صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

احتمالاً زمان زیادی را صرف نوشتن پایان نامه می کنید. پس باید از همان ابتدا موضوعی را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه‌مند هستند، یعنی موضوعی که پس از مدت کوتاهی باعث دل‌زدگی و کسالت شما نشود. سعی کنید به سوژه‌ی موردنظرتان فکر کنید. شاید این سوژه، یک مؤلف، نظریه، بازه‌ی زمانیِ خاص و غیره باشد. به این فکر کنید که ادامه‌ تحقیق در خصوص موپوع موردنظرتان را چگونه انجام دهید.

نحوه نوشتن پایان نامه برای متخصصان این کار سخت نیست. اما دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری اغلب از این کار فراری هستند. تعدادی از این دانشجویان حاضرند هزاران بار امتحان بدهند اما یک بار پایان نامه ننویسند. این در حالیست که نحوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری به کمی حوصله و زمان نیاز دارد. در واقع کار خیلی سختی نیست.

 

در ادامه به آموزش گام به گام نوشتن پایان نامه می‌پردازیم. پس با پروژه دونی همراه باشید.

انتخاب موضوع برای پایان نامه

یکی از مراحل نوشتن پایان نامه ارشد و دکتری انتخاب موضوع است. قبل از هر چیز باید مشخص کنید قصد دارید در چه حیطه‌ای کار کنید. موضوع پایان نامه باید جدید و کاربردی باشد. در عین حال حاصل تلاش شما گره‌ای از یک مشکل را باز کند. در واقع هدف اصلی از نوشتن این پروژه حل یک مشکل از جامعه است.

موضوع یابی در پایان نامه نویسی در رشته های مختلف تحصیلی می بایست هدفمند باشد. انتخاب موضوع، با یک ایده خوب همراه می شود و برای پیدا کردن ایده خوب باید خوب مطالعه و تحقیق کردن حاصل می گردد. انتظار نداشته باشید که با چند روز بررسی چند پایان نامه و سایت های مرجع علمی، بتوانید ایده و موضوع خوب پیدا کنید.

شما باید برای پیدا کردن موضوع خوب، زمان کافی اختصاص دهید و با آرامش بر اساس موضوع رشته تحصیلی و مقطع مربوطه، روی موضوعات گوناگون مطالعه داشته باشید. این بررسی را با همکاری دانشجویان یک مقطع بالاتر انجام دهید و تا از تجربیات آن ها نیز بهره مند شوید.

ساختار پایان نامه ارشد و دکتری

پس از انتخاب موضوع پایان نامه باید به آماده سازی بخش های مختلف آن بپردازید. ساختار کلی پایان نامه بدین شکل است:

· صفحات آغازین ( جلد ، صفحه بسم الله الرحمن الرحیم، صفحه عنوان، صورت جلسه دفاع از پایان نامه، تعهدنامه، چکیده، فهرست)

· فصول پایان نامه

· منابع و مراجع

· ضمیمه ها و پیوست ها

· صفحات پایانی (ترجمه چکیده به انگلیسی، صفحه عنوان انگلیسی)

همانطور که می بینید اولین چیزی که پس از انتخاب موضوع در یک پایان نامه مطرح می شود عنوان پایان نامه است. شما باید بدانید یک عنوان خوب برای پایان نامه چه ویژگی هایی دارد و بر اساس آن بهترین عنوان را برای پایان نامه خود انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در چند فصل بعدی بنا به نظر دانشجو و تائید استاد راهنما مطالب مختلف پایان نامه سازمان بندی می شود. فصل آخر به نتیجه های بدست آمده ، بحث و برداشت و پیشنهادات اختصاص دارد، باتوجه به اهمیت خاص این فصل توضیحاتی به شرح زیر ارائه می شود.

سرقت ادبی را متوقف کنید

مقوله «PLAIGIRSIM» یا همان دزدی علمی، باید جدی گرفته شود. کسی که قصد دارد به عنوان یک دانشجوی واقعی در علوم شناخته شود، به دنبال کپی برداری علمی نمی رود که نه شرعی است و نه اخلاقی و نه قانونی. معمولا افرادی به دنبال دزدی علمی می روند یا برای خرید پایان نامه پول می دهند که نه ایده پرداز هستند و نه خلاق و نه اصولا می توان آنها را دانشجو خطاب کرد.

کار تحقیقاتی مثل همه کارها (آشپزی- خیاطی-رانندگی-سرپرستی و …)، کار سختی است و نیاز به حوصله و دقت و آموزش دارد. بنابراین، راحت ترین کار (خرید پایان نامه)، تاثیری در با سواد شدن بی سواد ها ندارد.

 

داشتن برنامه زمان بندی برای انجام پایان نامه

بعد از اتمام مراحل بالا و ویرایش و نگارش پایان نامه باید پایان نامه آماده را نوشت و در نهایت تایپ کرد .برای این کار حتما برنامه زمانبندی شده ای را برای خود تعیین کنید و یک زمان پایانی برای تمام شدن نوشتن برای خود انتخاب کنید تا بتوانید منظم تر و با برنامه تر، پایان نامه را بنویسید.

در زمان نوشتن خود باید در تنظیم بخش های مختلف دقت به خرج دهید و متنی که می نویسید کاملا علمی باشد و برای هر نظریه علمی که به کار می گیرید منبع معتبر علمی ارایه دهید. ارجاعات داخل متن را رعایت کنید. در نهایت بارعایت نکات نگارشی پایان نامه خود را نوشته و تحویل دانشگاه داده و آماده دفاع ازآن شوید مدارک مورد نیاز دانشکده را فراهم و اقدام‌های قانونی را برای شروع تحقیق انجام دهید.

در پایان

پروژه دونی یکی از بهترین موسسات انجام پایان نامه است. در صورت نیاز به مشاوره می توانید به وب سایت projedoni.com مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۹/۰۳
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی