر به فرد هستند. یک برنده این توانایی را دارد که بتواند نقاط ضعف خود را شناسایی و راه های غلبه بر آنها را پیدا کند.

آیا شما از نداشتن مهارت های ارتباطی رنج می برید؟ آیا می توانید برای شرکت خود معاملات را به خوبی پیش ببرید؟ آیا شما توانایی حل مشکلات را دارید؟ انگیزه های شما برای پیش روی در زندگی چه چیزهایی هستند؟ چه عواملی باعث می شوند که شما کار خود را رها کنید؟ شما باید این سوالات را از خود پرسیده و بیشتر و بیشتر آرایش ذهنی خود را شناسایی نمایید. این کار سبب می شود تا بتوانید بهترین راه های ممکن برای داشتن ذهنی مثبت و انجام کارهای مناسب در زمان منساب را پیدا کنید.

عزت نفس خود را بالا ببرید

از تمام چالش های موفقیت که بگذریم افراد موفق دارای عزت نفس بالایی هستند یعنی برای خود ارزش قائلند. کسانی که موفق هستند نسبت به دیگران احساس دشمنی نمی کنند زود می بخشند. درصدد اثبات های تحمیلی نیستند و حقایق را خیلی بهتر درک می کنند.

خوب سوال این است چگونه عزت نفس خود را بالا ببریم؟ اول اینکه تصور ذهنی که انسان شکست خورده هستیم را پاک کنیم و به دست فراموشی بسپاریم. دوم قدر و ارزش خود را بدانیم، این بدان معنی نیست که تکبر داشته باشیم. باید از مردم بیشتر تشکر کنیم و برای تک تک افراد ارزش و احترام قائل شویم زیرا همه بندگان خدا هستند. حالا با این نگرش می توان به عزت نفس بالا برسید.

در سایت سلف مید به طور کامل در مورد روش های افزایش عزت نفس و دستیابی به موفقیت صحبت شده است.

  • ۹۹/۰۹/۰۲
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی