صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

اعتماد به نفس با موفقیت ارتباط نزدیکی دارد. روحیه خودباوری یا همان اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و توانایی‌هایتان است و درست همان موقعی که همه چیز به‌ هم می‌ریزد، می‌تواند به فریادتان برسد و به شما کمک کند تا در برابر مشکلات‌تان قوی باشید. بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای تقویت اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.

اعتماد به نفس ابزاری است که ‌می‌توانید در زندگی روزمره برای هر کاری مثل افزایش اطمینان به خود، مدیریت ترس‌ها و انجام کارهایی که واقعا برایتان مهم هستند، از آن استفاده کنید، اما تعداد کمی از افراد می‌دانند اعتماد به نفس مثل یک عضله است و برای تقویتش باید همیشه از آن استفاده کرد، یعنی اگر آن را به کار نبرید، تحلیل خواهد رفت.

در سایت موفقیت خودساخته روش های زیادی برای افزایش اعتماد به نفس گفته شده است. با این حال خوب است ابتدا از تاثیرات روحیه خودباوری بر روی موفقیت مطلب زیر را بخوانید:

تاثیر اعتماد به نفس بر موفقیت

کمبود اعتماد به نفس می تواند در زندگی مشترک و همچنین زندگی شغلی تأثیر منفی داشته باشد؛ این افراد انگیزه ای برای پیشرفت در کارشان را ندارند. برای بررسی بهتر اعتماد به نفس در یک مقیاس بزرگتر می توان گفت که این گونه از افراد بی هدف هستند و از انجام کارهایی که به آن ها سپرده می شود، سر باز می زنند زیرا فکر می کنند که توان انجام کاری که به آن ها داده شده است را ندارند.

طبق گفته سایت selfmade اعتماد می تواند به شکل زیر شما را به موفقیت نزدیک تر کند:

تبدیل شدن به بهترین دوست خود

یکی از مهم ترین تاثیرات اعتماد به نفس بر روی شخصیت، تبدیل کردن خودتان به بهترین دوست است. در واقع نداشتن اعتماد به نفس شما را تبدیل به یک دشمن علیه خودتان می کند و با فکر کردن به این که اگر من فردی زیبا با قدرت و توانایی زیادی بودم، اگر مانند دیگران طناز بودم، اگر می توانستم هر چیز را آن طور که می خواستم تغییر دهم.

این موارد باعث می شوند همه نقاط مثبت تان در ذهن شما نابود شود. این نوع از فکرها حتی زمانی که افراد دیگر از ما تعریف و تمجید می کنند، همواره با ما خواهد بود و یک ندای درونی وجود دارد که تعریف و تمجیدها را نادیده بگیریم.

کسب محبوبیت و رسیدگی به ظاهر

وقتی حس خوبی نسبت ظاهرتان داشته باشید اعتماد به نفستان تقویت می شود. در انتخاب لباس ‌ها و لوازمتان دقت کنید و سعی کنید سبکی را برای خود انتخاب کنید که در خور شخصیت شما باشد. اینکار به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید.

لازم نیست هزینه ی زیادی صرف کنید فقط کافیست فراموش نکنید که استایل شما نشان دهنده ی شخصیت شماست، پس سبکی را برای خود انتخاب کنید که نشانگر موفقیت و توانمندی های شما باشد.

در پایان

روانشناسی به‌نام ناتانیل براندن در سال ۱۹۶۹ در کتابی اعلام کرد که بیشتر مشکلات روحی و عاطفی که افراد با آن روبرو هستند را می ‌‌توان به عزت‌نفس پایین ربط داد. براندن بنیان نهضت اعتماد به نفس را با این ادعا بنا کرد که ارتقاء عزت‌نفس نه تنها می‌تواند به عملکرد بهتر منجر شود، بلکه حتی می‌ تواند مشکلات وی را درمان کند. از آن زمان تاکنون هزاران مقاله منتشر شده و مطالعاتی در مورد رابطه بین موفقیت و اعتماد به نفس انجام شده است.

اگر قصد دارید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید به خودساخته مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۹/۱۱
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی