صفحه ای برای همه چیز

مطالب علمی

https://projedoni.com/

  • ۰
  • ۰

شروع به نوشتن پایان نامه روانشناسی برای برخی از دانشجویان کار واقعا سختی است. به خصوص وقتی که تمرینی در نوشته های علمی نداشته باشند. نوشته در حد یک دانشجوی لیسانس سلیس به نظر نمی رسد. به همین دلیل مشاوره گرفتن در هر کاری پسندیده است، اما شرط لازم آن انتخاب مشاور دانا و متخصص است. بهترین مشاوران دانشجویان روان‌شناسی و گرایش‌های آن به ‌طور حتم استادان و متخصصان این رشته هستند، اما شاید این امکان به هر دلیلی مانند دسترسی نداشتن به استادان یا کمبود وقت و... فراهم نباشد. در این موارد اغلب دانشجویان به موسسات مشاور معتبر مراجعه می‌کنند.

خوب حالا اگر خواستید خودتان برای نوشتن پایان نامه روانشناسی اقدام کنید این سه نکته می تواند به شما کمک کند:

 

انتخاب موضوع نوشتن پایان نامه روانشناسی

یکی از مشکل ترین مراحل طرح تحقیق برای انجام پایان نامه روانشناسی انتخاب موضوع مناسب است. موضوع مشکل احساس شده ای است که محققبه حل آن علاقمنداست و می خواهد راه حل آنرا بیابد.تازه کاران مسئله ای را انتخاب می کنند که دامنه بسیار وسیعی دارد. این امر ممکن است به دلیل درک کمترآنها از طبیعت تحقیق و مراحل سیستماتیک حل مسئله و یا به دلیل اشتیاق فراوان اما ناپخته آنها به حل سریع و فوری یک مسئله مهم باشد.

اما آنهائیکه کار آزموده ترند می دانند که تحقیق برای یافتن حقیقت و یا حل یک مسئله مهم به صرف وقت و انرژی و بکار بردن تفکر منطقی گسترده نیاز دارد. دانشجویان هنگام انتخاب موضوع تحقیق دچار چهار نوع اشتباه می شوند :

1. مساله ای را شتابزده و بدون تجزیه و تحلیل تمام شقوق تصمیماتشان انتخاب می کنند.

2. به جای اینکه برای روشن ساختن مساله دنبالسوابق تحقیق بگردند ، ماهها دفع الوقت میکنند.

3. قبل از انتخاب مسئله پژوهشی ، روش اجرای تحقیق را مشخص می کنند.

4. به جای آنکه ابعاد مساله را به طور دقیق طرح و اصطلاحات را به روشنی تعریف کنند ، توصیفی کلی از مساله ارائه میدهند.

 

 

تحلیل آماری داده ها با ابزار spss

کسی که در علم آمار و انجام پایان نامه ارشد کار می کند به خوبی می داند که تسلط بر نرم افزار اس پی اس اس دو جنبه اساسی دارد.

در گام اول محقق باید قواعد آماری پیشرفته را بداند و در گام دوم بر spss به عنوان یک نرم افزار کامپیوتری مسلط باشد.

جامعه و نمونه آماری دو نکته اساسی در این بحث است: پس از بیان مسئله در پروپوزال جامعه آماری و تعداد نمونه ها مشخص می شود و همچنین در بخش ابزار اندازه گیری پرسشنامه های لازم مشخص و ویژگی های آن کاملا گفته می شود.

در زمان جمع آوری داده ها در پایان نامه روانشناسی دانشجو براساس نمونه ها اقدام به جمع آوری اطلاعات می کند و هنگامی که این مرحله به درستی انجام شد زمان تحلیل آماری فرا می رسد.

 

از منابع معتبر استفاده کنید

در نحوه نوشتن پایان نامه روانشناسی باید به سراغ منابع معتبر بروید. در واقع در طول تحقیق به منابع زیادی استناد خواهد شد و از نوشته های آن استفاده خواهد شد باید بتوانید در این بخش به تمامی آنها اشاره کنید و آنها را بیان کنید اگر به منابعی که از آنها استفاده کرده اید اشاره نکنید یک جور سرقت علمی و ادبی به حساب می آید و از نظر اخلاقی کار اصولی به حساب نمی آید.

در زمان اتمام پایان نامه روانشناسی کنید در پایان بخشی را به واژه نامه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی اختصاص دهید و بخش های چکیده و کلمات کلیدی و نام و آرم دانشگاه عنوان نویسنده و سال را به انگلیسی در بخش پایانی پایان نامه قرار دهید.

  • ۹۹/۰۹/۱۴
  • زاگرس بی باک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی