اینکه چرا اعتماد به نفس چندان مناسب نیست، ریشه‌های عمیق و بعضاً تاریخی‌ای دارد. در این مقاله می‌خواهیم تکنیک‌هایی برای افزایش اعتماد به نفس ارائه دهیم. پیش از این‌که بخواهید اعتماد به نفس را در خود افزایش دهید باید بپذیرید که هیچ‌گاه در همه موارد لبریز از اعتماد به نفس نخواهید بود و این نه تنها شامل بلکه برای همه انسان‌هاست.

افزایش اعتماد به نفس با تقویت اعتماد به نفس در مردان متفاوت است . بیشتر اعتماد به نفس به چهره ی آنان بر میگیرد. بنابرین با انجام ساده ترین راهها می توان اعتماد به نفس را در خانم ها تقویت کرد. در این بخش راههای ساده ای را بیان خواهیم کرد که می توانید برای تقویت اعتماد به نفس و موفقیت استفاده کنید.

برای افزایش اعتماد به نفس ورزش کنید

ورزش کردن نقش بسیار زیادی در افزایش اعتماد به نفس ایفا می کند. بطور منظم ورزش کنید و با ورزش سطح انرژی تان را بالاببرید. زیرا ورزش باعث ترشح هورمون های تستوسترون و اندروفین می شود که حالت خوش آیندی را در شما ایجاد می کند. ورزش بصورت خودکار اعتماد به نفس را بالا می برد و دید شما را نسبت به زندگی تغییر می دهد و همچنین شکل و فرم بهتری به اندام شما می بخشد که خود این مورد بهترین روش افزایش اعتماد به نفس محسوب می شود.

برای افزایش اعتماد به فنس با قامت راست بایستید

باید با اعتماد به نفس بالا رفتار کنید سعی کنید با تمرین و ممارست راست ایستادن را تمرین کنید برای راست ایستادن سعی داشته باشید ناف خود را به طرف ستون فقراتتان عقب بکشید و شانه ها را به سمت عقب کشیده و سینه را به طرف جلو بیاورید.

 

نگران قضاوت دیگران نباشید

به قضاوت دیگران در مورد خود اهمیت ندهید. شاید برایتان پیش آمده باشد که جایی با اعتماد به نفس رفتار کرده‌اید، اما دیگران برداشت خوبی از این رفتارتان نداشته‌اند. این واکنش‌های ناخوشایند موجب شده که بعد از آن تلاش چندانی برای نشان دادن اعتماد به نفس‌تان نکنید. اما باید بدانید که “بزرگترین و تنها منتقد شما در تصورتان از تصور دیگران درباره‌ی خودتان وجود دارد. به عبارت دیگر آنچه بر رفتارتان تاثیر می‌گذارد، نه تصور دیگران که تصور شما از تصور آنها درباره‌ی خودتان است.”

یکی از معایب شرطی‌سازی اجتماعی، همین نگرانی درباره‌ی طرز فکر دیگران است. فکر کردن درباره‌ی قضاوت پسر مورد علاقه‌تان و امید داشتن به این که او از شما خوشش آمده باشد، یک تله است. اگر با اعتماد به نفس رفتار کنید، ذهن‌تان را درگیر تصورات خیالی طرف مقابل‌تان نخواهید کرد.

نقاط ضعف خود را انکار نکنید

برای افزایش اعتماد به نفس نباید نقاط ضعف خود را منکر شوید. همه انسان ها ضعف هایی دارند و این موضوع قابل انکار نیست. هیچ ارتباطی به جنسیت ندارد و حتی سن و سال نیز نمی‌شناسد. هر فردی با هر جنسیتی در هر برهه سنی که باشد ممکن است دچار کمبود ها و نقص‌هایی باشد. افرادی که اعتماد به نفس کمتری دارند همیشه تلاش می‌کنند تا این نقص‌ها را انکار کنند و مدام بر این باورند که باید از هر لحاظ کامل به نظر برسد.

اما این موضوع کاملاً اشتباه است فردی که اعتماد به نفس خوبی دارد ضعف‌های خود را می‌پذیرد و می‌داند که این ضعف ها اگر بهبود پیدا نکنند می‌توانند شخصیت و اعتماد به نفس او را تحت الشعاع قرار دهند. به همین علت تلاش می‌کند تا با تکیه بر توانایی ها و نقاط مثبت خود بتواند ضعف‌های خود را پوشش دهد ی که اعتماد به نفس بالایی دارند از چنین ویژگی برخوردار هستند آنها ضعف های خود را می‌پذیرند و برای آنها تلاش می‌کنند. با اعتماد به نفس به خوبی واقف هستند که ضعف و کاستی جزء غیر قابل انکار شخصیت هر فردی است.